Wat kan je kindje met 6 maand?

Hoi,

Mijn dochtertje is nu ruim 6 maand en ik vind haar nog erg slapjes.
Ze rolt zich al wel om van rug naar buik en nu ook net van buik naar rug maar vind haar verder nog neit zo sterk , ook haar hoofdje niet, dat bungeld soms nog zo als ze bv op schoot zit of in de kinderstoel, (chicco stoel). In lig stand kan ze wel maar in zit stand vindt ze moeilijk.
Als ik haar op pak onder de okseltjes dan hangt ze ook nog zo, niet dat ze haar eigen hoofdje recht houdt, vast houdt. En haar arm[jes , schoudertjes staan erg naar achteren.

Nu ben ik wel benieuwd wat jullie kindjes kunnen, konden met 6 maand.

Groetjes Spruit

Hoi hoi
klinkt me allemaal niet zo heel vreemd in de oren hoor. Ik vind niet dat dat zo slapjes is.
Gaan zitten doen ze GEMIDDELD met 9 maanden; de één dus iets vroeger, de ander dus iets later.

Jens kon ook nog niet goed zitten hoor, toen hij 6 mnd was. Sja en dat ‘bungelende’ hoofdje… 't is ook een zwaar hoofd hoor hihihi.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

De een kan ook meer dan de ander. Morgan blijkt een zeer sterk kindje te zijn en zoals gister ook bevestigd werd loopt zijn wat voor op der ontwikkeling. Zitten deed ze wel laat, maar staan weer heel snel en ze kroop ook vrij vlot. Eerst achteruit dat wel, maar ze deed het wel. Maar andere doen er iets langer over. En als je je echt zorgen maakt kun je het altijd even met de ha opnemen.

Groetjes,

Michèle

ik zou me echt geen zorgen maken hoor!
het ene kindje is sneller als de ander!
lieke trok zich pas op met 10 maanden en zitten was ook laat!
lopen deed ze met 14 maanden maar als ze viel kon ze nog niet zelf omhoog!
dan schoof ze op de billen naar de tafel om zich daar omhoog te trekken.
maar dat is ook allemaal goed gekomen hoor!
En met spraak was ze super snel!!! lag en ligt ze nog heel ver voor volgens cb.

komt allemaal vanzelf

groetjes gytha

Hoi,

We wachten het allemaal wel af. Was gewoon ook even benieuwd hoe jullie kindjes het doen, deden met 6 maand.

Bedankt voor de reacties.

Groetjes Spruit

Ik weet niet of het veel op de buik ligt want dat maakt het hoofdje ook sterker

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Wat de rest ook al zegt, geen zorgen maken.

Tim kon met 5,5 maand van rug naar buik rollen en van buik naar rug. Verder kon hij weinig. Hij is wel heel sterk en kon dus al vrij snel zelf zijn hoofd omhoog houden. Maar met zoveel dingen is dat gewoon heel wisselend.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

oh als jij je zorgen zou maken … dan ikke wel!! Jurian zit nu goed… maar dat is echt nog niet zolang. Ook gaat hij zitten met hulp of als ik hem neerzet maar niet uit zichzelf. Soms gaat hij wel van zit in lig zelf… Maar verder is hij echt ‘sloom’. Als ik andere dan soms hoor … .dan maak ik me wel zorgen … maar je dwingen helpt niet… stimuleren wel.

Maar op die leeftijd 6 maanden nog helemaal niet nodig… geniet maar lekker van de kleine! Kruipen heeft Jurian nog nooit gedaan… sinds een maand tijgert hij … verder ook niet.

Waarom ik me zorgen maak is omdat ik hier nog geen één kindje heb kunnen vinden die ook zo ‘sloom’ is… Is Jurian dan zo extreem?

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090718/CznU.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/sOYLp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mini-boy op 13 Aug 2009 22:14:12

hoi meiden,

Wat is die van mij dan snel zeg! Als ik dit allemaal lees lijkt het of ik een klein jerommeke heb. Met 4 maanden draaide hij al van buik naar rug met 5 kroop hij en nu met 6,5 maand staat hij in zijn box en trekt hij zich aan de tafel op. Handen vol maar wel heel erg leuk. En ik maar denken dat dit gewoon is voor alle baby’s.
Zo zie je maar weer hoe verschillend al die kindjes zijn.

groetjes, Louisa

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi, lijkt mij allemaal wel normaal. Het ene kind is het ander niet.
Onze dochter is 6,5 maand en kan van buik naar rug en terug rollen. Als ik haar in de hoek van de box zet blijft ze zitten, maar verder komt ze nog niet. En de ontwikkeling kan een tijdje stil staan en ineens drie 'stappen’ineens zetten.

Als een baby op zijn buik ligt, traint hij zijn rug en nekspieren.

Succes, groetjes Elke