Hoi,
Heb ik me net tegenover collega’s van mijn mans werk moeten verdedigen waarom we niet op hun sinterklaasfeest komen, is er bij ons op het werk een discussie losgebarsten over het aantal kadootjes en geld dat je uitgeeft aan sinterklaas. Wel heel collegiaal hoor niet hard tegen hard maar vroeg me toch af of ik de enigste ben die drie kadootjes en een letter of ander snoep verpakt wel voldoende vind.
Begrijp me niet verkeerd ik ben echt een sinterklaas fan. Ik heb 10 jaar lang voor zwarte piet gespeeld en heb op mijn werk 5 jaar lang sinterklaasfeest alleen georganiseert omdat ik het leuk vind.
Maar ik vind niet dat het feest ontzettend veel moet kosten om het leuk te hebben het gaat ook de sfeer die je erom heen creeert. Warme chocolade melk, lekkere speculaas, pepernoten,kruidnoten en taai taai elkaar schminken enzv.
En dan de zak die daar op eens is.
En dan vind ik 1 groot kado van ±25 a30 euro, twee klein kadootjes van ± 10 euro en een letter of zakje snoep ingepakt. en voor de volwassenen maar 1 kado en iets van snoepgoed. Als je dan gaat uitpakken enzv ben je zo een uur verder zo niet langer als we het met andere familileden vieren.
Nu zijn ze het daar op mijn werk niet allemaal mee eens. Het gemiddelde ligt op 150 euro en gemiddeld zeven kado’s.
Wat doen jullie allemaal. Het lijkt wel alsof ik niet voldoende van mijn kind hou.
groejes
lon106