Wat maken ze toch telkens een ravage

Mijn kinderen zijn niet eerder tevreden als wanneer AL hun speelgoed bezaait ligt over de vloer! En dat was altijd zo veel dat je echt hink-stap-sprong door de kamer moest… Sinds een paar weken hebben ze allebei een eigen speelgoed doos, zo’n curverbak. Joey heeft alleen zijn treinbaan en wat autootjes, en Jessey wat speelgoed van haar. Ze spelen er meer mee dan toen het nog zo gigantisch veel was, maar toch ligt het ook nu altijd overal!
En dat niet alleen, de schoenen uit de gang liggen halverwege de ochtend in de kamer en keuken, de kruidenpotjes worden uit het keukenkastje getrokken, de tupperware-kast word leeg gehaald, liefst ook de vriezer De kussentjes van de bank blijven nooit op de bank, en ook de stapel dvd’s ligt verspreid!En als het even kan gaan ze er ook van door met de paraplu’s en de lege flessen…
Alles uit de vorige alinea moeten ze afblijven! Maar om die dingen opgeborgen te laten ben ik de hele dag politie-agentje aanhet spelen… En daar word ik zo moe van! Telkens waarschuwen, dreigen met straf, in de gang, afleiden met echt speelgoed… Maar het lijkt alsof ze het nooit gaan leren…

Hebben jullie de boel ook altijd zo op de kop? Of kunnen jullie kids wel met een speelgoedje spelen, en pas met het volgende als het vorige is opgeruimd?

Groetjes Anouk

Toen onze meiden die leeftijd hadden, lag er hier een speelkleed (zo’n 2x3-meter ding) op een bepaalde plek in de huiskamer. Dat er weleens speelgoedjes net buiten dat kleed lagen, maakte niet uit, dat wisten ze. Maar ze wisten ook dat het niet de bedoeling was dat speelgoed door de rest van de huiskamer ging. Hier werkte dat goed.

Groetekes, Sje

Ruimen je kindjes overigens wel zelf mee op of doe jij dat als ze 's avonds in bed liggen? Ze hebben de leeftijd dat ze makkelijk zelf mee op kunnen ruimen dus laat ze dat ook doen! Als je dat niet doet en je begint daar pas over een paar jaar mee, dan wordt het veel moeilijker om ze dat aan te leren.

Bovendien, als ze zich gaan realiseren hoeveel werk het is om de resten van zo’n kernexplosie op te ruimen, gaan ze mogelijk ook minder troep maken.

Hier lieten we de dames vanaf het moment in de babytijd dat ze de begrippen “in” en “uit” begrepen, mee opruimen! Op hun eigen manier en tig keer langzamer dan wanneer ik het even zelf zou doen maar het zit er hier van jongs af aan ingebakken dat degene die troep maakt het ook opruimt. Ze zijn nu 6 en bijna 8 en er is hoogst zelden discussie over het opruimen van speelgoed.

Inmiddels hebben ze overigens al wel verschillende jaren door dat je speelgoed waar je mee gespeeld hebt eerst opruimt voordat je met iets anders gaat spelen. Heerlijk!

Groetekes, Sje

Oh zo herkenbaar, Morgan der speelgoed ligt ook overal. Ik moet echt strenger en strikter worden met opruimen en dat ze dat ook zelf moet doen.

Groetjes,

Michèle

quote:
Oh zo herkenbaar, Morgan der speelgoed ligt ook overal. Ik moet echt strenger en strikter worden met opruimen en dat ze dat ook zelf moet doen.

Groetjes,

Michèle

Pippy is geboren 17.07.2009

(sorrie voor hierboven ging ff fout)
nou heel herkenbaar, bij ons is het ook net of er een wervelwind door het huis gaat… gisteren was manlief zijn thuisblijfdag en ik had nog gevraagd of hij ff ’ damagecontrol’ te doen,want echt soms als ik thuiskom… dan krijg ik bijna een aanval… (en ik ben nie netjes van nature…) maar dan struikel je echt over vanallus…
en inderdaad heeeeel de dag erachteraan, mag nie, afblijven,laat staan… etc… heb ik ook niet altijd puf voor, meestal stofzuig ik ff als zij in dr bed legt en een middagslaapje doe (ken je tegen het avondeten wel weer doen, hahaha)

ze ruimt opzich ook zelf wel op … haar spulletjes… maar de rest doe ik meestal ff snel als zij in bed legt, anders ben ik nog een uur met me ’ politiepet op’ aan het commanderen… dus zij een klein beetje, de rest als zij in bed ligt…

Pippy is geboren 17.07.2009

Gelukkig ben ik niet de enige! Haha

@Sje
Ruimte voor zo’n groot kleed heb ik helaas niet. ik woon in een klein jaren 30 huisje, en overal waar geen meubel op staat mogen de kinderen spelen, want anders houden ze geen ruimte over!
Ze ruimen zelf wel heel goed op trouwens! Als Joey wil knutselen of dvd kijken, dan mag dat van mij pas als hij alles heeft opgeruimd, en dat doet hij dan ook met plezier. 's Avonds voro het slapen heeft hij er vaak minder zin in omdat er dan geen fijn dvd’tje ofzo tegen over staat, maar sinds ik elke avond iemand uitroep tot opruimkapioen, is dat probleem ook verholpen Uiteraart wint Joey elke avond, maar Jessey heeft er gelukkig nog geen benul van dat ze altijd de verliezer is…

Groetjes Anouk

zo herkenbaar en oke dat weet je voordat je aan kids begint maar ook ik kan me er soms mateloos aan ergeren, zeker op de dagen dat ik constant aan het ruimen ben en hij het vervolgens weer over de vloer mietert. dan speelt hij NIET meer met dingen dus iwl ik het opruimen en INEENS moet ie het weer hebben.
of iets waar ie helemaal nog niet mee gespeeld heeft wil ik in de kast leggen ofzo, dan INEENS moet ie daar mee spelen…en zo gaat dat constant door op dat soort dagen…

Ook hier zeer herkenbaar

Hier ook herkenbaar :smiley:
Dat het speelgoed overal ligt vind ik niet zo’n probleem.
Van de rest blijft ze ook af. Er worden hier geen keukenkastjes open gemaakt tenzij ik zeg dat het mag.

In de gang kan ze niet komen (gelukkig, anders kon ik haar steeds boven gaan halen denk ik) en ook de kelderdeurklink staat omhoog zodat ze er niet in kan.

Ze heeft hier een grote speelgoedkist staan waar alles in zit en alleen grote dingen van Little People staan op haar tafeltje en op de kist.
Hebben ze een hoekje? Een tafeltje met stoeltjes? Misshcien dat je ze kunt aanleren dat ze daar aan moeten spelen? Dat is misschien wel even volhouden maar dan heb je er straks wel profijt van.

Wij hebben in de uitbouw een groot speelkleed liggen en daar naast staan de ladekasten en de boxen en tafel en stoeltjes.
Aaron weet dat de uitbouw van hem is en dat ik in mijn huiskamer verder geen troep wil hebben liggen.
Hij neemt wel elke dag een autotje of boekje mee op de bank maar ja…anders moet ie altijd op zijn kleed blijven en kan ie nooit lekker op de bank bij mij spelen.(ik wil ook wel eens op een normale stoel/bank zitten dan altijd mee spelen op de grond).

Ik ben zelfs zo dat als we weggaan dan zorg ik dat voor alles netjes is en dat…als mensen binnen kijken niks zien liggen maar als ze tussen de stoelen doorkijken naar de uitbouw dan schrikken ze zich rot!
Maar ik ga echt niet alles telkens eerst alles opruimen voor dat we weggaan.

Gr, Danielle

Gewijzigd door - danielle en aaron op 08 Sep 2011 19:26:53

Niet herkenbaar in zoverre dat er wel speelgoed op de vloer ligt, maar toch echt niet alles. Dan word er nl eerst iets opgeruimd.

Mijn keukenkastjes ed leeghalen, no way. Kost je een paar weken politieagent spelen en dan is het over. Dat zijn de spullen van papa en mama en daar komt Dylano niet aan. Wat hij wel mag als hij bij mij in de keuken is, is het pannenkastje leeghalen maar is niet interessant meer. Hij kan hier trouwens niet in de keuken als ik niet wil, want heb er een traphekje voorzitten

Kussen in de bank blijven hier gewoon liggen, dat is geen speelgoed, hij heeft er zelf 1 in zijn stoel dezelfde als die in de bank liggen en daar kan hij mee spelen.

Ik wil wel graag dat als ik onverwacht visite krijg het er nog wel een beetje toonbaar uitziet.
Scheelt misschien wel dat al Dylano zijn speelgoed op zijn kamer staat(wonen in flat)

Liefs Michelle

@Michelle
Het kost mij nu al maanden politieagentje spelen, en er is nog totaal geen vooruitgang geboekt…

Groetjes Anouk

Niet herkenbaar, kan dat ook? Onze dame is een opruimer en speelt niet graag tussen veel speelgoed. Meestal pakt ze een paar dingen en speelt ze aan en rond de tafel dus een vloer bezaaid met speelgoed ??? nog nooit gezien …