Wat is dit?

Ons zoontje Jip is nu bijna 5 maanden en slaapt nog niet echt door, maar heeft een prima ritme:
08.00 - 12.00 - 16.00 en 20.00 uur. Dan gaat hij zijn diepe slaap in en wordt dan tussen 4 en 5 uur wakker voor zijn fles. Hij krijgt op deze manier 5 flessen van 200cc.
Maar sinds afgelopen zaterdagnacht wordt hij ineens ook om 12 uur of 1 uur 's nachts wakker. Hij ligt dan hard te huilen, zodat ik hem toch maar een fles geef. Vervolgens pit hij weer verder tot een uur of 5 en komt dan weer voor een voeding. Hij krijgt dan dus 1 fles teveel. Voor 1x lijkt me dat geen ramp, maar wel als het structureel zo gaat.
Ook slaapt hij sinds zondag overdag ook korter.
Wat zou dit kunnen zijn en hoe kan ik ervoor zorgen dat hij toch weer gaat doorslapen??

damian heeft dit ook een tijdje gehad op advies van het cb hebben wij hem zijn speen gegeven ipv de fles en liepen toen gewoon weer weg en toen ging hij ook gewoon weer slapen. het is geen honger maar zuigbehoefte(bij ons tenminste)

een speen pakt hij helaas absoluut niet, hij blijft dan huilen en zijn broertje van 2 wordt hier ook weer wakker van…

vervelend zeg…

Ik weet wel dat het ook te maken kan hebben met een sprongetje.
Dan slapen ze ook lichter en korter en kunnen ze meer of minder
tijdelijk gaan drinken.

Misschien kan je hem een 'nep’fles geven? 60cc water 1 schepje… dan is hij misschien wel even weer tevreden

Hopelijk zit je snel weer in je ritme! Ik heb wel geleerd dat als je eenmaal een ritme denkt te hebben, gooit die kleine het weer om! hahaha

Als hij inderdaad in zijn sprong zit dan even laten begaan. Het is niet leuk, maar het is sneller voorbij dan hem straks weer van die nepfles af helpen. En als je in je achterhoofd houd dat hij erna weer allemaal nieuwe dingen kan is het misschien wat dragelijker.

Groetjes,

Michèle