Wat is interessant speelgoed voor 2,5 jarige?

Ik lees regelmatig dat kindjes van deze leeftijd niet zo lang alleen kunnen spelen of snel van het ene speelgoed naar het andere gaan. Mijn dochtertje dus ook. Ik vraag me weleens af of ze niet wat uitdagender speelgoed nodig heeft maar wat dan?

Waar ze nu mee speelt en ook leuk vindt;

houten fruit snijden, die met klittenband
littlest petshop diertjes
puzzelen
tekenen
vissen vangen met die magneetjes
boekje lezen

Soms speelt ze met een autootje, poppetje, trekhondje, loopkikker … Little people … Duplo heeft haar interesse niet erg. Hebben jullie nog tips?

Gr Esther

Ik heb er een die zichzelf wel heeel goed kan vermaken en ze speelt met dezelfde dingen. Dan is ze aan het tekenen, dan kookt ze in der keuken, dan is ze met der duplo in de weer. Zit ze op een kdv?? Want ik zou daar eens informeren wat voor dingen ze daar veel mee speelt en dan op mijn gemak eens op speelgoedwinkelsites kijken wat er voor die leeftijd allemaal is.

Groetjes,

Michèle

Nee, Fabienne zit niet op een KDV … ze gaat wel naar de PSZ maar dan doen ze ook veel samen.

Het lijkt me heerlijk als je kind zich zo lekker kan vermaken. Ik merk wel dat Fabienne zich steeds meer losmaakt van mij ipv steeds achter me aan te komen maar het echte zelfstandig spelen, al is het maar even, dat zit er nog niet in. Ze lijkt snel verveeld …

Oh dan mag ik echt in mijn handjes knijpen. Was laatste bij mijn opa omdat zijn vriendin jarig was. Zegt haar schoondochter ineens tegen mij “jij had toch een kindje bij je??” “ja zeg ik die zit al 2 uur te spelen in die hoek daar” echt ik heb nooit een kind aan haar. Soms meld ze zich even maar thuis kan ze ook zo rommelen.

Groetjes,

Michèle

Ongelooflijk Michele … heerlijk!

Aan 4 bakken speelgoed kom ik niet hahahaha maar zonder gekheid! Ik heb wat speelgoed in de kast … dat verwissel ik om de paar dagen dus dan zet ik weer iets anders op tafel wat haar overigens altijd opvalt. De ene keer zet ik een speeltuintje neer van LP, een puzzeltje en een hengelspel, … zodra ik merk na enkele dagen (eerder/later) dat het niet meer interessant is dan pak ik weer enkele andere dingen.

Tussendoor leg ik nog weleens (bv na het slapen) … een kleurplaat neer met potloden of ze vraagt zelf om een boekje.

Ze heeft 1 plank met wat speelgoed, 1 bak duplo en 1 bak LP en wat poppetjes/diertjes …

Ik vraag me dus eigenlijk af wat nu ECHT INTERESSANT SPEELGOED IS voor deze leeftijd.

Bedankt voor jullie reacties!

Gr Esther

Aaron vind playmobiel (de camper) heel leuk maar at komt denk ik omdat ie die herkent van onze eiegen caravan.
Hij is helemaal "gestoord"van de containerauto’s…die hebben we 5!
Smorgens vroeg als we beneden komen gaat ie daar meteen mee spelen en kijkt geen t.v. meer!

Gr, Danielle

Klei vinden ze vaak ook het einde nu. Met een niet scherp mesje erbij kan de onze daar zo een half uur (of zelfs langer) mee zoet zijn.

Verder is de onze nu ook wat zoekende naar wat hij leuk vindt. Pas had hij een lege doos van het kerstpakket te pakken en daar heeft hij echt twee weken heel veel mee gespeeld. Het werd de boot en al zijn knuffels gingen met hem mee. Ook heeft hij een oud toetsenbord van de computer en een niet werkende muis. Die pakt hij regelmatig en gaat dan even een ‘imeeltje tiepen’ . Ook staat er hier nu een opgeblazen zwemband (meter doorsnee) die hij gebruikt als boot of als stuur.

Denk simpel en dan kom je al een heel eind! Geef haar eens een afwasteiltje een beetje gevuld met droge spliterwten (te koop bij de meeste supermarkten in een plastic zak) of droge witte bonen. Paar kleine bakjes en een lepel erbij en ze zal het super vinden.

Bij Hema verkopen ze magisch verven kleurblokjes. Dat zijn kleurplaatjes waar ze alleen maar met een nat kwastje overheen hoeven te gaan en dan komen de kleurtjes vanzelf

En wat hier natuurlijk ook helemaal geweldig is, is mama helpen met de groente wassen :smiley:

heel herkenbaar.
Dion vindt het ook allemaal leuk voor 2 minuten, wel loopt hij de heledag met boekjes te zeulen, we gaan vaak naar de bieb en dat vindt hij op het moment het leukste geloof ik.
En hij heeft een poesje van Duplo die moet altijd op tafel als we gaan eten want dan krijgt de kat ook steeds een hapje hahahahah

Misschien heb ik ook wel te veel speelgoed staan, geen idee of dat het is.
Van de zomer was hij heel veel in de tuin aan het rommelen, blaadjes zoeken en in een emmertje doen en er weer uit en het weer over doen maar binnen verveeld hij zich lijkt wel, als we erop uit gaan is hij in een goed humeur maar thuis hangt hij aan me been en wil hij niks … pppffff

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2m.lilypie.com/C8eFp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - vlokje03 op 14 Jan 2011 22:30:42

herkenbaar @vlokje03 … Ik denk dat Fabienne graag buiten is, dan pakt ze graag een emmertje, schepje … helpt mamma mee in de tuin, vindt ze geweldig. Vanmorgen riep ze al “mamma wandelen” … ze wil dan dus graag naar buiten. En jaaaaaaa, de bieb, … dat vindt ze ook geweldig!

@freubeltje … bedankt voor de simpele LEUKE tips.

Groetjes Esther

Leuk @bakmama … zo simpel

Groetjes Esther

@Vlokje: Dat van die Duplo poes herken ik! Lisa loopt ook heel de dag met die poes rond hahaha!
@Bakmama: Ook ik ben een “bakken-mens” (heet je daarom trouwens Bakmama ) Alle speelgoed is bij mij gesorteerd en moet ook weer netjes terug in de goede bak met opruimen. Hier worden de bakken ook afgewisseld…