Ik hoop dat dit topic wel goed gaat in tegenstelling tot mijn vorige 2 topics.
Sorry dat ik het zeg maar ik begin nu al langzaamaan knetter te worden van Silvana.
Normaal nooit problemen gehad met slapen, dat was in bed leggen en naar onder gaan. Oke, een enkele keer werden 1 van de meiden nog wel eens huilend wakker maar dan was het een aai over de bol of heel even oppakken maar daarna werd er weer geslapen.
En nu? Sinds een paar weken is het een drama om haar in bed te krijgen. Ze gaat er wel in, maar nog voordat ik goed en wel de kamer verlaten heb begint ze te brullen, krijsen, huilen, brommenpotten en gooit ze uit boosheid vanalles uit bed.
Ik heb echt al vanalles geprobeerd. Rustig blijven, slaapritueel herhalen, boos doen, streng toespreken, negeren (een uur lang!!), laken opnieuw over haar heen knuffelhondje geven en weggaan zonder iets te zeggen, een tik op haar kont/luier, het raam extra verduisterd. Ik weet niet wat ik nog kan proberen hoor.
Ik heb haar vanavond meerdere malen gewaarschuwd, streng toegesproken ect en net 20min laten huilen/krijsen, daarna weer haar knuffel gegeven, laken opgelegt (niks gezegt) maar binnen 3min begint ze opnieuw. Na een half uur krijsen weer naar boven (met mijn moeder aan de telefoon zodat die kan horen hoe lief haar kleinkind is…)uiteindelijk 3x kort achter elkaar de kamer opgelopen de laatste keer weer streng toegesproken en nu is ze dan eindelijk stil na 2uur.
vervolg tekst enkele reacties hieronder
Gewijzigd door - Asje op 22 Jul 2009 17:46:53