Wat is wijsheid (melkvraag)

Morgan krijgt om 15.00 nog een 200cc fles. Maar leegdrinken ho maar. Ja als je hem even laat staan en dan later weer geeft. Ze drinkt dus eigenlijk in delen en liefst koud lijkt het wel. Kan ik me wel wat bij voorstellen met dit weer.

Net ook komen we thuis en dan is het mischien net 100 wat ze drinkt. Nou ja slapen wilde ze echt niet meer nadat ze 15 min in der wagen had geronkt dus ik heb haar der nu maar uit gehaald, dan gaat ze vanavond maar bijtijds. Maar ik geef haar het restje van der fles want ik heb begrepen dat ze er 2 uur over mogen doen. En dan gaat het zo naar binnen. Zij in der wipper want ze wil alles zelf doen nu en hop weg fles. Maar in tweeen.

Zal ik de melk in twee keer aanbieden of langzaam er naartoe werken dat ze hem helemaal niet meer krijgt. Ze krijgt nu 400 melk verdeeld over de dag en 200 diksap met dit warme weer.

Groetjes,

Michèle

Hoi
Moeilijk! zit hier met hetzelfde probleem. heb de middag fles al terug gebracht naar 120cc, omdat ik er toch niet meer inkrijg. Maar hier gaat het ook in delen. Ik blijf hem nog wel aanbieden (in delen) anders wordt het echt zo weinig melk.
De arts op het CB gaf als tip; biedt wel 3 flessen aan, maak ergeen drama van, wat ze niet drinkt drinkt ze niet, jammer dan. Dit tekort kan je aanvullen met water/sap, kaas/yoghurt/kwark etc.
Dus zo doe ik het nu, misschien ook iets voor jou?
du 's middags een halve fles met een beetje yoghurt oid toe…

groetjes gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

tja lastig, maar t klinkt inderdaad wel of ze er zelf gewoon geen behoefte meer aan heeft. weet niet wat ‘normaal’ is hoor wat betreft de leeftijd voor het weglaten van die fles, maarja als ze m nu toch niet opdrinkt. en vocht krijgt ze toch al genoeg, ook met t aantal boterhammen wat ze op een dag eet lijkt t mij niet zo vreemd dat ze die fles niet meer nodig heeft.

ik zou t voor nu in tweeen aanbieden en maandag misschien even cb bellen?

liefs,
Rinske

Ze krijgt 's morgens en 's avond 100 aangeboden en die gaan ook meestal op. Die van de avond niet altijd omdat ie te dicht op het avond eten kan zitten. Maar meestal krijgt ze 350 melk binnen en dan nog 60 gram kwark en dan soms nog wat youghurt in de vorm van een smoothie. Ook eet ze smeerkaas en boter op der brood (3 stuks per dag) dus om der calcium hoef ik het niet te doen, ging mij meer om het vocht.

Groetjes,

Michèle

vocht lijkt me prima, 200cc sap/water/thee + melk + fruit + yoghurt + groente hap… ou me daar niet te veel zorgen over maken. Zolang ze goede plasluiers heeft, niks aan het handje

groejes Gidget

p.s. 3boterhammen!?!?! kan morgan ff bellen met Emma en uileggen waar ze dat laat?

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090406/QybO.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/1XaGp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - gidget op 27 Jun 2009 17:09:25

's morgens een en 's middags 2. Ja het is een klein bunkertje. Ze eet ook net zoveel als de dreumissen op het kdv. Dus geen zorgen als ze niet zoveel eet Morgan is een vreter net als pappa. Snelle spijsvertering ook.

Groetjes,

Michèle

zou ik m idd lekker afbouwen!

liefs,
Rinske

Dan gaan we dat doen, Ze is volgende maand alweer 10 maanden dus volgens mij mag het ook. Dan probeer ik 3x 100 te geven. Bij ht ontbijd, bij de lunch en voor het slapen gaan. Ik merk dat ze die gewoon lekker vind ze kan zonder, maar het kan geen kwaad dus ze mag nog even lebberen dan.

Groetjes,

Michèle

precies groot gelijk heb je! zou t idd gewoon zo gaan proberen, zal vast goedgaan, ze krijgt verder gewoon voldoende binnen. makkelijk hoor!
hier nog steeds 's ochtends 150 en 's middags ook, die gaan ook allebei practisch helemaal op. die van 's avonds dacht ik laatst ook dat ze die nog wel zou willen, ze had met avondeten niet zo gek veel gegeten dus hadden we 90 klaargemaakt, maar toen dronk ze maar net 50 op dus daar heeft ze echt geen behoefte meer aan.

liefs,
Rinske

gaan we dat gewoon doen vanaf morgen denk ik. Als het lukt want morgen gaan we voor het eerst met zijn drietjes zwemmen.

Groetjes,

Michèle

oooohhh wat leuk zeg.

liefs,
Rinske

Ja ik heb er ook zin in. Gewoonlijk ga ik op zaterdag alleen met morgan (echt babyzwemmen) nu gaan we met zijn drie gezinszwemmen.

Groetjes,

Michèle

ik denk dat als je een half potje fruit geeft s’middags en een halve fles en zo naar een potje fruit toewerkt met een koekje ofzo of diksap met een koekje dat dat best kan, als ze hem niet wil wil ze m niet.
mar is ze niet aan het springen?
en hoeveel flessen zou ze nog hebben als de middagfles eraf is?

michèle: kan me voorstellen dat je daar zin in hebt. nog drie weekjes en dan heeft daan bouwvak dus heerlijk vier weken met z’n drietjes leuke dingen doen. we gaan niet weg, maar we hebben een abonnement op de dierentuin en een zwembad in de buurt dus dat wordt heerlijk genieten.

liefs,
Rinske

Ik zou die fles halveren, en dan later wat anders geven,
fruit of diksap ofzo.
Met dit warme weer mag ze trouwens best meer drinken!
Dus zet maar een beker/fles water klaar waar ze naar behoefte zelf uit kan drinken.

M.

@ Inge. Morgan eet hele potjes fruit (200gram) en hele potjes groente (200gram) en 3 boterhammen per dag. Dus dat zit wel goed.

@ Marsel. Er gaat bijna 200 cc diksap extra naar binnen met dit weer want madame is een natnek net als mamma.

Groetjes,

Michèle

quote:
@ Marsel. Er gaat bijna 200 cc diksap extra naar binnen met dit weer want madame is een natnek net als mamma.

Groetjes,

Michèle

Sorry: Zoals je het in je startpost neer hebt gezet lijkt het alsof ze 400 melk, en 200 diksap krijgt, en verder geen drinken.
En dat zou in totaal best meer mogen zijn.

M.

michele ik snap wel wat je bedoeld maar rico krijgt in totaal 300 fruit
als je nou b.v. s’ochtends 100 gram geeft (friso fruit cupjes zijn 100 gram)
en dan s’middags 200 gram fruit (uiteindelijk als de fles helemaal is afgebouwt en tot die tijd halve potjes)
kan dat echt geen kwaad
rico krijgt het ook op die manier

maarre 3 boterhammen zoo! wat goed!
en fruit is nogaltijd gezonder dan koek

Ja sorry Marsel. Stond er een beetje knullig. Nee ze krijgt meer dan genioeg vocht. Alleen der brood is een beetje moeilijk doen nu met die warmte, maar lbijkbaar deert het haar niet want ze komt niet omdat ze honger heeft.

Oke ja jij doet het allemaal iets anders dan ik Inge geeft niet, maar ik heb jou schema niet echt in mijn hoofd

Groetjes,

Michèle

nee goed maar morgan mag gewoon alles hebben wat ze mag hebben voor haar leeftijd
rico mag geen koekjes brood en weet ik veel. en op het reform brood moet ik een week wachten trouwens nog… dan mogen we waarschijnlijk beginnen
en inderdaad je hoeft niet hetzelfde te doen wat wij doen maar goed dit was een tip van de ka voor rico omdat hij dus geen andere tussendoortjes mag. en lijkt me zoiezo niet verkeerd om extra fruit te geven