Wat is te veel speelgoed?

Ik vraag me af hoeveel speelgoed jullie hebben staan in de huiskamer. Ook ik heb na 20 maanden natuurlijk een hele berg verzameld en ik probeer af te wisselen door zo nu en dan eens wat op de zolder te zetten en dan het speelgoed wat daar stond weer s naar beneden te halen. Natuurlijk krijgt ze ook af en toe iets nieuws, maar toch heb ik het idee dat haar speelgoed haar niet meer interesseert. Nu vraag ik mij af of ik misschien te veel heb staan waardoor het onoverzichtelijk is en ze misschien gewoon niet weet wat te pakken? Ik heb een speelhuis van little people staan op het moment en de bus. Een muziekkever, een poppenwagen met poppen en een keukentje. ( niet allemaal op dezelfde plek natuurlijk) en verder nog een kist met wat klein speelgoed erin. Puzzeltjes, boekjes etc etc. Is dit te veel? Wat hebben jullie zoal aan speelgoed staan?

mama1980

Wij hebben ook meerdere hoeken.
In 1 hoek staan 2 dozen met duplo.

Ergens anders in de kamer staat een keukentje. Verder Hebben we een la met spelletjes en puzzels en kleurtjes ed. En nog een la met boekjes erin. In zijn eigen kamer heeft hij een garage staan met een krat met auto’s.

Ik heb niet het idee dat dit teveel is. Hij pakt wat hij zelf wil en de rest laat hij gewoon staan.

Maar, Seth heeft ook wel een periode gehad dat hij niet goed wist wat hij moest, maar nu speelt hij vaak erg lekker.

Liefs, Anne

hahahaha weet je mijn kids hebben teveel!! hier is echt echt alles wat je maar bij BS kan krijgen aanwezig… en toch vervelen ze zich… en zeggen we hebben niks om mee te spelen
het is altijd teveel hier…

maar op je vraag terug te komen ik vind het echt meevallen wat je er hebt staan hoor

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

hahaha kim, da’s benen breken bij jou binnen dan misschien is het idd wel gewenning ofzo. Bij een ander speelt ze bij wijze van met een zilverpapiertje en thuis kijkt ze niet naar haar speelgoed om. Ze kan sinds 2 weken eindelijk lopen en loopt een beetje doelloos op en neer. Ze lijkt zich vooral te vermaken met alles overhoop gooien maar er vervolgens mee spelen ho maar. Ze jengelt en zeurt ook heel veel en heb echt het idee dat ze zich verveelt ofzo. Is ook heel besluitloos. Mama meespelen, mama niet meespelen, binnen spelen, buiten spelen, boekje lezen, pop spelen. pfff… ik word soms echt een beetje moe van op het moment… leeftijd?

mama1980

hoi,

Colin heeft ook veel te veel staan. WIj hebben 1 speelgoedmand, 1 dekenkist, 2 manden in de kast en dan los nog looprek, 1 bus little people, 2 grote auto’s, 1 grote trein, vormenstoof, kralenspiraal, huisje met diertjes, loopauto, trein met balletjes die draaien, 1 grote bak duplo en 1 bak met houten blokken staan. En dan nog de box vol met knuffels. O ja en 2 planken met boekjes. Ik doe wel af en toe een gedeelte omruilen met bove, want daar staat ook speelgoed op zijn kamer en de badkamer (voor als wij willen douchen). Maar hij speelt soms ook dagen met de stompkaarsen, daar rolt hij dan mee over de grond. En kasten uitgooien en weer opruimen is ook favoriet. Maar COlin kan zich echt overal mee amuseren en speelt de hele dag. Nu is het vooral overal opklimmen en dansen. En hij kijkt tussendoor ook af en toe een half uurtje tv.

22-12-2009 colin geboren

Wij hebben ook een hele berg speelgoed staan!

Bij ons staat een extra salontafeltje in de hoek van de kamer waarop al zijn speelgoed staat waar hij nu mee speelt en dat is: duplo ( 2 dozen), 2 koffers autootjes, 2 grote vrachtwagens, een bus, een strandbal, 3 houten puzzels, een rieten mand met allerlei knuffeltjes en poppetjes, een telefoon en nog meer auto’s.
In het laatje van die tafel zitten zijn kleurpotloden en knutsel spullen.
Op zijn kamer staat ook nog een dekenkist met allerlei speelgoed (autootjes) en een garage.

Ik probeer ook af te wisselen, maar da’s iedere keer een heel gesleep. Dus nu speelt hij overdag beneden met zijn speelgoed wat er staat en 's avonds voor ij naar bed gaat 3 kwartier met het speelgoed op[ zijn kamer.
Tot nu toe heb ik hem nog niet horen klagen…

Maar over 2 weken is hij jarig, dus dan komt er weer een heleboel bij. Ik denk dat ik maar alvast ga opruimen…

Lilypie First Birthday tickers

rico heeft de achterste kant van de huiskamer als speelhoek, maar dat is gewoon eigenlijk een kwart huiskamer
wij hebben een peutertafel +2 stoelen. een grote bak met speelgoed (afgesloten) een schoolbord… en een trekwagen met blokken daar staan.
op zijn slaapkamer ligt een verkeerstapijt, knuffels en een 3 laden kast van cars met daarin zijn duplo blokken en puzzels. in ons dresoir ligt zijn klei, verf en kleurpotloden met kleurboekjes…

Fabienne heeft 1 plankje in de kast met kleurpotloden, kleurboeken, kralen, puzzels en een speelhuisje. 1 bak duplo en 2 mandjes met kleine prulletjes zoals auto’s, poppetjes … o ja en een emmertje petshop diertjes.

Op haar kamer tafeltje/stoel, doos met boeken en 1 doos speelgoedmet wat little people. Hier en daar nog wat kleinigheidjes dus ik denk al met al niet zo erg veel.

Ik heb in de tussentijd bewust speelgoed verkocht als ik merk dat er totaal niet naar omgekeken wordt. Anders vind ik het al gauw teveel worden en niet nodig.

hier ook veel te veel.
mensen die hier komen zeggen : run jij ene kinderdagverblijf?
Binnen en buiten veel te veel.

Gr, Danielle

Hoi hoi, ik heb zo`n grote speelgoed opberg-systeem kast van Ikea staan heb je nooit teveel speelgoed staan omdat het opgeborgen is (hij pakt er zelf de doos met speelgoed uit waar hij zin in heeft op dat moment).

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 23 Jul 2011 20:38:48

Hier twee kratten vol, een boel boeken en een hele boel knuffels…

Groetjes,

Michèle

quote:
Ze lijkt zich vooral te vermaken met alles overhoop gooien maar er vervolgens mee spelen ho maar. Ze jengelt en zeurt ook heel veel en heb echt het idee dat ze zich verveelt ofzo. Is ook heel besluitloos. Mama meespelen, mama niet meespelen, binnen spelen, buiten spelen, boekje lezen, pop spelen. pfff..... ik word soms echt een beetje moe van op het moment.... leeftijd?

@mama1980, heel herkenbaar hoor. Evelien lijkt zich ondanks veel speelgoed gauw te vervelen. Ze kan zichzelf niet goed vermaken en gaat dan ook zeuren en jengelen. Vind ik wel lastig hoor, want ik ben eerlijk gezegd niet zo’n creatieve moeder die van een stukje papier een spannend kasteel bouwt, zeg maar. En ik heb er ook niet zo veel geduld voor. Ik werk vier dagen in de week, waarvan ik drie dagen een uur of twee in de auto zit (de vierde dag werk ik thuis). En dan ben ik ook nog zo’n zeurkont die het thuis goed voor elkaar wil hebben en dat wringt dus soms. Dan zou het makkelijk zijn als Evelien zichzelf bezig kon houden. Zojuist hebben we geprobeerd de administratie op te ruimen, dat heeft misschien een klein half uur geduurd, was zo gepiept. Maar dan is het zeuren geblazen hoor, dat pikt ze niet! Pffff. Ik ga ervan uit dat het inderdaad de leeftijd is en dat ze als ze straks meer snapt, ook meer geboeid zal zijn door speelgoed. Lijkt me ook wel logisch. Nog even doorbijten denk ik. Maar … gedeelde smart is halve smart, toch?