Wat kan hij al veel


#1

hoi mama’s en papa’s
ik wil even vertellen hoe trots ik ben op ons zoontje Demi. (19 maanden)

hij blijkt met sommige dingen heel snel te zijn .

met 9 maanden kon hij al lopen (zonder te twijfelen, gelijk in de looppas)
met 13 maanden kon hij al tegelijk springen met 2 benen
met 14 maanden zwemt hij met bandjes alleen het bad door, en springt gestrekte benen het water in.
met 18 maanden kan hij alleen de koprol maken.

deze 4 dingen werd mij verteld dat het best snel is voor zijn leeftijd, wij stonden er niet zo bij stil.

en praten doet hij ook al zo vlug (zegt al heel veel, alleen geen MAMA

Demi is heel snel geen baby meer geweest en dat vind ik wel heel jammer maarja ,

dit wilde ik even met jullie delen
bedankt voor het lezen

lieve groetjes van 2 trotse ouders


#2

Wauw wat een stoer ventje,
Wordt later vast een top-sporter!

Lekker trots op blijven!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers


#3

hoi goudvisje
ik ben al lid hier vanaf het moment dat demi geboren is.
en jammer dat het zo ongeloofwaardig klinkt maar ik verzin het niet
alsje het echt niet gelooft wil ik zelfs filmpjes op youtube zetten dat hij springt, zwemt, een koprol maakt.
het lopen dat is met 9 maanden (oke bijna 10) maar bij het cb vonden ze het 9 maanden omdat hij nog geen 10 maanden was.

wij vonden het wel allemaal goed gaan maar niet het idee dat het allemaal zo snel was totdat het cb het zij.

jammer dat je denkt dat ik/ wij dit allemaal verzinnen. waarom zou ik hier over liegen.

maar goed, hij kan het allemaal, ben er trots op wie het wilt geloven of niet.

jammer dat het niet geloofd word, waarom zou ik het dan schrijven en met jullie willen delen.

groetjes angelique (wil je de filmpjes zien? dan kan je als je hyves hebt mij eventjes toevoegen) ik hoor het wel doeiii


#4

ja leuk allemaal he,

maar dat hij geen mama zegt vind ik wel heel jammer, voor de rest kunnen wij hem gelukkig al prima begrijpen.

ik had trouwens wel een paar keer gepost hoor toen demi kleiner was.
(hij heeft krentenbaard in zijn mond gehad en over bijten en nog een paar)
verder heb ik altijd tips gehad aan de topics van andere ouders. (ben haast elke dag even op de forum)

jammer dat jullie denken dat alleen nu iets schrijf, terwijl dat niet zo is (krijg er gewoon een beetje spijt van dat ik het geschreven heb)

hihi groetjes


#5

Ik heb toch gezegd onder aan mijn berichtje dat als het wel allemaal waar is dat ik mijn verontschuldigingen zou aanbieden Dus bij deze, sorry dan voor mijn post. Maar ja er worden wel vaker onzinverhalen op het forum gepost en omdat het niet erg geloofwaardig klonk allemaal heb ik dan mijn vraagtekens. Vandaar dat ik jou eerst vroeg of het echt zo is of niet. Ik hoef heus geen bewijzen te zien, als jij zegt dat het zo is, is het zo. Wilde alleen even bevestiging.
En IK heb nog nooit eerder wat van je gelezen, ik zei niet dat je nog nooit eerder wat HEBT geschreven. Ik heb gewoon nog nooit wat van je gelezen
En dan komt het inderdaad een beetje raar over als je nooit wat anders post en wel dit. Maar dat is dus niet zo, gelukkig maar

Maar ik blijf erbij dat je kindje wel echt abnormaal snel is met dingen. Sylvie loopt motorisch al voor, maar jouw zoontje slaat alles.
En Sylvie loopt dus motorisch wat voor, maar praat nog geen enkel woordje.
Het is absoluut geen jaloezie hoor, laten we dat wel even duidelijk stellen Maar meer verbaasdheid, dat een kind ZO snel kan zijn en dan ook nog EN met praten EN met motoriek. Dat vind ik echt heeeeeeeeeeel erg knap.
Moet je maar eens kijken wat een gemiddeld kind op welke leeftijd motorisch ongeveer moet kunnen: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/26174-motorische-ontwikkeling-wat-kan-n-kind-op-welke-leeftijd.html
Dan snap je wat ik bedoel met dat jouw zoontje heeeeeeeeeel ver voor ligt

Sylvie kon met precies 11 maand los lopen, echt precies op de dag dat ze 11 maand was. Maar ze begon echt wel eerst hele kleine stukjes lopen en dan vallen en dan waggelen en dan wat steviger lopen maar wel langzaam en steeds iets sneller en steviger. Zo gaat dat proces. Maar jouw zoontje kon dus vanaf de dag dat hij kon lopen, meteen normaal lopen? Bizar hoor…

Maar goed, nogmaals dus mijn excuses en zal mijn eerdere reactie maar verwijderen
En wees maar zeker trots op je mannetje want er zijn niet veel kinderen die hem dit nadoen…

Het record ligt overigens op 6 maand

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#6

hoi hanna,
bedankt voor je reactie en ik heb de linkjes even bekenen.
wist het hiervoor echt niet, het ging gewoon allemaal vanzelf, en omdat ik laat ben met kindjes (de jongste na demi in onze familie/ vrienden kring is 10) stonden wij er niet bij stil, iedereen zei wel, joh wat knap maar niemand zei dat het mega snel was.

bij het begin vond ik het allemaal niet zo leuk hoor, hij was heel snel baby af met 6 maanden vroegen ze aan mij bij de slager of hij een plakje worst mocht (hij lijkt ook ouder dan dat hij is)

en sorry dat het zo oover kwam, ik lees vaak de toppics maar reageer er niet vaak op omdat ik meestal niet weet wat ik moet schrijven of de reactie’s zijn al geschreven,

ik ga nu even de andere link lezendie van 6 maanden

en idd bakmama, wij stimuleren ook niets, laten hem zelf zijn gang gaan, hoop niet dat het zo’n wonderkindje word (denk het niet) zou niet leuk zijn.,

wij (zijn papa en mama) zijn ook heel erg sportgericht, heel mijn familie trouwens, (neef is springkampioen van nederland geweest) mischien heeft hij daarvan wel dingen geerfd

groetjes x x x


#7

@Mama van Demi Jay: Haha geeft niks hoor Uiteindelijk komen we er wel uit. En tsja inderdaad als je een neef hebt die springkampioen is, dan zal er zeker wel wat sportiefs in jouw zoontje zijn genen zitten

@Bakmama: Tsja maar wat dat betreft zou je dan zeggen dat Sylvie helemaal niet heel erg snel is en gewoon op de normale manier ontwikkelt. Maar dan baal ik alleen maar erger dat ze nog niet praat
Sylvie staat trouwens nu dan stil wat betreft grove motoriek. Ze heeft er onlangs niks bijgeleerd en springen of de koprol zie ik bij haar echt nog lang niet gebeuren hoor
Ze ontwikkelt nu ietsje haar fijne motoriek. Ze kan zelfstandig uit een normale beker drinken en kan met een vork eten (niet haar eten er aan prikken, dat lukt nog niet ) En ze is op het moment ontzettend met de vormenemmer bezig. Ze kan al de cirkel en het vierkant helemaal zelf en de vijfhoek en driehoek kan ze er goed in doen als ik dat vormpje naar haar toe draai. (Dus het goede gat voor haar neus zet )
Maar volgens mij zijn alle kindjes van haar leeftijd daar mee bezig, dus zou je zeggen dat zij nu alweer op gelijk niveau met haar leeftijdgenootjes zit en dus niks meer voorloopt? Maar met praten juist wel achter

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#8

Inderdaad heel erg snel en knap van hem zeg!!! Wees er maar trots op enne er zijn meer kindjes die motoriek èn taal tegelijk doen (hihi zie Joaquin) maar zò snel is ie niet als Demi leuk toch?! Groetjes Ghis. Enne ik vind het niet opschepperig overkomen, waarschijnlijk maak je je soms zelfs zorgen om het feit dat Demi zo extreem snel is!

xxx

Lilypie Second Birthday tickers


#9

@Hanna geen zorgen maken om het praten van Sylvie. Ze is net 1 jaar, dus zo gek is het niet dat ze nog weinig zegt. Tim was snel met kruipen, lopen etc, maar met praten niet. Tot hij 1.5 was sprak hij maar 5 woordjes. En daarna ging het ineens echt heel erg snel. Hij ligt volgens het CB nu heel erg voor met zijn taalontwikkeling. Hij maakt al een tijdje lange zinnen met wel meer dan 10 woordjes. Hij is gewoon hele verhaaltjes aan het vertellen en sommige woorden die hij dan gebruikt denk ik hoe weet je dat nu toch weer. Maar goed ze pikken gewoon snel dingen op. Niet balen dus dat Sylvie nog niet veel praat.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers


#10

@Bakmama en Sandra: Ja ik weet ook wel dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat is het ook niet echt Maar meer dat ik andere kindjes van haar leeftijd van alles hoor zeggen en zij zegt echt helemaal NIKS. Niet eens papa of mama he… Vind het gewoon zo jammer, want soms begrijp ik haar totaal niet en dan wilde ik wel dat ze eens begon met praten
Vind het gewoon lastig en dat is denk ik toch wel een beetje jaloezie
@Bakmama; Hahaha super dat hij ineens 2 nieuwe woorden zegt! En zn eigen naam nog wel, heel knap

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#11

hoi hanna, je zult het niet geloven maar soms ben ik ook wel eens jaloers op anderen, Demi kan dan wel al veel maar MAMA zegt hij niet (wel papa )

en dan had ik liever dat hij mama zei inplaats van al die andere dingen. stom soms he. zit zo te wachten/hopen dat hij mij eindelijk mama noemt.
maar het alles belangrijkste ze zijn gezond.

mijn nichtje (nu 10) was heel laat met alles, ze leek wel 1 jaartje achter te lopen kon laat praten, lopen enz enz. ze hebben haar ook 1 jaar langer laten peuteren (peuter speel zaal) maar nu poehhh een bijdehandje en gaat heel goed mee met iedereen. (ze had er gewoon toen geen zin in hahahhaa) en heerlijk… laat een kind een kind blijven ( mis gewoon de baby/ dreumes tijd, ging zo snel met Demi, ik vind te snel )

groetjes x

Gewijzigd door - mama van Demi Jay op 23 Jul 2011 00:33:50


#12

Ohh dat had ik ook met de oudste!
Dat was ook zo’n snelle, met alles!

Durfde tegen andere mama’s nauwelijks meer te vertellen wat ie allemaal kon… Klinkt zo snel als opscheppen, terwijl ik toch ook gewoon trots was op mn kind!

Nu heeft ie sinds hij naar de basisschool ging wel een tijdje stilgestaan in zn ontwikkeling, dus zit nu wat dichter bij zijn leeftijdsgenootjes. Maar met lezen en rekenen loopt ie nog steeds behoorlijk voor.
Terwijl hij motorisch nu wat achterloopt… en tekent en knutselt op het niveau van een kind van 3/4 jaar.
Ieder zn eigen ding hij heeft gewoon een gruwelijke hekel aan knutselen, hihi.
Heeft duidelijk niet de creatieve genen van zn mama geerft