Wat moet ik doen? Voor iemand Herkenbaar?

IK weet niet zo goed meer wat ik moet doen.

Mijn dochter van net 2 heeft al heel erg lang brijachtige ontlasting. Soms 3 x per dag en soms ook gewoon 1 x per dag. Ook heetf ze al bijna 4 maand last van steeds weer die verhoging, 37’5/ 38’2.

Haar ontlasting is al onderzocht en daar is niks uit gekomen.

Ze willen haar wel doorsturen naar de kinderarts als IK denk dat dat nodig is. Maar dat vin dik juist zo moeilijk. Daar is de huisarts toch voor. Ik bel toch ook omdat ik het niet weet. Nu leggen ze het bij mij neer.

Verder is ze goed te pas, vind haar soms wel wat witjes en ze heeft soms ook dagen dat ze erg lang kan slapen. ‘s morgens kan ze echt uit slapen en s’ middags kan ze dan zo 4 uur slapen. Ze eet en drinkt ook goed. Ze oogt niet ziek.

Wat zouden jullie doen, of herkent iemand dit???

Zou graag een reactie willen.

Ik herken het niet maar zo te horen ben je niet helemaal zeker van de diagnose van de ha, ik zou persoonlijk toch even naar de ka gaan. Baad het niet schaad het niet toch?

Groetjes,

Michèle

Ik was ook even langs de ka gegaan.

Heel herkenbaar !!

Wij hebben dit vorigjaar met ons dochtertje gehad. Ze was toen bijna 2 jaar.

Van brei actige ontlasting werd het dunne ontlasting en van 3 poepbroeken werden het er op den duur ruim 10 op 1 dag. We zijn bij de HA geweest, kinderarts … Ontlasting na gekeken, bloed geprikt … ze zag ook erg witjes.

Na maanden zoeken, onzekerheid zijn wij er achter dat ons dochtertje teveel dronk in combinatie met de hoeveelheid vaste voeding die ze kreeg. Ook kwamen we erachter dat voor haar 1 beker melk per dag voldoende is vanwege de lactose.

Zij had zoals veel peuters hebben; peuterdiarre met een overgevoeligheid voor lactose.

Ik heb ook een periode een eet-dagboek bijgehouden. Bij peuterdiarree is het belangrijk dat het kind een goede verhouding vetten, suikers en vezels binnen krijgt. Ontlasting heeft voldoende vocht nodig om te binden maar ook voldoende vezels nodig. Ons dochtertje dronk iets meer als 1 liter en dat was teveel.

Je kunt op internet veel lezen over peuter diarree.

Nu gaat het heel goed met haar, wel krijgt ze 1 beker max per dag. Meer schijnen kinderen ook niet nodig te hebben aan melk. Ze kan weer fruit eten, appels, mandarijnen, dat kon toen echt niet. Ook rozijntjes en een stukje ontbijtkoek, was toen ook uit den boze.

Succes en als je vragen hebt dan lees ik het wel.

Groetjes Esther

Nog even dit … ons dochtertje oogde ook niet ziek.

Slapen heeft ze nooit zoveel gedaan dus dat herken ik niet.

Ik zou zeker langs de KA gaan, ik kan geen reden bedenken om dat niet te doen? Des te meer om het wel te doen!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Hoi,

Ik heb de huisarts nog niet gebeld, ja ik wilde bellen maar toen was de praktijk gesloten.

Maar vanavond had ze weer 37’6.

Ik ga bijna denken dat dit haar normale temperatuur is.
De dunne ontlasting is ook nog niet over, maar wat zou nou erger zijn de dunne ontlasting of steeds die verhoging, of is het een combinatie van beide. Of moet ik het maar laten rusten. Ze is namelijk verder goed te pas.

Wat is de temperatuur van jullie kindje('s avonds)

Misschien een domme vraag… maar ik kan het me echt niet meer herinneren van mijn zoontje…
Maar vanaf welke leeftijd horen kinderen dan eigenlijk echt keutel-achtige poep te hebben…?
Bij mijn dochter is het nog nooit anders dan brij geweest.
Zij is nu 20 maanden, en produceert gemiddeld 3 poepluiers per dag.
Hem me hier eigenlijk nooit druk om gemaakt, maar nu ik dit lees vraag ik me dus opeens af of ze niet al wat vastere poep zou moeten hebben.

Het verhaal van Esther van het veel drinken herken ik wel. Zij gaat ook ruim over de liter heen, het kan dus daarvan komen begrijp ik?
Ik heb niet het idee dat ze witjes ziet. Wel slaapt ze nog erg veel ('snachts van 18.30tot7.30 -dan word ze wakker gemaakt, in het weekend slaapt ze uit tot 9uur-, dan van 9.00-11.30 en van 15.00tot17.00 -omdat ik haar wakker houd tot 15uur ivm schooltijden broer, als we bij oma zijn slaapt ze van 13.30tot16.30-)

Temperatuur heb ik eigenlijk geen idee van. Als ze niet ziek oogt temperatuur ik haar niet.

Hoi,

De brijachtige tot dunne ontlasting bij mijn dochter van 2 komt niet door te veel drinken want ze drinkt juist niet zo veel , eerder weinig!

En kinderen van 2 jaar hebben normaal wel wat stevigere ontlasting. Bolletjes, haha een geheel.

Groetjes Spruit

volgens mij is 37,6 redelijk normaal hoor voor een kind van 2 in de avond. Persoonlijk vind ik dat niet verhoogd, Bo heeft dat denk ik ook, komt door moeheid. Na een nacht slapen is het gewoon weer 36,9.

Bo heeft ook relatief dunne ontlasting , breiig, 1 keer per dag ongeveer. Tja, weet niet waardoor het komt. Teveel drinken misschien bij Bo, drinkt wel aardig wat. Maak me er niet druk om , omdat het maar 1 luier is. Kan me voorstellen als dat meer is, dat je dan wel wil weten waar het vandaan komt

Misschien toch goed dat je het door een kinderarts laat na kijken.

liefs woezel

@woezel … die brei ontlasting schijnt heel normaal te zijn, evenals 1-3 van deze poepbroeken per dag. Vorig jaar ben ik met Fabienne naar KA geweest waarbij je zelfs op foto’s moet aanwijzen tot welke onlastingsgroep je dochtertje behoort … achteraf gezien dronk ze teveel, is voor haar 1 beker melk het maximum anders laxeert het teveel. Fabienne had 11 poepbroeken op een dag, waterige ontlasting, vre-se-lijk … de wasmachine draaide overuren. Nu gaat het gelukkig goed.

Oeh, ja 11 is wel heel veel.
Hier zijn het er over het algemeen 3, maar ook wel eens 6 en dan denk ik pfffff houd het dan nooit op Maar 11 gelukkig nooit hahah.

Hier krijgt ze ook maar 1 fles melk per dag. Meer wil ze niet. Naja prima dan.
Denk dat ik me over de ontlasting niet druk hoef te maken dan.
Zal allemaal wel goedkomen en als ze 16 is zullen het echt wel keutels zijn hahahaha

@Esther, moest je het aanwijzen ja? OP zich ook wel logisch, dan weten ze precies hoe het er uit ziet!! 11 is heel erg veel idd, maar wel fijnn dat er niets bijzonders was!!! Bo drinkt onegeveer 300 cc karnemelk op een dag en dan nog 150 cc vla. Voor de rest drinkt hij diksap of ranja. het is maar net wat ik in huis heb. HIj drinkt echter gedurende de dag wel redelijk veel. ongeveer 900 tot 1000 cc en dan komt er nog vocht uit vla en groente en fruit bij. Hij heeft ook dagen er bij zitten dat hij een stuk minder drinkt, en dan rond de 750 cc komt en dan nog het overige vocht erbij gerekend he. Maar hij is echt een zuiplap!! hahahahahaha

liefs woezel

@woezel … dan is Bo dus een aardappel etertje en een zuiplap hahahaha

En … een groentesoep etertje of vretertje !!

Nou Fabienne is ook een mevrouw zuiplap hoor! Ze drinkt 220 cc melk en voor de rest alleen roosvicee. Dan schat ik toch wel een beker of 5-6 per dag. Soms een glaasje sap maar de laatste keren kwam dat er weer spontaan uit rollen dus dat ligt misschien wat te zuur op haar maag. Nu ze wat ouder is, drinkt ze iets meer als 1 liter en dat gaat goed. Maar zodra ik merk dat het dun wordt dan is het even stop met mandarijntjes eten en even aan de wit brood. Een banaantje en roosvicee stop … hier werkt dat wel. Na 1 a 2 dagen is het dan weer normaal.

Als baby wilde ze al om de 2 uur melk, dit tot een “nee, niet doen van de kraamhulp en CB”. Ze heeft toen maanden non stap gehuild, toen we haar gaven wat ze wilde (meer dan de standaard norm), was het huilen over. Een dorstig kind dus. Was erg lastig want je volgt op wat men zegt terwijl je met een huilend kind zit. Daar werd ik heel erg wanhopig van. Tegenwoordig volg ik meer mijn gevoel en gaat dat ook makkelijker vind ik nu je je kindje beter kent. Zo’n kleine babietje vond ik niet meevallen, alles is dan nog zo nieuw en iedereen heeft weer zo zijn mening in wat wel/niet mag/moet. Aldoende leert men he? En worden we heel creatief, zoals met (groente) soep maken

Groetjes !

@Esther, hahahaha, ja Bo is een aardappel/soep/drinken liefhebber!!! hahahahaha
maar je bracht mew el op het idee om vavavond weer soep met brood te eten. Hij krijgt dan alles binnen, en is lekker makkelijk te maken!!
Maar Fabienne is dus ook een echte nat nek!!! hahahahahaha, Bo dronk als baby zijnde ook al veel heer, ook meer dan een liter uiteindelijk. Tja, dorstig ventje zullen we maar zeggen!!
Maar een dergelijk ontlastings patroon kon geen kwaad ofzo? wat ik bedoel te vragen eigenlijk, zou ik dan nog wat moeten veranderen in zijn eetpatroon zodat zijn ontlasting wat dikker wordt, of kan het geen kwaad als het zo blijft?

liefs woezel

@woezel … volgens de Kinderarts is een brei ontlasting normaal voor kindjes van deze leeftijd. Geen zorgen maken. Tot hun 4e jaar houden ze dit wel zo’n beetje. Fabienne is wat gevoeliger wat betreft voeding/ontlasting … die heeft ook weleens keutels en dan let ik de dag er na wat meer op haar vezel inname, beetje boter extra, ook tijdens haar avondeten (boter of jus). Je ziet dat het dan gelijk hersteld …

Je hebt ook kindjes die moeilijk kunnen poepen, sorry klinkt wat afgezaagd zo hihi … maar dat lijkt me ook een drama hoor.

Laat Bo maar lekker breien met een groentesoepje hahahaha Wordt een beetje melig van jou gemene (groente) soep

Nou mijn gemene soepje was vanvand weer heelijk!!! Ging helemaal op, en nog anderhalve witte bol ging er bij in!! Normaal eet hij geen witte bollen, omdat hij dit niet lekker vind, maar vandaag dus blijkbaar wel!! Broodje dippuh!! egt ie dan!! hahahaha, ach ja, het eten ging in ieder geval goed vananavond!!

FIjn om te horen dat zijn ontlasting gewoon goed is!! De volgende keer dat papa bijna staat te kokhalzen over een breiige luier, zal ik hem wel zeggen: niet zeuren, is hartstikke gezond die poep!!

liefs woezel

Goed zo mama

Hier was het boerenkool stampie en bij 2 hapjes was het genoeg voor de dame. Het stukje rookworst ging er heeeeel gemakkelijk in. Ach ja … ik prijs mezelf weer gelukkig dat dit dametje nu weer eens lekker van 20 uur tot 7 uur doorslaapt. Nachtrust is nog meer waard! Het zuiplapje heeft nu al 1 beker melk op en 1 beker roosvicee, halfje banaan en 1 boterham terwijl het nog maar net 10 uur is.

Het komt wel goed!

Groetjes Esther

Hoi,

Nou heb de huisarts gebeld en ze wilde eerst even afwachten hoe het bij de kno arts zou gaan. Later toch terug gebeld omdat het toch te lang zou duren. Ze willen haar toch even laten onderzoeken bij de kinderarts. over twee weken. Ben erg benieuwd.

Spruit.

Gewijzigd door - spruit op 15 Feb 2011 21:42:57