Hahahaha moest weer zo lachen dit weekend. Zat een docu te kijken over Swahili. dus komt J uit het niets; Wat is Swahili? Ik dus nou das een taal die ze spreken in Tanzania en Kenia. Zoals Nederlands in NL en Chichewa en Engels in Malawi. Wat is Kenia? (was de volgende vraag hahaha) Ik dus oohh Nairobi is in Kenia, weet je dat nog. Ja dat was met het vliegtuig (tussenstop in Nairobi, ongeveer een jaar geleden toen we mijn fam gingen opzoeken) Komt ze dus vandaag met de lunch met een kaart aan, waar de hele wereld op staat. Moest ik voor haar even Kenia aanwijzen, hahaha kom echt niet meer bij, wat een grappig kind heb ik toch!
Wat is swahili, en waar ik kenia!
Wat goed zeg, dat ze zo nieuwsgierig is naar alles!
Wordt vast een heel slim meissie, lerares aardrijkskunde ofzo!
Lekker van genieten!
Groetjes Carolien.
he kijk je wel uit daar in malawi!
las vanochtend in de telegraaf dat het verboden is daar om in het openbaar een scheet te laten…
Minister Malawi verbiedt winden
Van onze correspondent
LILONGWE, dinsdag
Scheten laten is vanaf gisteren bij wet verboden in Malawi. Althans, dat vindt minister George Chaponda van Justitie.
Volgens een nieuwe milieuwet begaat een persoon een misdrijf als hij de lucht vervuilt en daarmee schade berokkent aan de gezondheid van personen in de omgeving. Daar hoort het laten ontsnappen van winden ook bij, vindt jurist Chaponda.
Volgens procureur-generaal Anthony Kamanga kletst de minister echter. „Het gaat mijn pet te boven hoe een redelijk mens denkt dat je winden laten in het openbaar moet verbieden”, zei hij. De betreffende passage over luchtvervuiling staat volgens hem bovendien al in de wet sinds 1929.
De justitieminister neemt echter geen gas terug nu Malawi in de ban is van de controverse. „Ga toch gewoon naar het toilet als je voelt dat je een wind moet laten”, zei hij tijdens een lokaal radioprogramma.
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!
“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
Hihihi das waar Kimmetje! hihihi belachelijk, mijn man en ik zaten al grapjes te maken; Wie is er verantwoordlijk als J een scheet laat? Ohh en hoe zit het als je het doet in de rij bij de kassa, komt dan de scheet politie iedereens achterwerk ruiken! hihihi het werd nog veel erger, maar zal het jullie besparen!