Wat is dit?! foto!

http://i49.tinypic.com/1zxphkn.jpg
http://i45.tinypic.com/fabdqa.jpg

Mijn dochter heeft al een aantal weken een erg droge huid op haar borst/buik en aan de zijkant, zo’nbeetje onder haar oksels zeg maar. Geen creme of bodylotion help hier aan. Heb hier al eens wat over geschreven, het lijkt net of ze roos op haar buik heeft ofzo, van die schilfertjes. maar heel soms, en dus ook vandaag heeft ze ineens dit! Dit is nu in een week of 6 pas de 2e keer maar ik vind het toch erg raar en wil na het weekend even naar de huisarts. maar het is pas zaterdag en wil jullie vragen of jullie het misschien weten? Het komt ineens en gaat ook weer ineens. Vandaag heeft ze de hele dag lekker buiten in het badje gespeeld, niks aan het handje. gebarbequed en daarna in bad gedaan. en toen ik ze uit bad tilde zat dit er dus ineens. zo vreemd… het deed ook zeer met afdrogen. ik depte heel zachtjes en ze zei steeds au au… toen ze een uurtje later naar bed ging was het alweer wat minder. Wat zou dit in godsnaam kunnen zijn? Op de foto’s is het niet zo goed te zien als in het echt. in het echt is het roder.

mama1980

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/hfhTp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

ooooh, de foto’s zijn heel erg uitvergroot op de site. Hoe kan ik dat veranderen naar een normaal formaat???

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

weet niemand hoe ik dit kan aanpassen zodat de foto normaal te zien is? nu valt het belangrijkste weg.

mama1980

weet niemand hoe ik dit kan aanpassen zodat de foto normaal te zien is? nu valt het belangrijkste weg.

mama1980

Ik kan de uitslag niet goed zien, dus ik kan er niks over zeggen wat het evt. zou kunnen zijn.

Groetekes, Sje

als je op de link klikt opent hij in een nieuw venster

lijkt mij geen warmte uitslag

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ik ben geen dokter, maar wat ik er van kan zien lijkt het mij op eczeem. Dat kun je ook in een droge variant hebben.

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Onze oudste had eens soortgelijke uitslag bovenaan haar rugje tussen haar schouderbladen. Snapte er niks van. Toen kreeg ik een helder moment: het labeltje in het shirtje wat ze die dag aan gehad had! Dat bleek te irriteren.

Aangezien je dochtertje het nu in 6 weken tijd pas voor de 2e keer ineens heeft: kan het zijn dat er iets aan de binnenkant van een kledingstuk irriteert? En dat ze dat kledingstuk nu voor de 2e keer binnen 6 weken aan heeft gehad?

En verder, als ze het ineens heeft als ze uit bad komt: toch iets van warmte-uitslag.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 May 2012 22:08:27

@ Kimmetje, thanx voor het aanpassen!
@ Melancholiek, ja het voelt idd als schuurpapier en nu, dus de dag erna zeg maar is het idd heeeeel erg droog en ziet het er een beetje uit als een slangenhuidje… Alleen heb ik niet het idee dat ze er veel jeuk aan heeft. Zou het ook kunnen komen door de badprodukten die ik gebruik? De eerste keer dat ze het kreeg was na een logeerpartijtje bij oma die dus een ander zeepprodukt had en ik heb ook nog niet zo heel lang een andere. maar… dan denk ik ook weer, dan zou ze dat toch iedere keer na een bad moeten krijgen en slechts af en toe? Wat is de oorzaak van dat eczeem dan? ga er igg even mee langs de arts dinsdag!
@ Sje, nee het is zeker niet van een kledingstuk, het is namelijk haar hele voorkant dus van onderbroekrand tot aan keel, dus al boven het boordje van de kleding. Verder ook aan de zijkanten, zeg maar vanaf haar oksel naar beneden.
In het echt is het ook een stuk roder dan op de foto. Het lijken net allemaal kleine rode en droge krasjes over haar hele lijf.

mama1980

@woezel, bedankt! ik ga dus idd dinsdag even naar de huisarts. Het is nu alleen nog heel droog, maar heb er meerdere foto’s van gemaakt die op mijn telefoon wat duidelijker zijn dan hier op de site dus ga hem die ook even laten zien.

mama1980

Ziet er uit als eczeem,
Mn zoontje heeft er al vanaf baby last van, en hij voelt op het moment ook overal als schuurpapier aan. Het warme weer, zand en gras van t buiten spelen spelen bij mn zoontje ook mee in de toename van zn eczeem.
Goed om idd even naar de huisarts te gaan. Goed smeren met een vette zalf op die plek, maar daar krijg je van de huisarts vast wel een receptje voor.
Hopelijk blijft t alleen bij deze plek!

Groetjes Carolien.

Volgensmij naar wat ik kan zien is het ringworm, soort schimmelinfectie van de huid, niet verontrustend, goed te behandelen.

AgnesReinds-Bosch

@agnes78, heb dat even gegoogled maar dat is het zeker niet. Dat komt echt in ringen, zoals het woord het al zegt en dat is bij mijn dochter echt niet het geval. is gewoon haar hele voor en zijkant zeg maar. dus geen verschillende plekken, maar overal. Die 2e foto, van net onder haar bil, is denk ik gewoon uitslag geweest van gras/schuurplek kleding of iets dergelijks, want die is weg, maar het is dus gewoon haar hele romp aan de voorkant, dus van rand onderbroek helemaal over de buik omhoog tot aan haar heel en de zijkanten van onder haar oksels naar beneden. rug en rest van haar lichaam is normaal.

mama1980

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/hfhTp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 27 May 2012 23:25:02

Kan het geen uitslag van kleding zijn?
Ik kan zelf bijv. niet tegen acryl en zit er dan in mum van tijd helemaal onder…
Wie weet?

Nee hoor, een schimmelinfectie is het niet. Die is vrijwel altijd mooi omrand.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 May 2012 16:23:38

Weet je wat ik ook zat te denken? Heb je toevallig sinds kort een ander wasmiddel? Of is de samenstelling van je wasmiddel veranderd?

Groetekes, Sje

Ik had het getypt en daarna de foto bekeken, want die had ik eerder bekeken toen ie zo groot was. Maar ik geef je gelijk als ik nu de foto bekijk…het zijn soort krasjes op de huid zie ik nu ook…ik werk 11 jaar maar kinderziektes en alles wat ziekte heet, maar deze ken ik qua oogopslag niet, ik volg je verhaal wat de ha zegt
Groetjes Agnes

AgnesReinds-Bosch

@ Sje, nee niets veranderd. Die vuurrode uitslag, die idd lijken op kleine krasjes zit er ook maar even. Dat was dus een avond, nadat ik haar uit bad haalde en vanaf de volgende morgen tot nu toe is het gewoon ernorm droog. haar buikje lijkt wel op een slangenhuidje… echt heel vreemd… Ze lijkt er verder geen last van te hebben en krabt ook niet. Ga morgenvroeg meteen bellen voor een afspraak bij de ha.
@ Agnes, idd, zag ook meteen op google dat dat het ’ gelukkig’ echt niet was. En er zeggen er hier veel eczeem, maar dat blijft toch rood en komt toch ook inb plekken, toch niet haar hele buik en zij vol en de rest nergens?
@ mamaJ, als het van kleding zou zijn dan zou ze het denk ik ook op haar rug etc moeten hebben en het is echt alleen de buik,borst en zij, dus de voorkant zeg maar. Ik sluit niks uit, maar ik denk niet dat dat het is… Maar fijn dat jullie allemaal meedenken!!!

mama1980

Nee hoor, Bo heeft bv op zijn rug , gewoon in huidskleur allemaal hele kleine bultjes, lijkt heel erg op kippenvel en voelt droog aan (soort van schuurpapier idee) de dokter zag dit en gaf aan dat dit atopisch eczeem was (schrijf ik het zo goed?) Eczeem kan in verschillende vormen zich uiten, dus ik zou gewoon even naar de dokter gaan, en hem het laten zien (of haar) Ik ben wel benieuwd wat er uit komt!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Nou wij hebben weer wat achter de rug vandaag! naar de huisarts gegaan die er vervolgens een andere huisarts uit die praktijk bij haalde omdat ie het echt niet wist, had het nog nooit gezien!!! (moet zeggen dat het vandaag nog erger was en ze er dus echt niet uit zag. Net een vervellende slang en als je met je hand over haar buikje wreef vlogen de schilfers in het rond) andere huisarts had ook echt geen idee, durfden het niet te zeggen. Het zag er naar hun mening toch het sterkst uit als een hele droge huid, maar dan zo erg dat het haast niet alleen dat kon zijn. Heb hen ook de foto’s laten zien van hoe het begon, dus toen het nog niet zo droog was maar meer die rode krasjes. Huisarts wilde dat ze door een dermatoloog zou worden gezien en niet pas volgende week omdat het dan waarschijnlijk al weer weg zou zijn net als de vorige keer dat ze dit kreeg zo’n 6 weken geleden. Dus gebeld en lang leve ze zorg in belgie wat dat betreft, konden we vandaag nog terecht. Kind weer in de auto dus en naar het ziekenhuis. Daar nogal lang moeten wachten,maar was al lang blij dat we zo snel nog tussendoor konden komen dus niet gemopperd en braaf kind bezig gehouden in de wachtkamer haha. Dermatoloog zei meteen dat het dus wel gewooon een enorm uitgedroogde huid was, waarschijnlijk veroorzaakt toen ze dit de eerste keer kreeg 6 weken geleden door een zeep die mijn moeder heeft gebruikt toen ze daar logeerde. Daar heeft ze een overgevoeligheid voor gehad en daardoor is haar huid ernstig uitgedroogd. van toen tot nu is het gewoon nog niet 100% hersteld geweest waardoor het nu, met de zon, het vele water op de huid door zwembad en door gebruik van zonnebrand gewoon weer volledig en in alle hevigheid is teruggekomen die uitgedroogde huid. Ik wist dat dus niet, maar de dermatoloog zei dus dat je er natuurlijk niet buiten kan, maar dat zonnebrand creme enorm uitdroogt! Altijd goed insmeren dus daarna s avonds en goed afspoelen! Nu dus een hele hele hele vette creme gehad en een speciale badolie en dat moet de boel weer gaan neutraliseren. heb mijn moeder maar gevraagd om die badgel meteen de kliko in te gooien Maar al bij al valt het dus gelukkig mee!

mama1980