Wat leest iedereen op dit moment?

Ben een echte boekenwurm. Lees, nee las heel veel maar nu met 2 kleine kids helaas te weinig tijd.
Als kind gingen er 6 boeken in een week tijd er door heen.

Ik lees eigenlijk van alles van Nicolas evans, Nicolas Sparks tot Mary Higgins Clark, Isabelle Allende en de “simpele” verstand op 0 verhalen van o.a. Nora Roberts.

Nog meer mensen die zo divers lezen want volgens mij
zitten er hier echt wel mensen tussen die ook dit soort, in ander ogen misschien, “junk” lezen

Groetjes
Monique

-Om je vleugels uit te kunnen slaan, heb je een nest nodig.-

junkie kim komt ook bijna niet meer aan lezen toe, op vakantie waren het de boeken van Jackie Collins en Harry potter serie, maar nu blijft het bij 2 kranten per dag en de leesportefeuille

Tja wat lees ik allemaal, pfff hahaha. Eergisteravond en gisteravond heb ik Het meisje wat hield van Tom Gordon (Stephen King) gelezen. Uitgelezen moet ik zeggen, want ik kan niet stoppen als ik lees. Ga dan in bed verder lezen. Aangezien manlief nachtdiensten en avonddiensten draait (maar 1 week in de 3 weken dagdienst), kan ik rustig lamp aan laten in bed. Ik heb heel veel SK boeken. Harry Potter heb ik allemaal, zit ook enorm op het nieuwe boek te wachten, wat er dus aan zit te komen (jippieeeeee), uiteraard heb ik ze allemaal in 1 ruk uitgelezen. Deel 1,2 en 3 heb ik tegelijk aan geschaft (ben een late ontdekker) en dat was binnen een week uitgelezen hoor. Gewoon s avonds als de kids op bed liggen, ga ik lezen. Of internetten haha. Maar ik heb nog meer hoor. Zo vind ik Alleen op de Wereld van Hector Malot nog steeds om te janken zo mooi. En dan wel het dikke boek he. Ik houd niet van dunne boeken, want die zijn te snel uit. Kinderboeken hebben we van Annie MG Schmidt tot Pinkeltje. En alles daar tussen in. Ik houd echt van boeken, van info boeken tot enge en zwijmel boeken. En strips en tijdschriften idem dito. Ik mag ook graag zelf verhalen opschrijven (vandaar die collumn ook hiihihihihi). Stiekem zit ik (komt door Carolien hoor hahaha) te denken, om misschien toch eens na te denken, om een echt boek te schrijven, al zal dat wel een 10 jaren plan worden. Ik zat eigenlijk een beetje te denken aan een boek, wat speciaal gericht is op het krijgen van grote babies, uiteraard doorspekt van mijn eigen ervaringen. Beetje info en vooral humor, met een traan…
Ik ben Mo boekenwurm, je ziet het…
Leuk onderwerp overigens!

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo

Oh ja!

Vroeger, op de middelbare school, moest je niet alleen spreekbeurten, maar ook boekbesprekingen en verslagen maken. En soms moest je dan voordragen. Ik werd dus altijd uitgekozen en ging dan zo op in het verhaal, als ik het voorlas, dat de klas stil zat. Hadden jullie dat ook??? Dat je dus echt IN het boek kon zitten, zélfs als er heel veel mensen naar (moeten) luisteren. Wat klinkt het eigendunkerig allemaal he? Hahahhaa. Maar weet je, ik ben dr nog best trots op ook, hihihi. Ik kreeg ook altijd negens enzo daar voor en het ziet er naar uit, dat Veronica die liefde ook krijgt, in grote tegenstelling tot dr broer, die papier alleen maar leuk vindt, omdat het zo’n fijn scheur geluid kan maken. Ongetwijfeld van zijn vader geërfd haha.

Als ik vroeger naar de bieb ging, als kind, dan las ik per dag 3 boeken. Vreselijke nerd hoor!!! Tis een hele ontboezeming van mij…maar ik zat bijna dagelijks bij de bieb en moest zelfs uitwijken naar een andere bieb, omdat ze te weinig hadden. Ik kende het leuke werk wel. Ik mag mij geen Super Mo meer noemen, ik moet me Super Nerd gaan noemen hahahhaa.

Harry Potter, ik heb ze ook allemaal, wat een mooie boeken. Ik wacht ook met smart op het nieuwe deel!

Heb een tijdje geleden de boeken van mijn vriendin allemaal gekregen, heb nu een prive bieb. Wel makkelijk hoor!

Maar heb zoveel hobbies dat ik het niet allemaal kan bijhouden. Ik probeer het wel

Groetjes Miriam

ik lees helemaal niet ja voorlees boeken vor de kinders maar verders niet

probeer in de vakantie wel eens een boek maar verder als blz 1 kom ik nooit erg eigenlijk he

groetjes bianca

ha! wat een leuk onderwerp! ik lees alles!!! werkelijk waar, van kinderboeken, (Roald Dahl, Beckman, Terlouw, en natuurlijk de Potterboeken…spaar ook prentenboeken!) van zoetsappige boeken (van j. crusie ofzo) en thrillers en detectives, (Grisham, clansey) thriller/horror(hoag/stephan King)en Tolkien…(ook het werk naast ïn de ban van de ring") noem maar op. Lezen is m.i. de perfecte manier om te ontspannen en op te laden, heeeeeerlijk!!! Ik lees zo’n 2, 3 boeken per week, een echte boekenwurm dus! Maar op dit moment ben ik bezig met een boek waar ik nog even "doorheen moet"een beetje een zwaar verhaal. Ria mathijsen “de jongen die uit de lucht kwam vallen”(een autobiografische roman, over een vrouw die een kindje adopteerd die ernstig autistisch blijkt te zijn)
Maar daarnaast pluis ik ook de krant helemaal uit, en lees ik veel bladen…(als het maar letters heeft, grapt Johnm altijd…die denkt dat ik voor mijn lol nog het telefoonboek zou lezen, hihi)

Hoi allemaal,

lekker he zo leekr weg te kruipen achte een boek.

Ben op dit moment bezig met een boek van Heleen van Royen - De gelukkige huisvrouw.

Een echte aanrader voor iedereen die bevallen het is echt hiliarsch.

Als er nog mensen zijn die een leuk boek gelezen hebben laat het svp weten want ik ben zo’n beetje door mijn schrijvers heen!!!

Groetjes
Monique

Wat is leuk. Ik heb een tijdje geleden een boek gelezen. Wie hoort mijn tranen van Fauziya Kassindja. ISBN 90-5831-142-2

Het is een aangrijpend boek over een afrikaanse vrouw die vlucht voor de vrouwenbesnijdenis. Tis ook autobiografisch. Een echte aanrader!!

Groetjes Miriam

Ken je de boeken van Daphne Deckers, de geboorte van een moeder en de geboorte van een gezin??? ook geweldig grappig en herkenbaar!

Jaaaaaa, ik heb ze met kerst allebei van mijn vriendin gekregen.
Had verwacht dat zij heel anders was. En wat kan ze het toch leuk en lekker nuchter vertellen. Een echte aanrader.

Groetjes Miriam

HOI,

Van Daphne heb ik inderdaad het 2e gelezen. De geboorte van een gezin heet dat volgens mij. Heel herkenbaar.

Nu ben ik bezig met een boek van Nicci french. Spannend!!!

Groetjes
Monique

Ik lees de twee boeken van Daphne Deckers. Ik had van mijn stiefmoeder vlak na de bevalling De geboorte van een gezin van haar gekregen, die heb ik werkelijk verslonden Toen las ik dat ze eerder een boek had geschreven, nml: De geboorte van een moeder. Zodra ik die ergens een keer zag heb ik hem meteen meegenomen en nog steeds lees ik geregeld uit een van beiden. Ik vind dat ze lekker wegleest met een grote dosis humor!

oh p.s. Toen ik de geboorte van een moeder las, kwam ik erachter dat zij dezelfde zwangerschapgym had gedaan als ik, wat het nog meer naar mij toetrok

Gewijzigd door - liga op 28 Mar 2003 10:13:55

Voor de boekenwurmen die van een humoristisch tragisch boek houden is De gelukkige huisvrouw van Heleen van Royen enn echte aanrader.

Groetjes
Monique

humorische tragische boek?

Hoe tragisch is het? Want ik hou met moeite de laatste tijd mijn ogen droog. Ik had/heb zelf problemen met sommige passage’s uit De geboorte van een gezin… en Sandy’s verhaal was ook erg aangrijpend voor mij, maar dat is begrijpelijk.

i can resist everything except temptation -Oscar Wilde-

Gewijzigd door - liga op 01 Apr 2003 13:13:04

tragisch, omdat het voor sommige vrouwen nog steeds niet vanzelfsprekend is dat ze op een roze wolk leven na de geboorte van je kind

Groetjes
Monique

Momenteel lees ik Misty van Virginia Andrews, een van mijn lievelingsschrijvers. Verder heb ik boeken van John Grisham, Michael Palmer, Robin Cook, Patricia Cornwell in mijn boekenkast staan.
Natuurlijk de Potterserie, waar ik helemaal van in de ban ben en de Hobbit van JRR Tolkien, dus ik moet de serie van In de ban van de Ring nog compleet hebben!
En ik zit ook met smart te wachten op het vijfde deel van Harry Potter.

ik lees ook graag, maar momenteel kom ik niet veel verder als de krant en af en toe een roddelblaadje die ik via via krijg.

Christa