Voor zoonlief hadden we eerst altijd de trap, die toen hij jonger was in de woonkamer stond. Dat was ideaal.
Maar nu we verhuisd zijn is de trap in de gang, naast de gasmeter (we hebben geen afgesloten meterkast…) Is hij dus in een heel driftige bui is dat geen optie omdat ik bang ben dat ie dar wat sloopt. Voor hem is het dus nog steeds een beetje zoeken…
Voor de jongste is het nog niet zover dat we echt een vaste strafplek moeten hebben. Bij haar vallen de ppt driftbuien nog mee tot nu toe
en als ze een keer stout is (de laatste tijd heeft ze nog wel eens de neiging om te gaan gillen als ze het er niet mee eens is) zet ik haar gewoon op een rustig plekje in de ruimte waar we op dat moment zijn. Even mijn stem verheffen en zeggen dat ik boos ben is genoeg om onder de indruk te zijn en heeeeel stil te blijven zitten tot mama zegt dat ze het mag komen goedmaken ![]()
Denk dat je dus echt even zal moeten kijken wat voor jouw kindje het beste werkt. Als je bang bent dat ie niet blijft zitten, kun je hem inderdaad ook in zn kinderstoel (vast) zetten op een plek waar hij jou niet kan zien.