Wat is er mis met maar drie kadootjes voor sint

Hoi,

Heb ik me net tegenover collega’s van mijn mans werk moeten verdedigen waarom we niet op hun sinterklaasfeest komen, is er bij ons op het werk een discussie losgebarsten over het aantal kadootjes en geld dat je uitgeeft aan sinterklaas. Wel heel collegiaal hoor niet hard tegen hard maar vroeg me toch af of ik de enigste ben die drie kadootjes en een letter of ander snoep verpakt wel voldoende vind.
Begrijp me niet verkeerd ik ben echt een sinterklaas fan. Ik heb 10 jaar lang voor zwarte piet gespeeld en heb op mijn werk 5 jaar lang sinterklaasfeest alleen georganiseert omdat ik het leuk vind.
Maar ik vind niet dat het feest ontzettend veel moet kosten om het leuk te hebben het gaat ook de sfeer die je erom heen creeert. Warme chocolade melk, lekkere speculaas, pepernoten,kruidnoten en taai taai elkaar schminken enzv.
En dan de zak die daar op eens is.
En dan vind ik 1 groot kado van ±25 a30 euro, twee klein kadootjes van ± 10 euro en een letter of zakje snoep ingepakt. en voor de volwassenen maar 1 kado en iets van snoepgoed. Als je dan gaat uitpakken enzv ben je zo een uur verder zo niet langer als we het met andere familileden vieren.
Nu zijn ze het daar op mijn werk niet allemaal mee eens. Het gemiddelde ligt op 150 euro en gemiddeld zeven kado’s.
Wat doen jullie allemaal. Het lijkt wel alsof ik niet voldoende van mijn kind hou.

groejes

lon106

daar is helemaal niks mis mee hoor,ieder op zijn manier

en je kan ook niet in ieders portomenee kijken

bij ons loopt het ook altijd uit naar meer,elk jaar zeg ik ook we doen eens minder maar het lukt op 1 of ander manier niet

maar gemiddeld zitten we hier wel op 7 kadootjes en dan nog van opa en oma erbij dus 10 zekker en dan nog de chocoletters

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Met bianca eens is helemaal aan jullie zelf
als ik wel eens hoor dat mensen 700 800 euro uit geven moet zeggen zelfs al zou ik het hebben zouden ze het niet krijgen, daar is het hele sint verhaal ook niet voor bedoelt, ja tegenwoordig wel eigenlijk alleen maar de winkeliers te spekken, jammer.

Wij geven de kids ieder 5 kadootjes denk dat ik ongeveer 100 150 euro kwijt ben en vind dat ook echt genoeg…

Nee hoor doen wat jij zelf wilt

gr Tries

Hallo…

Ik vind daar niks mis mee hoor.Het is elke keer maar weer zoeken wat je moet kopen .En zeker omdat mijn dochter ook morgen nog eens jarig is.Ze krijgen door het jaar heen genoeg en ze is met de kleine dingen al heel tevreden hoor!!
Hoe duurder de kados het ene jaar ,het volgende jaar moet het nog meer en duurder zijn.Onze jongste die merkt dat nog niet ,hij is nog te jong maar ik weet zeker dat ze samen met uitpakken heel veel plezie hebben.Of het nu dure dinge zijn of niet na een tijdje ligt het speelgoed daar en kijken er nog niet meer na om.

Ik zou zegge ;kijk naar je eigen beurs je weet ook niet of het allemaal wel waar is of ze voor zoveel geld kopen.

Groetjes moemel

Hoi,

Onze oudste dochter is 2 1/2 jaar en Anne is 16 week oud.
Ik wil wel een paar cadeautjes doen maar niet zo veel.
Wij hebben niet zo veel te besteden.
Ze zijn ook nog klein.
Elke snapt er ook nog niks van.
Ik zag een leuke pop bij blokker (praat/huilt/plast) en die was
geloof ik iets van 6 euro nog wat.
Elke mag ook graag kleuren., dus dan nog een kleurboek en ik
koop nog wat leuke frutsels voor in het haar (speltjes ed.)
Voor Anne kijk ik of ik nog een leuk pakje zie die ze aan kan
trekken.
Ik koop ook nog een kleinigheidje voor mijn man.
Ik snap niet trouwens dat sommige mensen er zoveel aan uit geven.
Als Elke en Anne (volgend jaar) jarig zijn dan kopen we ook nooit
zoveel.
We gaan wel even de cadeautjes in een doos doen en dan bel ik
aan en dan mag Elke de deur open doen en dan zeggen we dat
sinterklaas die hier heeft gebracht.

Groetjes Heleen

ik vind ook dat je naar je eigen beurs moet kijken niet iedreen kan het zelfde uitgeven
en ik vind ook dat je je kinderen niet tot in de grond moet bederven daar worden ze niet beter van .
je moet ook niet vergeten dat waneer je een kind hebt kan je meer geven maar als er dan meer komen zeggen ze ook vroeger kreeg ik meer van de "sint"
en zullen ze niet zo gauw tevreden zijn.
we doen altijd een paar pakjes en wat snoepgoed.
het is ook zo ze spelen er een week mee en daar ligt het weer!!.

vind de gezelligheid er om heen veel belangrijker de traditie zoals je dat noemt
dus meid trek je niets aan van wat ze op je werk zeggen ze doen maar moet je maar denken

coby

c.smid

Gewijzigd door - coby smid op 05 Nov 2007 13:07:44

iedereen doet het anders toch. wij hebben ook 1 groot kado van 50 euro dit jaar. en daarna nog wat kleine kadotjes weet niet hoeveel nog maar denkt dat het er ook 3 worden. ze is nu nog kleine dus snapt het nog niet. maar als ze ouder wordt zouden het vast wat meer kadotjes worden. maar het ligt er ook aan of het geld er voor is.

het gaat ook om de sfeer en ze krijgen genoeg hoor op kdv , school, opa oma en ga zo maar door.