Onze zoon heeft ontdekt dat hij vooruit kan op zijn billen, eindelijk! Dit betekent wel dat we traphekjes moeten gaan aanschaffen. Met welke hekjes hebben jullie goede ervaringen? Ik hoorde dat die van IKEA niet zo best zijn? Ik hoor graag jullie ervaringen!
Wat is een goed traphekje?
ik lees even mee want wij hebben er nog geen… Alleen zo’n klikding voor als hij boven wil kruipen.
22-12-2009 colin geboren
ik heb er zelf eentje die aan beide kanten in de muur is vastgeschroefd, dus die je echt vast moet klikken. Ik heb ze ook gezien waarmee je ze aan een kant vast klemt tegen de muur? Dan lijkt het mij dat als ze er goed tegen aan gaan hangen boven aan de trap dat ze zo openvliegen, daar heb ik naar gekeken en de prijs natuurlijk ^^.
wij hebben er 3 van de karwei. Een ijzeren en twee houten en die bevallen heel goed eigenlijk en ze zijn niet duur.
Groetjes,
Michèle
Wij hebben al enige tijd klemhekjes waar we erg tevreden over zijn. We hebben ze online besteld bij traphekjesonline.nl
Wij hebben dit type:
En die bevallen heel goed.
De ene kant schroef je tegen de muur (of een staander
van het vaste hek ofzo).
De andere kant klem je inderdaad tegen de andere muur/balk.
Er zit een hoekje bij dat je onderaan monteert,
waar je het hekje in tilt om hem dicht te doen,
en de bovenste klem komt ook in een “bakje” dat je vastschroeft.
Die krijg je met pak m beet 30 kilo nog niet open denk ik zo.
M.
quote:
Wij hebben al enige tijd klemhekjes waar we erg tevreden over zijn. We hebben ze online besteld bij traphekjesonline.nl<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/g46ep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>
Daar staan nogal wat types…
Dus: welke hebben jullie?
M.
pfft welke hebben wij… weet heel niet hoe hij heet. Maar hij bevalt hier heel goed. Ze rollen helemaal op zodat je als ze niet gebruikt hoeven te worden ze ook niet hinderlijk in de weg hangen/staan! Ook zijn ze heel stevig, je kan er met gemak tegenaan leunen …
Help ff Sandra jij heb ze ook … ik weet naam niet meer!?
Hoi wij hebben trappenhekjes van de Prenatal eigen merk, niet duur, zien er leuk uit en ik vind ze erg handig in gebruik. Helaas moet je deze wel boren… xx
wij hebben wel gewoon een klemhekje van de ikea en die bevallen heel goed.
die kleine boef van ons die gaat er vol aan- tegenhangen en er gebeurt niets hoor.
Ik ben er heel tevreden over, en je hoeft niet te boren.
quote:
pfft welke hebben wij... weet heel niet hoe hij heet. Maar hij bevalt hier heel goed. Ze rollen helemaal op zodat je als ze niet gebruikt hoeven te worden ze ook niet hinderlijk in de weg hangen/staan! Ook zijn ze heel stevig, je kan er met gemak tegenaan leunen ...Help ff Sandra jij heb ze ook … ik weet naam niet meer!?
Bedoel je niet de kiddyguard? Hebben wij ook. Zijn erg duur maar zo verschikkelijk fijn!!! Ze nemen niet veel plaats in en zijn erg stevig. Het is een handigheidje om ze te openen, maar als je het eenmaal weet erg makkelijk.
Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009
Moeten de hekjes van de HEMA ook geboord worden? Vond dat niet duidelijk op de website van de HEMA.
En wat is jullie ervaring met hekjes die niet geboord worden? Valt een kind daar niet heel gemakkelijk doorheen?
quote:
Moeten de hekjes van de HEMA ook geboord worden? Vond dat niet duidelijk op de website van de HEMA.En wat is jullie ervaring met hekjes die niet geboord worden? Valt een kind daar niet heel gemakkelijk doorheen?
De hekjes die niet geboord hoeven worden,
hebben meestal een soort frame dat je klem zet tussen
de muur/paal/deurpost/…
Dit betekent dat je aan de onderkant altijd een "drempeltje"
hebt waar je overheen moet stappen.
En het betekent ook dat de doorgang een stuk smaller is,
omdat het geheel stevigheid krijgt door de vertikale balken
aan de zijkant.
Type Oscar:
is een goed voorbeeld daarvan.
En die van Sannn ook.
M.
Gewijzigd door - MarselenDiana op 01 Nov 2010 21:43:10
quote:
quote:
pfft welke hebben wij... weet heel niet hoe hij heet. Maar hij bevalt hier heel goed. Ze rollen helemaal op zodat je als ze niet gebruikt hoeven te worden ze ook niet hinderlijk in de weg hangen/staan! Ook zijn ze heel stevig, je kan er met gemak tegenaan leunen ...Help ff Sandra jij heb ze ook … ik weet naam niet meer!?
Bedoel je niet de kiddyguard? Hebben wij ook. Zijn erg duur maar zo verschikkelijk fijn!!! Ze nemen niet veel plaats in en zijn erg stevig. Het is een handigheidje om ze te openen, maar als je het eenmaal weet erg makkelijk.
Mamma van:
Ja die is het de kiddyquard. Heb er hier 3 in huis … gewoon omdat ik traphekjes echt ondingen vind en ze altijd overal in de weg hangen. Deze dus niet. Nadeel was wel toen ik op het kraambed lag en het hek zat dicht dat mensen niet begrepen hoe dat ding werkte
Sorry mini-boy, zie nu pas dat ik helemaal niet gereageerd heb op je vraag. Wij hebben idd ook de kiddyguard en ben daar super blij mee. Ze hangen idd niet in de weg en zijn net zo stevig als gewone traphekjes. Hihi idd moet je iedereen uitleggen hoe ze open en dicht gaan, want niemand begrijpt het.
Groetjes,
Sandra
Op Marktplaats heb ik ze ook zien staan, maar zelf zou ik niet voor kiezen ze tweede hands aan te schaffen. Ze zijn echt ideaal en heel erg makkelijk!
Mamma van: