Wat moet ik doen!

Hoi,

Kelvin is sinds vrijdag nacht verkouden en spookt dus lekker maar sinds gisteren voelt ie ook warm aan gister avind had ie 38,5 heb hem na een half uurtje weer gemeten en was toen 38gr. hij werd vanacht om 2 uur wakker en voelde niet meer warm hij had 37,4 en van ochtend ook maar heb hem net gemeten en nu is ie bijna 38… Ik weet het niet wie helpt… Hij is vandaag wel hanerig en slaapt redelijk veel voor zijn doen…

bedankt

o ja hij is 18 wk

vervelend hoor, als hij zo ziek is! En t is nog zo’n kleintje!! Anders bel je morgen toch gewoon even de huisarts? Zeker als hij dan nog koorts heeft. Heel veel sterkte! Laat hem maar veel drinken en slapen!! Desnoods wat extra water laten drinken, een beetje lauw.

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Hallo,

Zou ook even de arts bellen als hij koorts blijft hebben. Anders een kussen onder de matras steken zodat hij wat hoger ligt, kan hij beter ademen. Voor hij gaat slapen een zetpilletje eucalyptus baby geven hielp hier heel goed. Dat is volledig natuurlijk en maakt alles open. Op het forum vertelde ook verschillende mama’s dat zij Luuf gebruikten en dat dit ook hielp.

Veel succes!

Groetjes,

Tamara

Tot 38,5 heet geen koorts, dat heet verhoging. Hoef je de huisarts niet voor te bellen. Dus geen paniek! Koorts heet het pas als het 38,5 of hoger is.

Kan best dat hij gewoon met tandjes of een sprongetje bezig is.

Geef hem desnoods een zetpilletje paracetamol, dan zit-ie zo weer lekkerder in zijn velletje en hij slaapt er goed op.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 Nov 2007 21:05:44

na 38,5 a 39 graden heeft hij pas koorts inderdaad. Ik help de kleintjes meestal wel een lekkere nacht door ( met paracetamol ) maar overdag krijgen ze dat meestal niet aangezien de koorts toch een nut heeft wat betreft het herstellen. Alleen voor snachts gun ik iedereen liever een heerlijke nachtrust. Luuf baby mag je wel gebruiken zowiezo en je hebt er ook eentje voor babys van de vicks. Ook is er voor in badje van de zwitsal speciaal spul voor als ze zo verkouden zijn. Bij twijfel kan en mag je uiteraard gewoon je huisarts bellen zodat je wat meer gerust gesteld bent. Bij een goede verkoudheid wil het ook nog wel eens helpen om het hoofdeinde van het bedje iets te verhogen door bv een telefoonboek onder de pootjes van het bedje. Hangerig zijn en meer slapen hoort er zeker bij als hij wat ziekjes is, zo voelen wij ons dan ook, zeker als je s`nachts niet lekker slaapt al. Succes met je kleine man, hoop dat hij gauw opknapt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Een pcm kan inderdaad goed helpen. Hier heeft Anna nogal last van haar tandjes, voor de nacht een pcm zetpil, dan slaapt ze in ieder geval lekker door. Als het niet hoeft, geef ik haar geen pcm, maar het is voor een situatie als die jij beschrijft best handig.

Kan het ook tandjes zijn?

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.