Mijn kinderen zijn niet eerder tevreden als wanneer AL hun speelgoed bezaait ligt over de vloer! En dat was altijd zo veel dat je echt hink-stap-sprong door de kamer moest… Sinds een paar weken hebben ze allebei een eigen speelgoed doos, zo’n curverbak. Joey heeft alleen zijn treinbaan en wat autootjes, en Jessey wat speelgoed van haar. Ze spelen er meer mee dan toen het nog zo gigantisch veel was, maar toch ligt het ook nu altijd overal!
En dat niet alleen, de schoenen uit de gang liggen halverwege de ochtend in de kamer en keuken, de kruidenpotjes worden uit het keukenkastje getrokken, de tupperware-kast word leeg gehaald, liefst ook de vriezer De kussentjes van de bank blijven nooit op de bank, en ook de stapel dvd’s ligt verspreid!En als het even kan gaan ze er ook van door met de paraplu’s en de lege flessen…
Alles uit de vorige alinea moeten ze afblijven! Maar om die dingen opgeborgen te laten ben ik de hele dag politie-agentje aanhet spelen… En daar word ik zo moe van! Telkens waarschuwen, dreigen met straf, in de gang, afleiden met echt speelgoed… Maar het lijkt alsof ze het nooit gaan leren…
Hebben jullie de boel ook altijd zo op de kop? Of kunnen jullie kids wel met een speelgoedje spelen, en pas met het volgende als het vorige is opgeruimd?
Groetjes Anouk