Ik begrijp dat Kim, als moderator, het volste recht heeft mensen te bannen.
Om de site in de gaten te houden, en te zorgen dat alles goed verloopt.
Ook ik lees zeg maar dagelijks op ikkeben, en zal wel heel erg dom zijn??
Maar ik heb blijkbaar een heleboel gemist? want ik heb niks gemerkt van mensen die hier dingen zouden verzieken?
Er zijn wel eens discussies, in discussies heeft niet iedereen de zelfde mening, dat maakt het ook een discussie.
Ik heb me wel eens afgevraagd, waarom als iemand een afwijkende mening geeft zo aangevallen word. Dan komen er heel veel mailtjes met de inhoud: je mag zo niet denken, je mag dat niet zeggen, je hebt het recht niet je zo te voelen etc etc etc.
Ik heb mij daarvan altijd afzijdig gehouden, omdat ik daar wel veel moeite mee heb: als een discussie verzand in iets wat geen discussie meer is, maar het afkraken van elkaars mening.
Maar nogmaals: mensen die hier een heleboel verzieken? ik heb die berichtjes blijkbaar gemist, terwijl ik altijd de actieve topics bekijk.
En verbaas me dus, over de reacties op het berichtje van kim.
Niet over kim’s beslissing, simpelweg omdat ik niet weet waarop die is gebasseerd, en ik er van uit ga dat je dit niet zomaar doet.
Maar de juichstemming ontgaat mij geheel, en ik vraag me nu dus echt af: wat is er dan gebeurd? ben ik dan zo blind?
Ik las ikkeben altijd met veel plezier, maar mis dus blijkbaar het eea.
Ik zal een tijdje meelezen, en niet reageren, en eens kijken dan, naar wat er hier dan gezegd word wat gezien kan worden als gemuts, gedoe en gezeik.
Maar moet zeggen dat ik me hier heel onprettig bij voel, zo’n mededeling: mensen gebannen, vanwege gedoe en gezeik. Ik heb er niks van gemerkt, anderen blijkbaar wel.
Maar zo’n berichtje, dat maakt me toch wel boos, omdat er eigenlijk niks in staat. Niet wat er dan aan de hand is.
En dan word het gissen. En daar houd ik niet van.
Jullie zullen me dus een tijdje niet zien reageren, omdat ik me hierdoor wat onprettig voel op deze site.
Misschien gaat het weer weg, en lezen jullie me binnenkort weer.
mo