Wat kunnen kindjes van 17 maanden

Hoi Allemaal,
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie kindjes allemaal kunnen. Ik wil graag weten of mijn dochter een beetje in de goede richting gaat.

Mijn dochter Noa is over 9 dagen 17 maanden en ze kan/doet het volgende.

Slapen: Ze slaapt sinds dat ze 14 maanden is in een ledikant waarvan 1 kant
eraf is. ( gewoon bedje dus) Ze slaapt van 11.00 tot 13.00 en vaak nog van
16.00 tot 17.00 uur. Ze word wakker Tussen 7.00 en 8.00 en gaat slapen
om 19.00 uur.

Drinken: Uit een pakje met rietje. samen uit een beker.

Eten: Eet alles op wortels na en geheel zelfstandig met behulp van vork of lepel,
maar ook vaak nog met de hand. Schud nee als ze genoeg heeft, roept die
als ze meer wilt.

Lopen: dit doet ze nog niet. Ze loopt sinds ze 10 maanden is aan de hand. Ze loopt rondom de tafel en stapt over van tafel naar bank. Als ze aan de tafel staat leunt ze er tegen (handjes los)

Praten: Ze kan de volgende woorden. Ja, nee, papa, mama, opa(popa) hond(pobey ipv tobey), televisie(tete), koekje(koeke) Dag (dag of doei), Schommel, fietsen, Auto (toet toet), boom, baby, po( van de teletubbies) kwak kwak (eend),poes, die(erna wijzen), mag niet,vlinder, bal en oh- oh (als ze iets doet meestal expres) dit is wat ik zo uit mijn hoofd weet, waarschijnlijk kan ze er nog wel een paar.

Alvast heel erg bedankt voor jullie ervaringen

groetjes Ilona

Gewijzigd door - lomanoa op 16 Apr 2010 20:44:31

Gewijzigd door - lomanoa op 16 Apr 2010 21:10:02

Dylano loopt, klimt en echte jongen wat dat betreft,

Praten doet hij nog niet alleen papa en mama en ja en nee.
Hij slaapt 1 keer op de dag en gaat 's avonds om half 7 naar bed tot de volgende ochtend 7 uur.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

organ slaapt nog wel in een compleet lidikant, maar dat doet ze wel heeeel goed

Verder loopt ze sinds ze 14 maanden los. Ze kan inmiddels rennen, voetballen en dansen.

Ook praat ze aardig wat. Ze kent zo ie zo veel dierengeluiden hond (woewoe) kat (miauw) koe (boe) geit (meeheee) schaap (beehee) varken (gggggg ggggg ggggg) tijger (grrrrr) pappa, mamma, ama (oma) Tisser (Twister) atis (Artemis) Jijabo (Diablo) It (it) Kikki (Mickey) dit zijn overigens onze katten. Daarnaast zegt ze banaan, appel, auto, bal, vis, poes, duif, hou op en ophouden (dit roept ze als de katten vechten en tegen de gillende meeuwen). En ze zingt op haar eigen manier schaapje schaapje heb je witte wol.

Groetjes,

Michèle

Mijn zoon is 16 maanden en kan het volgende;
Slapen: 's avonds tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed, hij slaapt dan vaak niet direct en is de volgende ochtend ergens tussen 7.45 en 8.30 uur wakker (tegenwoordig weer over 8-en) het varieert nog wel eens dus, overdag 1x een tukkkie van anderhalf uur ergens tussen 13.00 en 15.30 uur.
Eten: hij eet alles en kan sinds kort ook redelijk zelf met een lepel zijn bordje leeg scheppen.
Drinken: uit een tuitbeker, uit een pakje met rietje en met hulp uit een beker.
Lopen: hij liep met 9 maanden al aan de hand en rond de tafel, op zijn eerste verjaardag zetten hij zijn eerste stappen los, vanaf dat moment is hij los gegaan, nu ent hij de hele dag.
Praten: da (dag) en hij kan de geluiden van een koe, hond, poes en schaap. maar verder echt nog geen woorden.
Dit was het wel zo’n beetje, wel weer een mooie bevestiging van wat ze zeggen “meiden praten vaak eerder, jongens lopen vaak eerder”.

Lfs

Seth is iets jonger, maargoed.

Slapen: Hij slaapt nog gewoon in een ledikant. Tussen 18.30 en 19.00 uur gaat hij naar bed en slaapt tot de volgende ochtend 6.30-7.00 uur (meestal)

Drinken: Al vanaf dat hij 9 maanden is uit een rietje, en sinds 2 weken met hulp uit een gewone beker.

Eten: Hij eet vrijwel alles, en met een vork kan hij alles prikken, en met een lepel gaat steeds beter

Lopen: Hij loopt vanaf ongeveer 14 maanden, en is nu erg aan het klimmen, gaat steeds harder lopen enz.

Praten: Hij zegt vooral mama, heel de dag
Verder aut (auto) en dag.
papa, opa, oma en lamp heeft hij wel een paar x gezegd, maar al een tijd niet gehoord

Zo, nu weet je dat je je niet ongerust hoeft te maken

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Noa is 14 maand.

Ze slaapt 12 tot 13u. Dan nog 2 slaapjes van in totaal 3 tot 4 uur.

Ze eet zo goed als alles wat je haar voorzet, maar nog niet zelfstandig, al zou ze wel willen. Een boterham eet ze wel zelf.

Lopen doet ze alleen rond de tafel, aan de bank en aan de hand.

Praten: op haar zeven maand: papa , poes en tutje (het woord voor speen in België). Dan een tijdje geen nieuwe woorden. Tot tien maand ongeveer. Nu zegt ze ook nog mama, Bumba, kindje, daan (gedaan, als ze gedaan heeft met eten), dada, Yentha (grote zus), bal, boem (als er iets valt), kaartje, kijken, pop

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker