Wat mag baby op brood?

Hoi mama’s

Yfke eet sinds kort een boterham s middags en dit gaat er goed in! Ze vind het erg lekker. Wat mag je er allemaal op doen eigenlijk?
Ik doe er zowieso halvarine op en wissel nu af met smeerkaas en leverpastei.
Zoete dingen wil ik nog niet op haar brood doen. Iemand suggesties?
En oh ja, die leverpastei, hoe vaak mag ze dat op haar brood? Ik kan me nl nog herinneren dat je dat tijdens je zwangerschap niet zo vaak mocht eten, omdat dat slecht zou zijn voor de baby. Nu niet meer dan?

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

Weet niet hoe oud je dochter precies is?

maar, kaas, boterhamworst, ei kan natuurlijk ook (gekookt/gebakken) maar wij doen ook wel eens gewoon fruit op brood, zoals plakjes banaan en aarbei (vanaf 9 maanden mag aardbei pas geloof ik) en ik ben ook al vroeg begonnen met pindakaas (geen allergieen in de familie) en zelfgemaakte jam, met honing ipv suiker, maar dat pas rond de 12 maanden.

Van de leverpastei weet ik niet, eet namelijk geen orgaanvlees, dus misschien weet iemand anders dat wel.

Succes!

Leverpastei wordt pas gevaarlijk bij onwijs veel hoeveelheden, dus als je met mate leverpastei smeert is er niks aan de hand. Mijn dochter vind t heerlijk, dus die krijgt t zo’n 1 a 2 keer per week op dr boterham. (Ikzelf vroeger bijna dagelijks en ik ben ook kerngezond!).
Smeerkaas (blijft wat beter plakken dan gewone kaas ), appelstroop… en verder is alles al genoemd denk ik…

Ik deed leverpastei en smeerkaas afwisselen. 2 keer leverpastei en 4 keer smeerkaas. De andere dag deed ik soms kipfilet, ook erg lekker. Blijft alleen niet zo goed plakken

Groetjes van Sascha en Senne

ik moet daar ook mee gaan beginnen, maar vind het niks. Hij verslikt zich al in de 6 maanden potjes met stukjes…

Ik geef trouwens best vaak aardbei, wist niet dat dat niet mag. Maar hij heeft er geen last van, dus zal wel goed zijn.

22-12-2009 colin geboren

@mamavancolin, hoe oud is Colin? Ik ben met Yfke ook pas net begonnen hoor,met 8 maanden dus. Ik snijd de korstjes eraf, dan de boterham met boter besmeren en dus een beetje beleg, zodat ie lekker zacht wordt en dan in hele kleine stukjes. Vond het ook doodeng, omdat ze zich in bijvoorbeeld liga ofzo ook heel erg verslikt, maar het ging meteen goed! Ze vind het ook erg lekker. Aardbei heb ik ook wel eens gegeven hoor, ook niks aan de hand daarna. Bij C1000 hebben ze zelfs potjes met aardbei vanaf 6 maanden, dus erg zal het niet zijn!

mama1980

Colin is vandaag precies 7 maanden. Moest eigenlijk paar weken geleden al beginnen van het CB. Heb het een keer gegeven, gedoopt in melk, maar vond het niks. Hij heeft nog geen tandjes, maar de KA zei dat die paar tanden ook niks uitmaken omte kauwen.
Zal binnenkort toch maar gaan proberen. Ben niet zo’n held, heb ik van mijn moeder Ik hing vroeger ook al op mijn kop als ik een keer kuchte…

22-12-2009 colin geboren

Ik doe er eigenlijk alleen maar smeerkaas op. Zal volgende week ook eens leverpastei kopen. Bij de gast ouder krijgt ze jam. Dat is 2 keer per week.

@mamavancolin gewoon en keer proberen hoor. Ik denk zelf eigenlijk dat het eten van de 6 maanden potjes met stukjes dan ook wel beter gaat. Omdat ze op de stukjes brood toch een soort van kauwen. Muriel heeft ook nog geen tandjes maar met 5 minuten heeft ze een hele boterham weg. Ik haal wel de korsten er af en geef gewoon ons eigen brood. Vloerbrood donker en ze vind het heerlijk.