idereen nog bedankt voor alle goede tips ivm het doorslapen. ik denk dat ik weer te veel naar het cb heb geluisterd en ik had met mezelf afgesproken dat niet meer te doen. remy is nu 5 maand geweest en toen hij 4 maanden was moest de fles van 23.00 eraf. ik vond dit zelf al erg vroeg. nu las ik bij iedereen dat niemand dat deed en ik met stomme kop dus wel dat had mij misschien wat slapeloze nachten gescheeld. nu is remy al 5 maanden geweest dus het heeft nu geen zin meer, want hij krijgt nu ook al groente en fruit en dan krijgt hij waarschijnlijk te veel. nu loop ik tegen het probleem aan dat hij vaak snacht wakker word van de honger. nu ben ik op zoek naar iets wat ik door de laatste fles kan doen. van rijstebloem( 4mnd) word hij niet zat en word dan snacht wakker. nu heb ik gister een pyamapapje (6mnd) geprobeerd en remy was de hele nacht wakker omdat hij dat waarschijnlijk nog niet kan verdragen. ik heb nu van de nutrilon melkpap gehaald gehaald en daar doe ik dan 3 schepjes van door de fles en dit gaat redelijk goed. hebben jullie nog goede tips? hij krijgt ook al voeding voor hongerige babys.
alvast bedankt! gr melissa
Wat kan ik door de laatste fles doen
Hoi,
ja vervelend hè, de goedbedoelde adviezen van het CB… het ene kind is het andere niet. MAar ondertussen zit jij met een probleem.
Weet je zeker dat Remy van de honger wakker wordt en niet omdat hij eraan gewend is geraakt om wakker te worden?
Persoonlijk heb ik nooit iets door de laatste fles gedaan, ik ga zelf ook niet een dikke boterham eten voordat ik naar bed ga (hooguit een beker warme melk . Dus verdere adviesen kan ik je niet geven.
Succes!
Groetjes nancy
Hier ook nooit de kinderen met een bomvolle maag naar bed gedaan. Als je zelf na het avondeten moest gaan slapen zou je dat ook niet tof vinden, dus voor zo’n kindje werkt dat precies hetzelfde.
Doorslapen kun je niet forceren.
Kindjes die borstvoeding krijgen, krijgen ook niks extra’s voor het naar bed gaan en die slapen op een gegeven moment ook door (onze jongste bij 3 weken en onze oudste bij 8 weken). Dus dan zou het voor flesvoedingkindjes ook moeten lukken zonder toevoegingen aan de voeding.
En dat bij 4 maanden de laatste fles eraf moest, er moet dus niks. Een kindje geeft zelf wel aan als het zonder die late fles kan. Net wat je zelf ook al schrijft: niet teveel naar het CB luisteren. Luister naar je gevoel.
Daarbij zit-ie volgens mij middenin een sprong. Heb het schema nu niet bij de hand. Dus dan heeft het al helemaal geen zin om trucjes toe te passen om hem door te laten slapen.
Ik zou het, ondanks de nachtrust die je mist, lekker even afwachten wat-ie zelf beslist over zijn slaapritme.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 22 Aug 2010 21:29:02
hier werkt Pyamapapje goed hij slaapt al tijdens de fles dus dat van die volle maag is onzin. Daar is ieder kindje ook anders in denk ik. Ik eet ook vaak genoeg een zak chips leeg voordat ik naar bed ga, hoor. En dan slaap ik prima!!
Maar dat werkt dus niet bij jou, jammer. Je hebt een aantal avondpapjes maar volgens mij zijn die pas vanaf 6 maanden. Wij hebben ook tot ongeveer 6 maanden een late fles gehad, dus misschien heeft hij dat nog even nodig.
22-12-2009 colin geboren
wij geven Demi ook altijd pyama papje als laatst, en daarna gaat hij heerlijk slapen tot de volgende dag.
groetjes angelique
Hier ook gewoon 5 flessen tot 5 1/2 maand ofzo 3 flessen met 6 maanden en 2 flessen et 7 maanden! maar dat omdat de voeding de fles overnam en hij het zelf aangaf
Ik heb zelf altijd de producten van bambix gebruikt. vanaf vier maanden savonds 3 schepjes met de melkpoeder schep, hoeveel is dat niet veel en toen een tijdje smorgens en savonds en vanaf zes maanden alleen nog maar de zes maanden papje en dan opgebouwdvan 3 el tot 5 el en het is niet dat hij niet doorslaapt vanaf vijf maanden echt ofzo, maar 3 vd 6 nachten ofzo kan ik er nog wel even weer uit om hem in te stoppen of goed te leggen, de drukte maker

weer bedankt voor de goede tips. vanacht heeft hij het redelijk gedaan. met een speentje was hij te sussen. vanmorgen om half 8 uit bed gehaald en toen lekker de fles. ik denk dat ik het maar even bij de melkpap van de nutrilon hou, dat werkt goed. remy is een grote baby van 5 maand en hij heeft soms al maatje 80 aan. hij is absoluut niet dik maar erg groot, dus hij heeft gewoon iets extra’s door de fles nodig sávonds. vanaf 6 maand zijn er meer producten die je kunt gebruiken dus daar wacht ik wel even op.
bedankt! gr melissa
Ik zou zelf ook nooit iets door de laatste fles doen en ben er ook van overtuigd dat dat helemaal niet nodig is. Onze dochter sliep ook al vrij snel door en heeft nooit iets extra’s gekregen. Ook als ze een keer minder dronkt werd ze neit wakker. Het kan best kunnen komen omdat er nu te snel een fles is afgehaald of omdat er inderdaad een sprong aan komt of hij er net in zit.
Probeer je eigen gevoel te volgen en lat je kindje lekker wegen en meten op het CB en eventueel kun je een tip gebruiken maar verder niet alles klakkeloos aan nemen wat ze daar zeggen.