Wat is een goede tuitbeker?

Joep drinkt al een tijdje uit een tuitbeker. Ik oefen ook met het drinken uit een gewone beker en dat gaat ook goed. Op de creche moeten ze een tuitbeker en ik vind het onderweg (en ook thuis hoor) wel makkelijk dat hij zelf kan drinken.
Alleen: wat is nou een goede tuitbeker? De twee die ik nu heb begonnen na een paar keer gebruikt te hebben toch te lekken.
Heeft iemand tips voor een goede antilek/tuitbeker?

Ik heb op de flesjes van Avent van die tuit-mondstukjes passen in de schroefringetjes waar eerder de speentjes in zaten) gekocht en handvaatjes die hier ook op kunnen. Zo kon ik die flesjes en ringen alsnog blijven gebruiken. Ik heb daar nooit een klagen over gehad, deze werken echt prima !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=11038

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ik heb geen gouden tip voor je behalve de Difraxbeker uit het topic waar Kim naar verwijst. Dat is een superbekertje om ze te leren drinken.

Bij ons hebben ze gelukkig nooit iets om tuitbekers gegeven. Ik vind het stuk voor stuk ondingen. Heb er een paar in huis gehad voor kindjes die op visite kwamen maar allemaal lekkend spul. Bjek.

Het enige wat wel goed is, heb ik begrepen van een vriendin (en Asje schrijft er ook over) dat zijn de groene tuitbekerspenen die je op Aventflessen kunt zetten.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 14 Apr 2008 20:03:49

Ja, ik had/heb ook die groene inderdaad, daar bestaan ook witte van en die zijn iets zachter. De groene heeft Jessin nog steeds ( met water uiteraard) in zijn bedje. We gebruiken ze dus al een heeeeeeeeeele tijd en nog nooit een klacht gehad. Ik vond het ook erg prettig omdat ik de gewone flesjes zo kon blijven gebruiken en de gewone ringen. Je hebt ook die dingen met een soort buigzame rietjes erin, maar das alleen maar ellende, plus dat die rietjes hier eraf werden geknabbeld en dat vond ik niet zo`n veilig idee.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Anna drinkt uit een gewone beker maar als ze 's middags ligt te spelen in de box geef ik haar een flesje diksap. Dus ook ik gebruik de flessen met tuit en handvat van Avent. Bevalt zeer goed!! Ze lekken in ieder geval niet en je hoeft geen ondingen te kopen die je uiteindelijk toch niet gebruikt!

Oh ja! Natuurlijk! Die heb ik ook nog liggen. Daar ben ik mee begonnen om het te proberen. Ik ga vandaag direct handvaten kopen om er op te zetten.
Thanks!