Wat kan je doen tegen verveling?

Hallo dames…

Mijn dochtertje (2 jaar) kan zich meestal prima vermaken,maar helaas zijn er van die dagen dat ze zich stierlijk verveelt… Ik probeer haar dan zo veel mogelijk bezig te houden en leuke dingen te doen,maar ook ik heb wel eens wat anders aan mijn hoofd (huishouden,koken… etc.) en dan is ze op zich zelf aan gewezen (voor bijv. een half uurtje). Helaas gaat ze dan meestal van alles uithalen wat absoluut niet mag… Hebben jullie misschien nog een paar tips om haar op dat soort momenten toch bezig te houden zodat niet mijn hele huisraad en apperatuur het te verduren krijgt??
Alvast bedankt…

Hihi, ik moest eventjes lachen om dat hout en die grote spijkers + hamer.
Bij ons worden de meubels dan "verbouwd’ hoor (wat hij overigens lief bedoeld ).

Maar ik sluit me verder wel aan bij wat Elly zegt.

Stephan is gelukkig een kind dat zich erg makkelijk zelf vermaakt.
Dat is voor een groot deel gewoon zijn karakter, maar ook wel omdat ik het hem altijd “geleerd” heb.
Door hem altijd overdag ook even alléén te laten spelen/ontdekken etc.

Wat hij trouwens enorm leuk vond op Destiny’s leeftijd (en nu nog wel) is alles na doen.
Dus als ik ging koken, dan ging hij OOK koken (in zijn speelgoedkeukentje).

Enne…puzzels, clipo etc. vond hij een leuke uitdaging.

Succes!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 01 Jan 2005 18:39:49

Met het huishouden laat ik Evianne lekker meehelpen, misschien dat het dan niet altijd even snel gebeurd, maar toch. Samen de was ophangen, stoffen, stofzuigen, was uit of in de wasmachine enz… en anders is het vast weer tijd voor een flesje aan dr eigen baby. Met koken kan ze zich meestal amuseren doordat we dr de tafel laten dekken. Helpen zegt ze dan al. En inderdaad een roestvrij stalen kom met een pollepel doet vaak wonderen. Alleen met de badkamer of wc schoonmaken kan ik dr niet gebruiken, dat doe ik als Daan thuis is.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

gioia is natuurlijk nog behoorlijk jonger. maar ze verveeld zich ook wel eens, en gaat dan ook precies proberen te doen wat niet kan.
ik stort soms al haar speelgoed op een berg, en dan komt ze heel de tijd wat tegen, wel een puinzooi natuurlijk

en verder gaat ze veel met me mee, naar de keuken op haar loopauto, en daar kijken. en per ruimte heeft ze “speciale” dingen, in de keuken keukenspullen, in de slaapkamer kussens en dekens, in de badkamer haar badspeelgoed etc etc. daar speelt ze verder niet mee, dus als ze daar met me is is dat weer nieuw zeg maar.

en soms verveeld ze zich, en mopperd, dan zit ze in haar box, maar laat ik haar toch wel mopperen, omdat ze zelf moet leren dat ze dan weer wat moet zoeken wat ze kan doen, even later zit ze dan weer effe te spelen toch.

maar ja: of ze daar allemaal nog intrapt als ze groter word ? dat weet ik natuurlijk niet.

Bedankt voor de tips… Ik vind het niet echt erg dat Destiny zich verveeld,maar wel dat onze dure spulletjes er aan moeten geloven (hihihi) Ik ga gewoon eens wat dingetjes uitproberen…we zien wel waar het eindigt!!
Helpen met het huishouden deed ze al…als ze bijv. drinken geknoeid heeft vraagt ze zelf al om een doek!!
Ach en anders moeten we toch maar een dicht adiomeubel kopen zodat ze in iedergeval niet meer de apperatuur kan “aanvallen”!

Hahaha Evianne pakt hier ook meteen een doekje als ze (zoals ze zelf zegt )genoeit heeft. Ze kan zich prima amuseren verder en weet inmiddels dat ze aan sommige dingen gewoon niet aan mag. We hebben hier niet echt iets bijzonders staan, maar ik vind dat duidelijk moet zijn dat sommige dingen nog niet voor haar zijn. Zoals bv onze boeken in de boekenkast. Want niet iedereen heeft bv zijn audio-apparatuur of boeken in een dichte kast staan.

hier moet ik ook nog wat verzinnen om gioia uit de video recorder te houden,ze vind het leuk haar vingertjes erin te steken. is ook al eens vast blijven zitten, toen paniek. ik dacht nog: nou doet ze het niet weer. maar nee, zo snel is ze niet af te schrikken
narigheid is: ze is ruim 10 mnd, en is veel te mobiel al. loopt langs tafels en ander meubilair, steekt over, kan bij alles zelf aal gaan staan etc. maar ze is nog veel te klein om te zeggen: nee, mag niet! dat snapt ze dan nog weer niet natuurijk. dus alles is hier weggezet zo ongeveer.

Ja, snelle meid hoor, die Gioia!
Zo heee.
Stephan ging met 10 maanden tijgeren, haha!
Maar inderdaad, dat maakt het wel iets lastiger, want een kind van 10 maanden begrijpt gewoon nog veel minder dan een kind van bijv. 1,5 jaar dat loopt.

Succes ermee!

Groetjes, mamma van Stephan

Voor de videorecorder kun je iets krijgen tegen het vingertjes erin stoppen van kinderen. Evianne was ook zo`n snelle met alles en dus ook al gauw heel erg mobiel. Ik weet dat je die dingen kunt krijgen maar heb het zelf nooit gebruikt. Volgens mij kun je ze krijgen bij babywalz.

Yep ik heb ze gevonden bij babywalz. Ze kosten 3,95, maar daar komen nog wel verzendkosten bij denk ik. http://www.babyopkomst.nl/webshopnieuw/
Je vind ze dan bij het veiligheidsspeldje ( veiligheid ) en dan bij sluitingen geloof ik.

hee, mooi, ik zal direct eens kijken.
kijk, die recorder, ach het is een ouwetje met al wat mankementen, maar ze kan er ook met haar vingertjes echt in vast komen, en dat doet behoorlijk zeer.

Hoi,

Daan is iemand die zich ook gemakkelijk zelf bezig kan houden. Maar inderdaad bij het koken dan moet ik hem aflijden. Evt. in kinderstoeltje naast me zodat hij kan kijken wat ik doe ( hij vraagt ook om opgetild te worden). Wat ook goed helpt is zoals de andere al zeiden gewoon houten lepel met vergiet of pan en het kind amuseert zich kostelijk. Een doos doet ook wonderen.

Succes ermee

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Maak een van een schoenendoos (of andere doos) een soort verveel-doos!! Doe hier knijpers, onderzetters, stickers, of zoiets dergelijks in. Geef ik als je even geen tijd voor haar hebt. Dan kan ze ergens mee spelen waar ze nooit mee speelt en dat houdt haar wel even zoet.
Haal het na het spelen wel weer weg want anders is de nieuwigheid eraf als je de doos de keer daarop weer geeft. Vervang ook regelmatig de inhoudt van de doos, zo blijft het spannend.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-2004).

Leuke tip Jolanda!! ik ga er deze week direct mee aan de slag!!

Hoi,

Lijk me ook een leuk idee. ZO hou je het lekker spannend met steeds nieuwe dingen.

Kan ik zeker ook gebruiken.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

zo ruimt Gioia sinds kort de onderste la van de keuken uit onder het koken.
daar zitten vergieten in en vriesbakjes etc.
zo klein als ze is, in rap tempo is de la leeg, is grote la: 1,20 breed!
genieten!
maakt koken lastiger, heel de inhoud ligt op de vloer.
maar ze vermaakt zich, en lijkt al te weten dat je dat soms dus mag als er gekookt word.
spannend!

mo

JAAA,

Die kleintjes zijn zeker snel. Daan die staat op de tafel als ik me eventje omgedraaid heb. Nou is niet fijn hoor.
Je schrikt je elke keer rot. En hij maar lachen. Hij vind het geweldig.

Groetjes,

Diana moeder van Daan