Wat is een leuk verjaardagscadeau voor meisje 2?

Hoi hoi! Heb weer even een vraagje. Mijn dochter wordt binnenkort 2 en we zijn ons aan het suf denken voor een leuk cadeau voor haar. Ze is het liefst buiten dus we dachten aan iets voor buiten, een speelhuisje ofzo, aan de andere kant. Het wordt winter en is het niet beter om zoiets in het voorjaar te kopen. Zijn er ook meer aanbiedingen voor speelhuisjes etc. maarja, in de winter spelen ze ook buiten toch? Of iets van duplo, een driewieler, een loopfiets, of toch gezien het jaargetijde iets waar ze zich binnen mee kan vermaken. pffff, vind het zo moeilijk want er is zoveel leuks! Wat vinden jullie een leuk cadeau voor een meisje van 2 in november?

mama1980

Hier een dame die in Februari 2 geworden is!
De fiets was de hit, maar pas gebruikt in het voorjaar inderdaad

Baby born
Wandelwagen
Houten kralen
Knutselspulletjes
Keukentje?

Manderijn

Mijn dochter wordt zondag 2 en is ook een echt buitenkind. Ze heeft een huisje voor buiten en dat vindt ze helemaal geweldig! Ze krijgt zondag n loopfiets voor buiten en n keukentje voor binnen (van de oma s). Van ons krijgt ze een poppenhuis want ze zit helemaal in de rollenspellen, erg leuk.
Groetjes Nancy

Toen Merel 2 werd, heeft ze van ons een keukentje gekregen. Ze speelt er nog iedere dag mee. De wandelwagen voor de pop is hier ook favoriet en gaat ook vaak mee naar buiten.

Groetjes Natasja

@zwelgje, oh wat spannend! Alvast een fijne dag gewenst! En wat een leuke cadeaus ook allemaal. Maar wat bedoel jij met dat ze helemaal in haar rollenspellen zit? Hoe doet ze dat dan? Hier vraag ik me dat nl wel eens af of ze dat wel genoeg doet. Als ze met haar poppenhuis van little people speelt bijvoorbeeld zal ze die popjes steeds op het toilet zetten of in bed leggen en thats it. Bedoel jij dat jouw dochter er al een echt ’ verhaaltje’ van maakt?

mama1980

Onze peuter doet dat ook, dan is ze de stemmetjes van de poppetjes, en dan laat ze de poppetjes met elkaar praten! Hele verhalen, waar ze die altijd vandaan haalt?
Ik denk dat gezien de leeftijd van je dochter, je er nog niet over in hoeft te zitten of ze het wel of niet al genoeg doet, het is hier echt van de laatste weken, en ze is nu 2 jaar en 8 maanden!

Manderijn

Bedankt, we gaan er n leuke dag van maken zondag.
Nou, ze maakt hele maaltijden voor ons in haar keukentje (eitjes bakken, ijsjes maken) en met little people kan ze wel n half uur bezig zijn met de poppetjes en beestjes. Met de babyborn kopieert ze mij in de verzorging van Kiam, dus in bad, achone luier, flesje geven. Dat soort rollenspellen.
Groetjes Nancy

@manderijn, oh ok, ik wist idd niet op welke leeftijd ze dit horen te doen. lijkt me wel heeeeeel leuk als ze dat doen. Zowieso vind ik dat ze zich niet zo voor haar speelgoed interesseert. Ze springt echt van minuut tot minuut van de hak op de tak. Wordt er zelf soms een beetje hyper van! haha

mama1980

@zwelgje, dat doet ze hier dus niet. Ze gooit die little people poppetjes van het toilet naar bed en in de bus en weer terug zeg maar in een minuut tijd dus. Dan is ze dat weer beu,trekt ze de boekjes van de plank, die bladert ze dan in no time allemaal door en als ik dan bijvoorbeeld zeg: Kom eens bij mama zitten, zullen we samen een boekje lezen? Dan zegt ze heel enthousiast: ja! en kruipt met het boek naast me op de bank. Maar zodra ik dan begin te lezen trekt ze het weer uit mijn handen en roept ze : Y doen!!! Ik mag dan echt niet meer lezen. pffff, hoop dat het toch iets van de leeftijd is… Vandaar ook om even terug te komen op het topic, dat ik zo twijffel wat ik moet kopen. Ik denk dan: Waar zou ze nu wel wat mee doen? buiten is ze dus heel graag, maar ook daar vliegt ze overal naartoe. ik heb haar bij de buren eens echt in zo’n huisje zien spelen voor langere tijd en dat vond ze geweldig. Vandaar dat ik daar aan dacht.

mama1980

Een schoolbord om op te tekenen! Je hebt ze dubbelzijdig: ene kant krijtbord en andere kant whiteboard om met van die speciale stiften op te tekenen.

Eerst maar eens een paar jaartjes krijten en daarna die stiften proberen.

Hier zijn ze nu 6 en 8 en ze gebruiken hun schoolbord (oudste gekregen toen ze 2 werd!) nog steeds, want op deze leeftijd is het natuurlijk leuk om schooltje te spelen!

Groetekes, Sje

Of een poppenkast! Dus geen poppenhuis, maar een poppenkast met van die handpoppen.

Leuk om zelf verhaaltjes voor die kleine mop te spelen en leuk voor die kleine mop om helemaal op te gaan in rollenspellen.

Groetekes, Sje

Hoi,

Mijn dochter van net twee is precies zo. Ook overal 2 minuten mee spelen en dan klaar. Behalve als mama meespeelt…
Ik vond het daarom ook zonde om dure little people dingen voor haar te kopen. Ik heb een tafeltje met stoeltjes gekocht en wat kleine dingetjes; kleurboek, krijtjes, cd K3, cd Jip en Janneke. De cd’s vindt ze heel leuk! Dansen en zingen vindt ze leuk.
Van oma heeft ze een fornuisje gekregen. Daar is ze op het moment wel druk mee; dan doe ik wat pastavlinders in een pannetje, daar wordt dan in geroerd, pannetje in de oven, er weer uit, vlinders in een ander pannetje.
Succes!

@annemiek; wel logisch wat je zegt hoor, denk dat een kindje van 2 het ook gewoon leuker vind om met een vader of moeder te spelen! Nou heb ik 2 kinderen die ook aardig alleen kunnen spelen, maar beter met z’n tweetjes, en nog beter als ik mee doe

Manderijn

@mama1980, is een tent voor binnen (en evt bij mooi weer voor buiten) dan niets voor je dochter? Je ziet ze best veel in de folders staan van de speelgoedwinkel en helemaal niet duur.
Een huisje is ook echt een aanrader. Zoals ik al zei, mn dochter is daar heel veel in aan het spelen buiten. Wij hebben er 1tje van Little Tikes (kunststof) met een keukentje erin. Gekocht op Marktplaats overigens, ze zijn nieuw vrij prijzig. En nog een voordeel, in deze tijd van het jaar kun je ook nog flink afdingen op die buitenspeelgoedspullen !
Groetjes Nancy

@manderijn: ik snap het ook best dat het leuker is om samen met mama of papa te spelen. Vind het zelf ook gezellig. Wilde alleen mama1980 laten weten dat ik het kort spelen met speelgoed herken en dat het dus idd wel bij de leeftijd zal horen.

we hadden vandaag nog een ideetje. Aangezien ze zo graag buiten is en we toch een cadeau willen kopen waar ze wel even iets aan heeft, dachten we aan een fietsje. Ze heeft al een klein loopfietsje, maar nu twijffelen we tussen een klein meisjesfietsje van 12 inch met zijwieltjes. Is voor meisjes van 2 tot 4, of toch nog een driewieler? Tot welke leeftijd gebruiken ze een driewieler en bij dat fietsje van 12 inch staat leeftijd 2 tot 4, maar zou ze daar nu echt al op kunnen rijden dan? zouden jullie voor het fietsje met zijwieltjes gaan of toch nog een driewieler?

mama1980

Zou voor fietsje gaan. Bij 2 jaar leren ze heel veel. En dan fiets meer uitdaging…

Jurian speelt met beide nog, maar vind fietsen leuker.

En wat geeft het als het half jaar duurt voor ze het goed kan. Anders over half jsar weer op pad voor kado haha

@miniboy, ja daar heb je gelijk in. ik zag zelf net deze op internet. is niet zo’n babydriewielertje, maar toch steviger dan een fiets met zijwieltjes. Wat vinden jullie hier van?

http://www.kidsbikes.nl/vmchk/italtrike_driewieler/ital_trike_driewieler_retro_pony_pink.html

mama1980

Wij hebben een gewoon klein fietsje met zijwieletjes, ook gekregen toen ze 2 werd. Groot succes! Ze fietste er vrij snel goed op, en gaan dan vaan 's avonds een klein blokje om de huizen!
Die 3wieler vind ik ook heel mooi trouwens!

Manderijn

Rico fietst nog steeds op zn driewieler haha ik moet nodig een fiets kopen