Ik was benieuwd wat jullie je kinderen geven op een dag, die negen maanden oud zijn
Onze zoon is 9 maanden en kijgt geen opvolgemelk meer, zijn er meerder moeders die dit hebben?
alvast bedankt
Wat krijgen julie kinderen die negen maanden zijn?
Hallo mijn zoon is nu 10,5 mnd oud en hij krijgt nog wel steeds opvolgmelk smorgens voor zijn pap.
Zijn schema ziet er ongeveer als volgt uit:
6.00 pap
-slapen tot 7.30
10.00 fruithap
- slapen van 11.00 tot 1300
13.30 koekjes en drinken (sap, siroop, melk of water) - slapen van 14.30 tot 17.30
18.00 warme hap en toetje en wat te drinken
om 19.00 naar bed
Ondertussen probeer ik hem nog te laten drinken maar dat wil hij niet altijd.
Gr. Debora

ik zag aan je schema dat je zoon veeeel meer slaapt als die van mij,jort wordt zeven uur wakker sochtends en dan krijgt hij brood met thee, rond tien uur fruithap met diksap dan slapen tot half 12, daarna rond 12 uur 2 stukken brood, toetje en drinken, rond 2 uur half drie een eierkoek met drinken of een fruithapje en savond eet hij met de pot mee en gaat rond half acht op bed.
Maar omdat jort maar anderhalf uur per dag nog slaapt is hij veel meer wakker en eet hij ook meer. Vind het soms zo moeilijk inschatten, ik vroeg me steeds af wat hij nodig had op een dag.
Heel erg bedankt,
Gr Trynke
oeh!!! ik vind 9 maanden erg jong om geen opvolgmelk meer te geven.
waarom kom je tot dit besluit?
Hallo Emmer
Eigelijk al sinds hij zeven maanden was ben ik er mee gestopt. van de een op andere dag hoefde hij het niet meer en ik zag ook dat hij echt behoefte had aan vast voedsel (het cb weet hier niks van haha) Hij groeit goed en is heel makkelijk verder.
Maar waarom vind jij het te jong> en tot wanneer geef je je kind dan wel opvolgmelk??
Alvast bedankt,
Gr. Trynke
Tot 1 jaar heeft een kind behoefte aan opvolgmelk en daarna mag je overgaan op halfvolle melk. Als je kind geen opvolgmelk meer krijgt moet hij wel Vitamine D druppels gaan krijgen!!! Misschien toch even navragen op het CB.
Margot, mama van Floor 3-12-2003 en Suus & Evelien 15-11-2006
oke dat van die vitamine D heb ik dus nooit geweten, geef Jort nu ook wel thee met melk er doorheen.
Maar ik vind een jaar zo lang om opvolgmelk te geven (als ik me groed herinner waren wij ook 6 maanden toen we gewoon al met de pot mee aten en geen opvolgmelk meer kregen)
Ik zal het even navragen op hetCB,
Bedankt voor je reactie
Gr. Trynke
Hoi Trynke,
Toen Elke op die leeftijd was dronk ze volgens mij ook geen
melk meer.
Ze is er nooit dol op geweest, waren al blij als ze de helft op had.
Zijn er toen mee gestopt en hebben pap geprobeerd.
Vond ze smerig en spuugde alles weer uit. (een enkele keer hield
ze het binnen)
Dan maar lekkere sapjes gegeven.
Ik zou maar niks op het cb zeggen die zeuren altijd zo.
Ik heb nu een tweede dochter en heb wel geleerd om minder
te zeggen.
Alleen thee of water te drinken geven zeggen ze dan.
Trouwens zijn er niet veel volwassenen die geen melk lusten/drinken?
Oke, ik weet wel die hebben het niet echt meer nodig maar het
komt wel op het zelfde neer.
Yoghurt vindt ie wel lekker?
Nou dan is het toch goed.
Onze Elke is nu 2 1/2 jaar en drinkt nog steeds geen melk.
Eet wel graag yoghurt.
Geloof niet dat ze er iets aan over heeft gehouden.
Succes!
Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 3 mnd
ik heb mijn zoontje zeker tot 11 maanden opvolgmelk gegevn en daarna volle melk of geitenmelk de geitenmelk is beter verteerbaar en veel gezonder maar dat is mijn eigen keus en volle melk voor de vetten.
ieder doet het op zijn amnier maar als ik zie wat mijn spruit nu eet met 8 maanden heeft hij echt de opvolgmelk nog nodig
ik denk dat dat ook verschillend is per kind, want toen Jort zeven maanden was hoefde hij echt geen opvolgmelk meer! ik kreeg het er niet in… Dus daar ben ik mee opgehouden en gewoon vast eten gaan geven.
Maar gewone melk hoeft hij ook niet dus geef hem magere yoghurt met “nep suiker”. Nou moet ik zeggen ik ben er ook vrij gemakkelijk in, vind het wel lekker dat hij nu met ons mee eet.
Maar dat van die vitamine D zal ik gelijk na vragen volgende week.
O en Emmer je zoontje is 8 maanden wat geef jij hem op een dag dan?
Gr. Trynke
een broodje, yogurt fruit en wat vruchtensap.
hij krijgt smorgens een fles en s’vonds en soms smiddags nog.
en zolang hij dit nog wil dan krijgt hij dit nog.
oja ook nog groente.
Mijn dochter is nu bijna 10 maanden en haar schema ziet er als volgt uit:
8 uur papfles dus 210 + 7 schepjes en pap erbij
dan rond 9 uur naar bed tot 10 dan fruithap
rond 12/ 12.30 boterham en fles van 120 + 4 schepjes
Dan naar bed tot 14.30 dan wat drinken en een rijstewafel
om 17.30 met de pot mee
19 uur nog een fles van 120+ 4 schepjes en dan naar bed.
Ik zou ook geen eierkoek geven want daar zit amoniak in. Lijkt me nog niet echt goed voor 'zo’n kleintje.
Gr. Natasja