Wat is er toch met mijn meisje?update

cheyenna is net 3 geworden,en er is iets met haar.ik kan er mijn vinger niet op leggen,maar het zit me enorm dwars.ze heeft tijden dat ze enorm veel drinkt,tot zo’n 3 liter per dag.vaak is ze erg hangerig en warm.haar ontlasting is geurloos,terwijl ze vroeger heel erg stonk.soms is ze ineens lijkbleek.
en sommige tijden eet ze helemaal niets.natuurlijk loopt ze bij een ka,en er is bloed geprikt,en urine getest,maar daar kwam niets uit.ze is getest op diabetes,haar nierfunctie,en nog een aantal dingen.
andere tijden drinkt ze normaal,eet ze normaal,is niet warm of hangerig.
het lijkt wel een soort cyclus.ik zal het eens op gaan schrijven voor mezelf,want het zit me zo dwars.
herkent iemand dit?cheyenna had kma en kiss,en reflux bij de geboorte,misschien heeft het daar iets mee te maken???
ze is over de kma heen gegroeid,en mag alles hebben.

Gewijzigd door - cheyenna op 16 May 2010 10:43:39

hmm vreemd ik dacht als eerste ook aan diabetes.
kwam er verder helemaal niets uit?
ook niet een of andere voedsel allergie?
ik zit te denken maar ik kom er ook niet op. lopen jullie bij de kinder arts?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Zijn alle darm en of leverfuncties ook nagekeken. Niet dat ik weet wat het is, maar als de nieren oke zijn dan zijn er nog 2 organen in het lichaam die zuiveren, de lever en de darmen. Het feit dat haar ontlasting niet helemaal oke is kan duiden op een darminfectie mede door de koorts ook. Ook de lever kan een storing hebben waardoor er een grotere behoefte is aan vocht en zo. Ik heb zelf een leverinfectie gehad maar het leek daardoor alsof ik suikerziekte had. Ik zeg al ik weet niet wat het kan zijn, maar dit zijn dingen die bij mij opkomen.

Groetjes,

Michèle

Ik dacht ook meteen aan iets met haar lever. Is dat getest?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ik geloof niet dat haar lever is getest.dat zal ik navragen.ik dacht toen ook aan diabetes.ik had zelf geprikt met de glucosemeter van mijn man,en haar glucose stond toen 8,2.ze was toen niet nuchter,maar ik vond het toch wat aan de hoge kant.volgens de bloeduitslagen was het dat niet.
de huisarts dacht aan diabetes insipidus,maar dat was het ook niet.
2 juni moet ze weer naar de kinderarts.
ze heeft het 's nachts ook altijd erg warm.ze ligt met deze kou alleen met een rompertje,en een zomerslaapzak in bed,met daar over een fleecedekentje.dat vind ze eigenlijk nog te warm.de slaapzak is zo dun,dat het net laken is.

Hebben ze bij haar een moment opname gedaan dus alleen bloedprikken en dan kijken wat dan der suikers zijn of hebben ze een gemiddelde van 3 maanden geprikt??? Want dan kunnen ze zien wat het gemiddeld is. Als ze alleen dat moment testen kan hij inderdaad goed zijn. Een suiker van 8.2 is te hoog ook al heb je net gegeten. Als je suikers goed zijn moet het ongeveer 7 zijn.

Groetjes,

Michèle

nee,ze hebben de waarden van 3 maanden bepaald.ik had zelf thuis geprikt,voordat ze naar de arts ging.ik vond het ook te hoog,maar als een kind een ontsteking heeft of zo,kan de glucose ook hoger staan.nuchter was hij toen 6.4,en ook dat vond ik hoog.

Oke, maar goed wat ik als zei een storing in de lever heeft ook effect op de suikerwaardes. Ik ben toen zelf heel ziek geweest. Overigens heb je geen buikpijn of zo hoor dus dat ze daar niet over klaagt betekend niet dat het er niet is.

Groetjes,

Michèle

gisteren moest cheyenna gapen,en toen viel me op dat ze 2 knikkers in haar keel had.toen vielen de puzzelstukjes op hun plek.waardoor drinkt een kind veel,eet niet,is hangerig en koortsig,en komt het in vlagen?
zouden het ontstoken keelamandelen kunnen zijn?
maandag meteen naar de huisarts,voor een verwijzing naar de kno-arts.
ik hoop zo dat het dat is,want dat zou betekenen dat het vrij simpel op te lossen is,en dat het niets ernstigs is.

Ga er nog niet vanuit dat de keelamandelen verwijderd gaan worden. Dat doen ze tegenwoordig niet zo snel meer. Onze jongste heeft ook van die knikkers en blijkbaar hebben sommige mensen nou eenmaal van die grote keelamandelen. Zolang ze niet langdurig of heel frequent voor ontstekingen zorgen, halen ze ze er niet uit.

Vorig jaar is haar neusamandel verwijderd omdat ze zo vaak verkouden was, altijd met haar mond open ademde en snurkte. We gingen er vanuit dat die grote keelamandelen ook wel verwijderd zouden worden maar dat proberen ze te vermijden zolang het niet noodzakelijk is.

Dus helaas zou die simpele oplossing die je in gedachten hebt, weleens minder simpel kunnen zijn.

Alle beterschap met je meisje.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 May 2010 11:00:04

hier zijn ze daar heel makkelijk in.bij mijn oudste moesten ook de keelamandelen eruit,2 jaar geleden,en ze namen de neusamandelen ook maar gelijk mee.dat zal ook per ziekenhuis verschillen.
bij cheyenna hebben ze 2 jaar geleden wel foto’s gemaakt van de neusamandelen,maar niet naar de keel gekeken.