Wat is het toch allemaal veranderd!

hoi meiden,

vandaag bij verloskundige geweest voor 1ste intake.
Wat is het toch veranderd in een jaar tijd.
Er is nog wel een 12 weken echo maar nekplooimeting wordt niet meer gedaan mits je er behoefte aan hebt en dit dus ook zelf betaald.

Verder ben ik 7 weken en bij lieke ging ik pas met 9 a 10 weken voor eerste keer naar verloskundige. Dit doen ze dus ook eerder.
En niet te geloven kraamhulp al aangemeld en die waren blij dat ik in april uitgeteld ben en niet in maart want in maart zat het al vol!

wilde ik even met jullie delen.

groetjes GYtha

Ja, niet normaal wat er in zo’n korte tijd kan veranderen. Kan me best voorstellen dat het je af en toe even duizelt hoor!

Groetekes, Sje

He Gytha!
Wat raar dat ze die nekplooimeting niet meer doen tis maar eeen kleine moeite volgens mij. Je zou je wel enorm verheugen op die 12 weken echo. De 12 weken echo vond ik bij nina nog steeds de allermooiste echo. Gewoon denk ik omdat je dan echt voor het eerst je kindje ziet en hartje ziet kloppen ook al is het nog maar klein maar o zo bijzonder. Doe je ook mee voor moeders voor moeders?Ja als maart al vol zit dan moet ie wel in april komen.hahaha groetjes chantal

Chantal

hoi chantal,

bij de eerste zwnagerschap heb ik niet meegedaan! dacht ach heb ik geen zin in.
Maar nu heb ik eens verder gekeken en als je ziet dat je daar mensen mee kunt helpen is dat toch fijn!
Misschien kan ik ze emt mijn urine helpen!
Dus heb me eergisteren ingeschreven en moeders voor moeders neemt contact met mij op.
Ben benieuwd! wij laten de nekplooimeting wel doen dan voel ik me geruster! Kost wel 120 euro maar dat maakt me niet uit!

groetjes Gytha

Ha meiden! Jeetje, wat is dat inderdaad veranderd zeg! Geen nekplooimeting meer… vreemd. En hoe zit dat dan met het bloedonderzoek voor een risic-ometing voor trisomie in nederland? Hier in Frankrijk doet bijna elke moeder zo’n test en daarna, indien nodig een vruchtwaterpunctie. Ik persoonlijk heb bij Emilie zo’n test niet willen doen, maar ben alleen afgegaan op de echo’s en juist die van de nekplooimeting. Ik wilde niet aan die trisomie bloedtest, het is een enorme gecalculeerde test en de vruchtwaterpunctie’s zijn dan hier ook met 10.000 per jaar gestegen (met alle risico’s van dien).
Nu ben ik net een maand zwanger (5de week) en ga straks naar de gyneacoloog om even na te laten kijken. Ik had namenlijk gisteren een klein beetje bruine afscheiding 's morgens. Overdag was het weg en nog een heel klein beetje 's avonds en sindsdien niets meer. Innestelbloeding misschien?? Maar die zijn meestal toch in de 13de maand? Toch even nalaten kijken voor de zekerheid…

heeeeeeeeee jij ook gefeliciteerd he!
Ik heb ook in de 5de week wat bloed verloren was maar een duppeltje.
Dit was toch de innesteling volgens de verloskundige!
Wens jou ook een hele fijne zwangerschap toe.

groetjes GYtha

Anouschka, innestelbloeding in de 13e maand?! Wat een lange zwangerschap?!
Gefeliciteerd met je zwangerschap meissie! Hopen dat alles goed is bij de gynaecoloog! Hou ons op de hoogte he?!

Groetekes, Sje

hihihi sorry, je hebt gelijk, 13de wéék bedoel ik (hoezo hormonen!! grrr)
Net terug van de gynaecoloog en bij het inwendig onderzoek heeft ze niet van bloed gezien, dus dat is al goed nieuws. Vanmiddag en 48 uur later bloed laten testen om te zien of de Hcg zich verdubbeld en vrijdag een echo. Dus so far so good.
Zoals ik bij mijn zwangerschap bij Emilie ook al zei, die eerste 3 maanden zou verboden moeten worden!! hihi Eenmaal een miskraam gehad te hebben blijf je angstig die eerste weken, hé?

Gewijzigd door - anouschkarosa op 02 Sep 2008 13:50:23

Gewijzigd door - anouschkarosa op 02 Sep 2008 13:51:35

ook allemaal gefeliciteerd met de zwangerschappen!

Xxx. Evaa,

hoi gyhta,
Ik had ook meegedaan met moeders voor moeders. In het begin had ik geen moeite met het meedoen daarvan maar op een gegeven moment begon ik er een beetje genoeg van te krijgen om steeds maar in een kan te urineren. Vond wel dat ik het maar over moest hebben voor andere moeders. Deze moeders zijn er echt mee gebaat en ben toch blij dat ik meegedaan had destijds. Bij een eventuele tweede zwangerschap zou ik het toch weer zo doen. Doe ik in ieder geval ook iets voor de maatschappijgroetjes chantal

Chantal