Wat moet ik hier mee

ik heb 2 oppas kids,maar hun weten dus nog niet dat de sint in ons land is,maarja ik kan kwalijk me kinderen vertellen dat ze hun mond moeten houde…

de moeder had gevraagd of ik rekening wilt houden dat we het er niet over hebben,ja lekker als je 2 kinderen zelf heb die anthousiast zijn met liedjes en klutsels wat met sint te maken hebben…

ze zeiden net ook al we hebben ons schoen gezet,en jullie ook al,nee hij is er nog niet,jaaaaaaaaaaaaa hoorde ik hij is er wel pfffff hele discussie

zo heb me hart weer gelucht,maar wat zouden jullie doen in deze situatie…

Tja dat is moeilijk.
Je kan jouw kinderen niet verbieden om geen sinterklaas liedjes te zingen.
Ik vind het een probleem van de ouders van je oppaskinderen en niet van jou. Het is hun beslissing om te doen alsof sinterklaas nog niet in het land is.
Maar als die kinderen buiten spelen of andere kinderen tegenkomen, kunnen die toch ook zeggen dat sinterklaas er al is.
Ik zou me er niet zo druk over maken.
Sterkte in ieder geval.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Tsja, als die moeder van je oppaskids een béétje nadenkt dan weet ze wel dat ze dit niet kan voorkomen/verzwijgen.
Heel nederland is inmiddels “in de ban” van Sinterklaas!
Je kan idd moeilijk tegen jouw kids zeggen dat ze hun mond moeten houden.
Ik zou het laten gaan zoals het gaat hoor.
Wat moet je anders???

Groetjes, mamma van Stephan

nou hij is er echt wel hoor, in het land zeker, maar hier in het dorp komt ie pas zaterdag maar dan nog, sofie is al helemaal in de ban hoor

groetjes Kim, mama van

en

ik sluit me ook bij iedereen aan ik vindt het te zot voorwoorden je kan het niet verbieden en dat moet je ook niet doen

groetjes marielle mama van tanja

Wat een raar verhaal eigenlijk; waarom mogen die kinderen niet weten dat Sinterklaas al in het land is? Het is toch immers wel zo!
Dat begin september de eerste kruidnoten en chocoladeletters in de winkel liggen, vind ik heel erg overdreven, maar dit is het andere uiterste…
Ik vind het inderdaad ook het probleem van de ouders zelf en niet van jou. Heel nederland is in de ban van sinterklaas; kijk maar eens op TV, in etalages van winkels, folders etc etc en dan heb ik het nog niet eens gehad over de scholen, peuterspeelzalen, etc. Hoe willen ze dat geheim houden? En hoe lang willen ze het nog verzwijgen eigenlijk?

Groetjes,
Sonja

ja vind het ook rond uit belachelijk hoor,zaterdag komt hij dus aan bij ons in gouda…

maar wij hebben tegen onze kids gezegt sinterklaas is in nederland maar kan niet overal tegelijk zijn dus heeft hij de 20e uit gekozen en hij stuurt wel vast pieten hier heen om de schoentjes te vullen…

dat was goed en ze geloven er heilig in…

maarja hier staa de cd al grijs te draaien en zingen ze beide in volle borst mee,sinterklaas journaal moet gevolgd worden dat is spannend vinden ze…

vind het best zielig hoor,dus we zijn ook gewoon volop aan het knutselen voor sinterklaas,heb al zak gemaakt met plaatjes uit de bart ***** folder en vandaag schoentjes gemaakt.

Hoe wil ze dat voor hen verborgen houden? Je kunt alleen toezeggen dat je er niet over zult beginnen, maar je kunt toch niet voorkomen dat jouw kinderen (die er waarschijnlijk helemaal vol van zijn) erover praten? Hoe oud zijn ze eigenlijk? Gaan ze ook nog niet naar school, te spelen ofzo?

Niet schuldig voelen ofzo hoor.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Nou ik vind het ook een raar verhaal hoor, dat is toch (met zo`n heel land in de ban van ) niet te doen joh. Hoe doen die ouders dat zelf dan als bv buurkinderen of nichtjes en neefjes het al over de Sint hebben ?

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

ze zijn 2 en bijna 4…

maar ik vroeg ook l heb je op de psz nog niks gedaan ,jawel zei hij een liedje gezongen

dus ik denk ook dat de ouders het op een laag pitje willen houden…

ik ben zo hij is er en hupsa feest hoor gezellig schoen zetten knutselen gezellig maken

het is toch een groot kinder feest voor klein en groot ihihihik vindt het heel zielig tanja weet ook dat hij zaterdag hier aan komt ze is al mooie tekening aan het maken leuk toch

groetjes marielle mama van tanja

ja dat is toch leuk die blije gezichtjes knutseltjes maken voor de sint

ach ze weet niet wat ze mist om haar kids blij te zien