Wat is wijsheid

Wij zijn 2 jaar geleden verhuisd vanuit ons geboorte dorp naar een dorp 10 minuten rijden van ons ouderlijk dorp.
Nu wordt onze lucas volgend jaar 4 en we weten niet waar we onze man op school moeten doen,aan de ene kant hier voor de vriendjes,maar dat kan in het andere dorp ook.
We dubben zo omdat we man nog wel werkt in het oude dorp en ik verder weg, en als de school belt van hij is ziek of er is iets dan kan ik niet 123 weg en op dit dorp woont geen familie.
wat zouden jullie doen

Ik zou eerst allebei de scholen eens bezoeken samen met de kleine man.

Ik ken een voorbeeld van een vriendin die heel graag haar zoontje op een bepaalde school wilde hebben. Ze kwam daar met het kindje en die wilde er al bijna niet naar binnen. Later nog eens geprobeerd maar het kind vond het helemaal niks in en om die school. Hij voelde zich daar gewoon helemaal niet lekker in zijn vel.

Ze ging met hem naar een andere school in de wijk en daar voelde hij zich meteen thuis.

Niet dat je nou die kleine man moet laten beslissen, maar als je eerst eens met hem daar rond gaat lopen en je merkt meteen al dat hij op het rondlopen op een van de scholen echt helemaal niet tof vindt (zelfs, zoals bij mijn vriendin, tot huilen toe!) dan hoef je al niet eens verder na te denken wat wijsheid is. Dan heb je die wijsheid gewoon van Lucas zelf gekregen.

Groetekes, Sje