Wat is de beste strafhoek?

Hoi

ik ben benieuwd wat jullie als strafhoek gebruiken? De hal en zijn kamer is hier geen optie, wat dat blijkt geen straf te zijn. En het lijkt me handig dat ik hem enigzins in zicht kan houden. In onze woonkamer hebben we een hoekje muur-deur zeg maar, en dat lijkt me de beste plek. Kan hij verder nergens bij komen. Wat vinden jullie het beste of hoe doen jullie dat?

Gewijzigd door - Asje op 23 Jun 2011 07:39:55

Wij gebruiken hier de trap als strafplek. Had er eerst zelf een hard hoofd in. Dacht die gaat dan wel naar boven, of gaat andere dingen uitvinden.
Maar niks is minder waar, ze blijft keurig op de trap zitten.

Wij hebben er een tijdje 1 gehad om het hoekje in de keuken! Maar al heel lang niet meer gebruikt!

Manderijn

Gaat het om de kleine jongen of de grote meid…? Voor de boy moet je topic hoger … dan misschien ook meer reacties?!

Voor kleine kinderen was hier de strafplek: kinderstoel en dan zo zetten dat hij met rug naar mij zit/zat en nergens bij kon…
Voor grotere is het klein stoeltje in de kamer (dat is nog niet zo’n erge straf) maar wel dat hij dan kan zien hoe gezellig de andere verder spelen en hij opdat moment niet mee mag doen… (ook kan ik hem gelijk in de gaten houden )

Voor zoonlief hadden we eerst altijd de trap, die toen hij jonger was in de woonkamer stond. Dat was ideaal.
Maar nu we verhuisd zijn is de trap in de gang, naast de gasmeter (we hebben geen afgesloten meterkast…) Is hij dus in een heel driftige bui is dat geen optie omdat ik bang ben dat ie dar wat sloopt. Voor hem is het dus nog steeds een beetje zoeken…

Voor de jongste is het nog niet zover dat we echt een vaste strafplek moeten hebben. Bij haar vallen de ppt driftbuien nog mee tot nu toe en als ze een keer stout is (de laatste tijd heeft ze nog wel eens de neiging om te gaan gillen als ze het er niet mee eens is) zet ik haar gewoon op een rustig plekje in de ruimte waar we op dat moment zijn. Even mijn stem verheffen en zeggen dat ik boos ben is genoeg om onder de indruk te zijn en heeeeel stil te blijven zitten tot mama zegt dat ze het mag komen goedmaken

Denk dat je dus echt even zal moeten kijken wat voor jouw kindje het beste werkt. Als je bang bent dat ie niet blijft zitten, kun je hem inderdaad ook in zn kinderstoel (vast) zetten op een plek waar hij jou niet kan zien.

hier een hoekje in de keuken waar hij weinig prikkels heeft en ook weinig kattenkwaad kan uithalen. Ik moet m gelukkig niet zo vaak gebruiken, maar sommige dagen, zoals vandaag (aaarrgghh) wel een keer of 6. Maar dat is een kwestie van volhouden denk ik maar. Morgen beter…

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

@ Miniboy: mijn vraag staat inderdaad verkeerd, het is namelijk voor de oudste (ik ga proberen het te veranderen).

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Heb hier niet echt een vaste strafplek. Rens heeft hier alle hoeken van het huis wel gezien haha. Rens moet ik echt kunnen zien want anders gaat hij gewoon doodleuk zitten spelen en dat vind ik en hij ook geen straf. Zet hem dus gewoon in een hoek in de ruimte waar ik op dat moment ben. liefst idd op een plek waar hij nergens bij kan want dat vind hij dan zelf echt vervelend.
Op visite en in winkels ed zet ik hem ook gewoon in een hoek.

Groetjes Ramona

quote:
@ Miniboy: mijn vraag staat inderdaad verkeerd, het is namelijk voor de oudste (ik ga proberen het te veranderen).

Kun je niet zelf veranderen, moet een van de redactieleden doen.

Groetekes, Sje

Wij hebben voor onze oudste de plek in de gang uitgekozen (spontaan eigenlijk) bij de wc-deur (lekker handig!) maar het werkt wel, geen speelgoed te zien, en ons ook niet… vindt ze helemaal niet leuk, dus een goede plek! Alleen wel lastig als ik precies op dat moment naar de wc moet… haha…

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Mijn kleine nu 1 1/2 en heb hem toevallig vandaag even in de hal gezet. Ik maak dan even de deur dicht en ben weg. Dat vind onze kleine verschrikkelijk. Ik doe dit maar even hoor. Maar de boodschap is dan wel duidelijk!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Oh ja, hij is trouwens nog niet op het idee gekomen om de trap op te klimmen. Zodra hij dit gaat doen moet ik natuurlijk weer wat anders verzinnen haha! Moet zeggen dat ik het tot nu toe ook maar 2 x heb gedaan of zo.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

als niets helpt zet ik hem in de kinderstoel en dan in de hoek met zn rug naar ons toe zodat hij echt voor zijn doen “uit het zicht” is voor ons. dat helpt vaak heeel goed!

hier is het nog steeds standaard in de gang op de mat.
ze vind dit echt niet tof maar weet inmiddels wel dat ze moet blijven staan, hoewel als ze een erg baldadige bui heeft rent ze ook wel weer telkens de woonkamer in. maar dan zetten we ze steevast terug.
ik zou gewoon kijken waarvan jij vind dat hij het beste (het minst leuke dus ) op reageert zonder dat daar idd dingen zijn waar hij aan kan komen of mee kan gaan spelen.

liefs,
Rinske

oh en weet je wat rico echt HEEL erg vind? als we hem met zijn gezicht naar de hoek toe zetten en ervoor gaan staan zodat ie nie weg kan hahaha. ja ik lach nu wel maar het wordt dan geen leuk sfeertje. maar dat moet op dat moment wel als echt niks helpt en hij zelfs zo hard wiebelt in de stoel dat dat ding bijna in stukken breekt. tja peuters…af en toe?