Ik sta er elke dag weer van te kijken hoeveel Eva allemaal onthoudt! Ze weet echt veel meer dan ik denk! Zo gingen we vrijdag naar een vriendin, ik parkeerde de auto voor een kapper. Ze zag allemaal föhns enzo en herkende dat het een kapsalon was. Dat vond ik al best knap. Ze zei ook: ‘Haartjes!’ en maakte knipbewegingen. Toen we 's avonds de dag doornamen en ik zei: ‘Je had de kapper gezien he?’, zei ze: ‘Haartjes’ en terwijl ze dat zei, maakte ze zogenaamd iets vast om haar nek (ze rolde ook iets om haar nekje) en zei ze ‘Slab’. Ik wist meteen dat ze bedoelde dat ze daar een lapje om haar nek kreeg, zodat er geen haar in haar nekje zou komen en dat ze het kapmanteltje bedoelde. Ik vond dat heel goed, dat ze dat nog wist! Ik zei: ‘Wat ben je toch slim!’ en toen zei ze: ‘Jaaaa!’ en lachte ze breeduit.
En zo gaat het met heel veel dingen. Ze legt verbanden, kan zich dingen van weken geleden herinneren en doet ook alles na. Ze weet precies waar alles ligt in huis en ruimt alles netjes op (ook laatst in een tuincentrum, terwijl ze toch een gang terugmoest om de borstel op de originele plek terug te leggen). Ze doet 's ochtends zogenaamd deo op en weet ook dat ‘rouge’ op je wangen moet. Toen we naar de AH gingen, zei ze: ‘Mama ponzo?’ Ze weet dat ik een poncho heb. Die heeft zij ook. Toen wilde ze dat we allebei de poncho aanhadden, ze wil graag op mama lijken. En ze is ook heel voorzichtig. Gisteren had ze een speldje in, maar het waaide op de fiets. Zat ze de hele rit angstvallig haar speldje vast te houden! Zo leuk!
Ik weet dat de meeste kindjes van haar leeftijd dit natuurlijk doen en kunnen, maar ik ben gewoon zo trots dat ze dit doet. Ik vind deze leeftijd echt zoooo leuk! Ze is heerlijk eigenwijs en ik kan daar echt van genieten! Ik vind het gewoon zo’n ontzettend mooi en leuk wijfie, ik kan haar soms wel opeten!
Groetjes Rainbow, trotse mama