Wat is nu juist?

ik zit bij de vorige topics te kijken (2007) en daar staat dat nutriton voor dikke harde ontlasting zorgt… maar ik zit juist met obstipatie probleem … en is het mij ook aangeraden om nutriton te gebruiken (in combinatie met nutrilon omneo)… wat is nu juist?? wil niet dat er nog meer obstipatie optreedt?!

Bij ieder kindje werkt nutriton weer anders. Onze dochter kreeg er ook hardere ontlasting van, maar ook omneo deed zijn werk niet. Nu met gewone nutrilon is alles oke.

Ik heb meer verhalen over de stoppende werking van Nutriton gehoord dan over laxerende werking. Dus kijk er wel mee uit als je kindje juist obstipatie heeft.

Hoe oud is de kleine man ook alweer?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 26 Sep 2008 21:56:35

mijn manneke is as dinsdag 11 weken… dus hij zit ook nog in die 3 maanden dat alles moet ontwikkelen… heb nu op advies van drogist druppels van VSM gekregen voor de ontlasting dunner te maken… hopen dat dit helpt! tja ieder kind is anders maar je wil ook niet dat hij er nog meer last van gaat krijgen…

wisten we van tevoren maar wat het beste is haha…!
ps : jurian heeft soms maar 1 x in de week ontlasting… is wel erg weinig naar mijn mening? moest het van cb in de gaten houden!

Gewijzigd door - mini-boy op 27 Sep 2008 13:46:28

Bij borstvoeding kan 1x per week ontlasting vrij normaal zijn maar bij flesvoeding moet het volgens mij inderdaad wat meer zijn.
Hopen dat die druppels werken.

Als-ie een maandje ouder is, mag-ie ook voortaan iets van pap krijgen, maar de enige pap die er voor kindjes van die leeftijd is, is Nutrix (rijstebloem): NIET GEVEN! Dat heeft een stoppende werking namelijk (net als andere rijstprodukten!). Dus dan ben je daar vast op voorbereid dat-ie niet weer obstipatie krijgt als-ie net door die druppeltjes juist wat beter poept.

Bambix-pap is erg goed voor de werking van de darmen, maar volgens de verpakking mogen ze dat pas vanaf 6 maanden. Wij hebben destijds bij onze verstopte baby bij 5 maanden al groen licht gekregen om op Bambix over te gaan.

Groetekes, Sje

Hoi,

Nutriton werkte bij mijn zoontje ook verstoppend. Ik ‘moest’ het gaan gebruiken omdat Jayson veel spuugde. Ben er na 1 week mee gestopt.

Jayson krijgt (ook) bv en poept ook erg weinig. Er zit in die voeding gewoon weinig afvalstoffen die de babies kwijt moeten.
Hij heeft meestal 3 dagen geen poepluiers en dan weer 3 dagen wel.
Zolang hij geen moeite heeft met poepen dan is er niets aan de hand.
Ik moet Jayson nl meestal helpen met poepen (benen in de lucht, buik masseren) omdat hij soms huilend aan het persen is. Echt heel zielig, maar het werkt nu wel.

Heel veel succes!

Groetjessss Evelien
Moeder van Jayson (30-06-08)