Wat kun je van de belasting aftrekken?

Dames,
Ik ben nooit een sterk geweest in het invullen van dingen van de belasting etc. Maar nu moet ik toch maar eens in die dingen duiken. Ik heb al even op hun website gekeken, maar vind het toch een beetje eng! Belachelijk eigenlijk (kan je een belasting fobie hebben eigenlijk?) Maar kan iemand mij vertellen wat je allemaal van de belasting kan aftrekken (studieboeken, eventuele studiekosten? etc!) Wie helpt mij een beetje verder zodat ik er misschien snel van af ben!

http://download.belastingdienst.nl/
belastingdienst/docs/
aftrek_studiekosten_of_andere_scholingsuitgaven_2011_ib2751t12fd.pdf

even bovenstaande tekst geheel kopieren en plakken in je adresbalk, moet je geloof ik iets van acrobatreader voor hebben maar daar staat met een rekenhulp wat je mag aftrekken en wat niet. gaat het trouwens alleen over studie of ook andere (ziekte)kosten?

Gewijzigd door - MamavanRico op 05 Sep 2011 11:10:06

Inge; helaas kan ik dat niet downloaden, maar het gaat mij idd om alles dat ik kan aftrekken van de belasting, wat het ook maar kan zijn! hahahahhah

kom je hier weer wonen dan? of betaal je in beide landen belasting

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

@Kimmetje, check deze link

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=23642&whichpage=1

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

thanks mriek…
kimmie kon niet terug lezen na een maandje weg

en had dit dus gemist!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ja, nu ben je weer helemaal bij gekletst!

Graag gedaan

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Helaas kun je tegenwoordig niet veel meer van de belasting aftrekken zorgkosten en volgens mij ook geen studiekosten meer mits je aan een hoge drempel zit en aan allerlei voorwaarden voldoet.

Eigenlijk kom je op een slecht moment naar nederland met al die bezuinigingen … en dat wat in aantocht is zoals korte op de kinderbijslag en de kinderopvang nog duurder maken.

Esther; dat is zo, tja je kan het ook niet plannen. BSO lijkt op dit moment niet echt heel nodig! Mijn zus heeft al aangeboden mij ontzettend uit de brand te helpen. Dus dat is wel lief, Ja en van de kinderbijslag (of hoe dat nu ookalweer heet) nou dat zien we dan wel weer! Daar kan ik me nu niet druk over maken. Het is zoals het is, maar dingen van de belasting aftrekken is dus moeilijk begrijp ik! Zelfs voor een studie, dat zou wel balen zijn iig!

Voorgaande jaren kon ik nog wel eens zorgkosten en/of studiekosten aftrekken maar het is steeds minder geworden tot 2 jaar geleden niets meer. Zorgkosten worden duurder en duurder door de vergrijzing, benzine, vaste lasten, … zonder negatief te willen zijn is het voor veel mensen crisis in de knip. Hoor het veel om me heen.

Fijn dat je zo’n lieve zus hebt. In de zorg zijn er banen genoeg dus dat zal je best lukken !

Toevallig heb ik gisteren een naatal organisaties/ uitzendbureaus gemaild; al 2 reacties gehad; als ik in NL ben meteen contact opnemen, ze hebben voldoende plek voor me. In 1 email stond zelfs dat zodra ik geland was ik haar mocht emailen. Dat zegt wel iets denk ik!

Van me zus moet ik natuurlijk nog allemaal zien, maar mijn moeder en zij willen allebei niet dat J naar de BSO gaat, dus die hebben gezegd, we verdelen het wel en kijken goed naar jou rooster (beide werken niet) Mijn andere 2 zusjes gaan naar school maar die zeiden ook al; 's avonds en ik het weekend kunnen wij ook bijspringen! (moet je altijd maar afwachten, maar toch fijn dat ze het zo zien!, Letterlijk werd er gezegd; Je gaat dat kind niet bij een vreemde opzadelen, breng maar naar mij! hahahahha)

Super! en voor jou ook een geruststelling.

Idd, op beide fronten, anders maak je zo’n beslissing niet 1,2,3!