Wat is wijsheid

Dion is al een tijdje heel moe. Hij slaapt gemiddeld van 7 tot 7/half 8. En 's middags slaapt hij van heel wisselend soms 2 uur maar soms ook 4 uur. Vaak als hij uit bed komt is hij ook nog moe en heeft 's middags dan echt geen fijn humeur. Net vroeg hij of hij op bed mocht en dat was al om 10 uur en hij slaapt nu nog steeds.
Ik laat het ook weleens wakker tussen de middag omdat het soms niet uitkomt dat hij op bed gaat. Dit lukt dan wel maar aan het eind van de dag is hij echt kapot.
Dit is nu zo’n 3 maand aan de gang voor deze periode had hij veel minder slaap nodig. Eerst dacht ik van het is een periode, hij zal wel niet helemaal fit zijn, in de groei zitten noem maar op. Wel is hij de laatste tijd erg de lengte ingegaan. Heeft iemand er ervaring mee dat ze op een bepaalde leeftijd meer gaan slapen. Meestal gaan ze op deze leeftijd toch minder slapen. Marijn sliep met 1,5 jaar al bijna niet meer tussen de middag maar dat is weer heel vroeg.
Onder zijn ogen ziet hij ook altijd blauw.
Aan de ene kant wil ik wel naar de HA om het een en ander uit te sluiten maar ik wil hem ook niet onnodig laten bloedprikken. Want als ze de klachten willen onderzoeken doen ze ook vaak een bloedtest. Hij eet en drinkt goed. Ik temp hem regelmatig en koorts heeft hij ook niet. De laatste tijd zegt hij weleens dat zijn oor zeer doet maar dit is niet dagelijks.

Wie herkend dit??

ik herken dat eigenlijk op sommige punten wel… rico heeft dat ook dat vale blauwe gloed onder zn ogen alsof ie doodmoe is, en idd alsof ie altijd moe kijkt ook… maar hij slaapt s’middags overdag niet en s’nachts gewoon zoals normaal is. niet te weinig ofzo… maar ik heb wel het idee dat hij meer slaap nodig heeft maar omdat hij druk is lijkt hij zichzelf geen rust te gunnen.
ik denk dat het ook wel wat komt door het weer nu ik bedoel…tis kouder, het schommelt, weerstand kwakkelt dan wat op en neer, en als ik naar mezelf kijk; ik ben ook constant moe…
ik zou dus eigenlijk als ik jou was toch gewoon afwachten tot de zomer, kijken hoe het dan gaat?
als het dan nog zo is… dan zou ik serieus overwegen om verder onderzoek.

Marijn wilde ook al vroeg niet meer slapen tussen de middag terwijl hij het zo hard nodig heeft. En zelfs nu nog. Hij heeft nog nooit op bank liggen slapen. (Nou ja hij is 1 x 3 dagen doodziek geweest en toen heeft hij alleen maar op de bank gelegen) Hij geeft nooit toe. Zo vermoeiend. Vorige week zaterdag was hij echt stront vervelend en toen heb ik hem om 5 uur voor straf op bed gebracht (wel met eten) gelukkig was het geen strijd en hij heeft tot de volgende dag half 8 geslapen. En het heeft hem super gedaan want meneer is weer een stuk gezelliger.