mijn kleine gaat binnenkort 2 daagjes naar de kdv en 2 daagjes naar de gastouderbureau, omdat het overal bomvol zit. maar nu krijg ik in november nog 2 dagen bij de gastouderbureau…in tussentijd ga ik ze even vergelijken wat beter is. maar wat ik me afvraag is welke nou goedkoper is. want bij de kdv wordt alles vergoed en betaal je zelf nog een bedrag. bij de gastouder betalen ze die 5 euro en die 30 cent moet je zelf betalen. als ik zo uitreken dan is gastouder goedkoper lijkt het wel of zit ik helemaal fout? want volgens mijn buurvrouw is gastouder juist duurder! wie o wie weet dit?
Wat is nou goedkoper kdv of gastouderbureau
Ik weet het ook niet precies, maar op de site van een gastouderbureau stond dat zij iets goedkoper waren dan een kdv. Maargoed, het stond op hun eigen site, dus ik weet ook niet of je dat moet vertrouwen…
Liefs, Anne
Leg de offertes naast elkaar en kijk wat je terug krijgt van de belastingdienst. Krijg je voor het kdv meer terug is deze goed koper en anders om. Want alleen op de offerte staat het volledige bedrag dat je betalen moet. Kijk alleen even goed na hoeveel er voor gastouderopvang vergoed wordt en hoeveel voor kdv. Kdv is max 6.25 euro per uur.
Groetjes,
Michèle
Let ook even op de opleiding van de gastouder. Want is jouw gastouder niet gediplomeerd (volgens de laatste eisen) dan heb jij geen recht op vergoeding vanuit de overheid. Of hij/zij moet nog snel haar diploma halen voor…ik weet niet meer welke datum, dacht ergens in september ofzo
Over het algemeen is gastouder goedkoper, maar let op de bemiddelingskosten die je ook nog vaak moet betalen. (en of je zelf eten/drinken/luiers e.d. mee moet nemen) Bij de MEESTE kdv’s zit dit allemaal al bij de prijs in…
@ Freubeltje de overheid stopt per 01-01-2011 met de vergoedingen voor ongediplomeerde gastouders, mijn moeder heeft ook net haar diploma’s moeten halen want die is gastouder voor een klein mannetje van 2.5 jaar
Groetjes,
Michèle
Het maximum uurtarief voor dagopvang, BSO en gastouder is € 6,25. Vroeger was het een verschil tussen dagopvang en BSO. Wat goedkoper is hangt inderdaad af van het uurtarief van het KDV en het gastourderbureau. Als het niet duielijk op de offerte staat kun je uitrekenen door de totale kosten per maand of jaar te delen door het aantal af te nemen uren opvang per jaar. Bij gastouderopvang mag je de bemiddelingskosten hier ook bij rekenen. Als je boven de € 6,25 per uur uit komt, is dat verschil voor eigen rekening. Ik begrijp niet precies wat je met die € 5,00 bedoelt. Als jij € 5,30 per uur betaalt aan het GOB, krijg je die gewoon vergoed. Je moet er wel rekening mee houden dat als je boven de 230 uur opvang per maand komt, dat verschil ook voor eigen rekening komt. Maar volgens mij kom je dat met 4 dagen in de week niet.
Groetjes Natasja