Wat is het beste schema?

Mijn zoontje van 8 weken kreeg altijd 6x 120cc per dag en kwam 's nachts rond een uurtje of 3 noe een keer voor de fles.
Nu moet ik hem de laatste paar dagen voor de laatste fles om een uur of 22. 00
/ 23.00 iedere keer wakker maken. Vervolgens is hij moe en drinkt daarom niet heel zijn fles leeg. Nu wil ik proberen over te gaan op 5x 150cc per dag en dan
’s nachts een fles als hij komt.

Hij krijgt nu om:
7.00
10.00
13.00
16.00
19.00
22.00
en dan 's nachts om een uurtje of 3.

Wat kan ik nu het beste aanhouden? Om de 3 uur blijven voeden of om de 4.
Een fles om een uurtje of 22.00 / 23.00 wl ik het liefst overslaan want dan slaapt hij liever door.

Wat kan ik het beste aanhouden?
7.00 / 11.00 / 15.00 / 19.00 en dan nog 1 wanneer hij wakker wordt.
of
7.00 / 10.00 / 13.00 / 16.00/ 19.00 en 's nachts misschien nog 1.

hoi tippiewan
kenji is nu 12weken en voedt hem om de 3uur zijn tijden zijn 8 of 9uur 12.00 15.00 18.00 21.00 00.00 maar hij drinkt de fles van 00.00uur nooit leeg valt na een paar slokken ook al in slaap en leg hem dan weer terug in bed en komt dan s’morgens rond 8 of 9 uur weer groetjes kim

Ik vind het zielig om hem iedere keer ervoor wakker te maken en zeker als hij toch maar een beetje drinkt. Ga nu om de 3 1/2 uur de fles geven.
Dus 7.00 / 10.30 / 14.00 / 17.30 / 21.00.
Kijken of ik dan de fles van 21.00 iets meer kan geven en dan 's nachts nog een keer als hij komt en dat langzaam proberen af te bouwen.
Kan ik wat eerder naar bed en kan hij lekker blijven slapen…

Hoi Tippiewan,

Als je kindje om 7 uur wakker wordt kan je de fles geven.
De rest van de tijden komt niet zo nauw.
Als je kindje moe wordt (op die leeftijd vaak met een uur) en weer gaat slapen dan kan je daarna weer een flesje geven als je zoontje wakker wordt.
Of het nu om de 3 uur is of om de 4 uur dat maakt niet zo veel uit.
Hij hoeft ook niet perse 6 flesjes, als hij genoeg heeft aan 5 flesjes
is het ook goed. En 150cc per fles mag ook wel.
Mocht hij iedere keer wat laten staan in zijn flesje dan houd je het
eerst nog even op 120cc. Gewoon uitproberen!
Je kan je zoontje gerust de laatste fles om 21.00 geven.
Ik neem aan dat hij op die tijd wakker is?
Dan hoef je hem daarna niet meer wakker te maken.
Je hebt ook kans dat hij haast de hele nacht doorslaapt.
Ik denk dat je zoontje snachts nog wel komt, misschien ook wel pas
rond 5 uur smorgens.
Laat je morgen nog even horen hoe het ging.
Succes ermee!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 25 week

Ik wil voor mezelf wel een beetje aan een schema houden anders kom ik 's avonds weer niet uit en moet ik hem alsnog wakker maken voor een late fles…
Tuurlijk maakt een uurtje verschil niet uit mocht hij eerder of later wakker worden als hij maar niet meer later als 21.30 komt want dan slaapt hij juist zo lekker en is hij niet meer wakker te krijgen.

Ben benieuwd hoelaat hij vannacht komt…
Normaal komt hij altijd rond een uurtje of 3 en slaapt dan tot ongeveer 6.30/7.00 verder. Eerst maar eens kijken of de kleine knul wakker wordt zo. voor een fles!

Gisteravond lag mijn zoontje om 21.30 nog te slapen nadat ik hem om 17.30 op bed had gelegd… Toch maar weer wakker gemaakt want hoe later, hoe minder hij drinkt en hoe minder blij hij is…

Even dacht ik dat hij maar weer een beetje zou drinken maar toch heeft hij 160ml gedronken van de 180cc (had een extra grote fles voor hem gemaakt).
Rond 22.00 naar bed want hij was behoorlijk slaperig nog en lag binnen een paar minuutjes te slapen. Vannacht om 3.00 ( hij komt tegenwoordig altijd rond deze tijd…) weer een flesje gedronken maar meer als 75 ml ging er niet in.
Alleen hij had totaal geen zin om te slapen en heeft zeker 50 miuten geduurd voordat hij weer sliep en uitgehuild was! Dat heeft hij eiegenlijk na
dat we hem inbakeren NOOIT meer gedaan! Hoop dat het eenmalig was…

Vanochtend werd hij weer om 6.50 wakker dus er komt eindelijk een ritme in!

Zou ik de voeding 's nachts ook af kunnen bouwen door bv minder te geven of heeft dat geen effect?

Gewijzigd door - Tippiewan op 10 Jan 2008 12:24:08

Gewijzigd door - Tippiewan op 10 Jan 2008 12:24:50

Gewijzigd door - Tippiewan op 10 Jan 2008 12:25:16

Hoi Tippiewan,

Als je kindje maar zo weinig drinkt om 3 uur snachts zou je
dan wel melk geven.
Je zou ook de speen in kunnen doen. Spuugt hij die weer uit dan
nog misschien een paar keer in doen.
Dan ga je even naast het bedje zitten en wrijft een poosje over
zijn buikje. Daarna geef je een aai over zijn bolletje en nog een kusje.
Dan loop je weer weg.
Geen licht in de kamer aandoen, alleen op de overloop.
Ook niks zeggen.
Denk dat hij geen trek heeft, maar gewoon wil weten of jullie er nog zijn.
Weet niet of hij een speen heeft/wil?
Zou je kunnen proberen.
Als je zoontje echt trek heeft en hij blijft huilen dan zou je wat melk
kunnen geven.
Wel fijn voor jullie dat hij zo lang heeft geslapen!
Laat je nog wat horen of je dit wat vindt.

Groetjes Heleen

Gister kreeg hij om 22.00 zijn laatste fles, eigenlijk alweer iets te laat maar het kwam nu eenmaal zo uit gister.
Moest hem natuurlijk weer wakker maken…
Meer als 60cc ging er weer niet in en hij was weer erg moe en viel ook niet lang daarna weer in slaap. Rond 22.30 sliep hij en vannacht kwam hij pas om 4.00 ipv 3.00 dus er zit vooruitgang in!
Omdat hij gisteravond niet zoveel had gedronken heb ik hem 90cc gegeven wat hij wel helemaal heeft opgedronken dus het gaat de goede kant op.
Vanochtend was hij weer om 7.00 wakker dus het ritme zit er in te komen.

Alleen een speentje heeft geen zin,als mijn zoontje zijn ogen open heeft
’s nachts is het een teken dat hij honger heeft. Soms heeft hij inderdaad aan zijn speen genoeg en slaapt hij weer een uurtje verder.
Als hij vannacht weer een uurtje later komt dan ben ik een tevreden mama!

Hoi Tippiewan,

Fijn dat het nu zo goed gaat!
Je kan het zo iedere keer wat opschuiven.
Dus wordt hij vannacht om 4 uur wakker dan probeer je het nog een uur
te rekken met de speen.
Zo elke dag wat proberen te rekken.
Als hij dan om 6 uur de fles wil is dat een mooie tijd toch?!
Je doet het hardstikke goed!

Groetjes Heleen

hallo,

even ene vraagje heeft je kindje snacht’s wel honger ??? Omdat hij zo weinig ervan opdrinkt.
Zou dit even goed bekijken en anders speentje geven.
Als je hem om 23.00 toch wakker maakt en hij maar een beetje drinkt komt hij dan snacht’s toch of slaapt hij dan door??
Als hij dan doorslaapt zou ik er persoonlijk voor kiezen om hem toch wakker te maken voor laatste voeding.
ons schema toen: 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00
die van 23.00 ging er vanzelf af als ze echt niks meer drinken, hebben ze het niet nodig.

succes

groetjes gytha

Inmiddels gaat het drinken om de 4 uur overdag perfect. Hij is dit nu helemaal gewend. Slapen gaat ook steeds beter alleen na de fles van 11.00 slaapt hij maar een uurtje en is echt niet van plan om verder te slapen. Meestal ga ik dan wandelen of boodschappen doen zodat hij af en toe een tukkie kan doen ik de kinderwagen tot de volgende fles. Soms geef ik de fles dan iets eerder zodat hij daarna weer naar bed kan.
Tegenwoordig maak ik hem weer rond 23.00 wakker voor zijn fles.
Nu drinkt hij tegenwoordig weer gewoon maar altijd ietsje minder als overdag.

Hij komt nu rond een uurtje of 5.00 en ik ben er achter gekomen dat hij wakker wordt omdat hij uit zijn bakerdoek probeert te komen. Zijn handen zitten dan halverwege en dan wordt hij onrustig. Soms lukt het dan om hem opnieuw in te bakeren en een speentje te geven. Dan kan ik het meestal wel een uurtje rekken.
Heb nu de pacco besteld want de Swaddle daar is hij nu echt te sterk voor.
Hopelijk slaapt hij dan de laatste 2 uurtjes door want honger heeft hij dus niet…

misschien een bakerzak??? dat is ook uitstekend om het inbakeren te gaan afbouwen, zeker als hij al wat protest geeft.
Hij kan er in ieder geval niet te sterkt voor zijn…
Succes, maar fijn dat het zo goed gaat!

Heb de bakerzak al een paar keer geprobeert maar dan heeft hij weer net iets te veel ruimte om zich heen zodat hij hysterisch er van wordt en moet huilen.
Ik heb nu de Pacco, daar kan hij zich moeilijker uitwurmen. Het inbakeren vindt hij echt fijn, als ik hem op bed leg dan lacht hij en brabbelt hij tegen me en valt zonder te huilen in slaap. Net of hij blij is dat hij mag slapen…
Overdag heb ik al een paar keer geprobeert om zonder doek te slapen maar dan slaapt hij nog steeds onrustig, dus ik laat hem nog even ingebakerd slapen. Het komt vanzelf wel als hij er zelf klaar voor is!

Gisteravond heeft hij om 22.30 zijn laatste fles gehad en is daarvoor nog onder de douche geweest.
Ingebakerd in de Pacco en gelijk in slaap gevallen…
Vanochtend 4.45 weer wakker en een speentje gegeven. Dit zo’n 4x totaal gedaan tot 6.15 en toen heeft hij tot 8.15 doorgeslapen!

Maar tot mijn verbazing had meneertje zich zelfs uit te Pacco gewurmd…hij is zo onwijs sterk.
Zijn handjes zaten weer naar boven gefriemeld in het binnenste gedeelte. Nu heb ik hem maar wat strakker ingebakerd maar ben bang dat het helemaal niet lekker zit bij hem want hij protesteerde vanochtend stevig toen ik hem naar bed bracht…

Iemand nog tips hoe ik mijn zoontje in 1x kan laten doorslapen? Hij wordt namelijk altijd wakker en gaat proberen zich uit de bakerdoek te wurmen en valt daarna na enige tijd weer in slaap.
Zonder doek slapen kan hij nog niet want dan maait hij zichzelf wakker dus dat is helaas geen optie…