Wat is jullie voedings schema?

Hallo allemaal,

Waar ik altijd erg benieuwd naar ben, om zelf te vergelijken is jullie voedings schema.
Mijn kleintje word deze maand 8 maanden en krijgt zijn eten als volgt:

8.30 fles met 180cc en 6 schepjes opvolgmelk

10.30 fruithapje, heel potje.

12.30 fles met 180cc en 6 schepjes opvolgmelk

16.30 fles met 180cc en 6 schepjes opvolgmelk

18.00 groentenhapje, heel potje

20.30 fles met 180cc en 6 schepjes opvolgmelk

En tussendoor krijgt hij wat diksap of roosvicee wanneer hij dorst heeft.

Wat denken jullie hiervan, komt dit overeen met wat jullie ook geven?
Ik denk er aan binnenkort te beginnen met brood geven, wanneer zijn jullie daarmee begonnen?
En ik vroeg me ook af of jullie het fruit of groentenhapje op een gegeven moment gingen vervangen voor een fles. Ik heb dit bij mijn zoontje geprobeerd alleen hij pikt dat dus niet (vreetzakje)
Hoe en wanneer hebben jullie de flessen afgebouwd?

Liefs, Kim

Kim

Ik gaf demi brood vanaf een maand of 7 en dat gaat erin als koek!!
En waarom wil je de groente gaan vervangen door een fles? Ze hebben die groente en fruit wel nodig hoor! Als je brood gaat geven dan geef je vanzelf ook minder opvolgmelk!

Succes!

Groetjes Nathalie
http://vrienden.clubs.nl/demi

Hoi Nathalie,

Nee ik bedoelde dus de fles gaan vervangen voor groente of fruit zodat er dus juist een fles vervalt. Ik vind het namelijk behoorlijk veel wat Skye krijgt.
Ik had het een beetje verkeerd uitgelegd
Maar zo is het weer duidelijk, hihi

Kim

Nou een fles vervang je niet door fruit, fruit is meer als extraatje.
Maar voor de rest als hij straks op het brood zit gaat dat vanzelf.
Demi is nu 11 maanden en krijgt

om 8 uur 1 boterhammetje en 100 cc melk(opvolg)
om 10 uur een fruithap
12.30 een boterham en een flesje 100 cc
rond half 4 een koekje met wat diksap
5 uur- half 6 groente met een danone na
19.30 230 opvolgmelk, met rijstebloem.

Zo ongeveer zal het straks geleidelijk ook bij jullie gaan, ik zeg er wel bij dat Demi geen grote eter is dus je moet het niet vergelijken, want de meeste kindjes drinken meer opvolgmelk bij het brood.

Succes!

Groetjes Nathalie
http://vrienden.clubs.nl/demi

Ja…ga dan morgen maar beginnen met brood geven, even kijken hoe dat gaat.
En doop je het brood dan in de melk of geef je het gewoon droog? Ik geef hem namelijk wel eens een koekje maar soms verslikt hij zich erin…dat is dus best eng.

Kim

Hoi Kim,

Ik ben inderdaad ook met 7 maanden met brood begonnen, volgens cb moest dat gewoon licht tarwe zijn en het liefst niet te vers.
Ook geen wit brood. Vers of witbrood krijgt zo’n kleintje namelijk nog niet weg. Maak het dus ook niet nat, het blijft dan aan het verhemelte plakken. Ze adviseren dan ook vaak om te beginnen met af en toe een korstje brood. Tegen mij zeiden ze ook gewoon brood geven met korstjes, dan leren ze die metteen eten.

Ben benieuwd of dat het gaat lukken, bij Lucas duurde het wel even, heb geduld want het komt vanzelf.

Groetjes Miriam

Vandaag ga ik beginnen met brood… ben erg benieuwd!

Kim