Wat is de beste methode?

Tessa (is 2 jaar en 7 maanden) heeft sinds een paar dagen door hoe ze uit het ledikantie kan klimmen helaas! Met slaapzak en al!

Gisteravond toen mijn man haar naar bed had gebracht om 19:00 ging ze er elke keer uit. Je ziet altijd op tv bij die nanny dat je 1 of 2 keer moet zeggen het is bedtijd en weer terugleggen zonder iets te zeggen en daarna helemaal niks meer zeggen en dan terug leggen. Maar dat hielp dus niet want ze maakte er gewoon een spelletje van!

Mijn man is gisteren tot 21:15 bezig geweest! Ik moest naar een cursus dus was er niet. Hij had ook weer nachtdienst dus wilde eigenlijk voor slapen maar dat ging natuurlijk niet nu. M’n man heeft ook rond 20:00 de deurkruk eruit gehaald aan Tessa’s kant zodat ze niet meer uit haar slaapkamer kan. Maar toen ging ze op een gegeven moment huilen omdat ze ergens vanaf viel of zo en maakte ze natuurlijk Barry (is 6 maanden) weer wakker met haar geschreeuw. Toen mijn man bij haar ging kijken viel op de 1 of andere manier de deur dicht dus hij zat opgesloten omdat de deurkruk eruit was! M’n man durfde niet uit het raam te klimmen anders ging Tessa er misschien wel achteraan. Dus na een kwartier kwam een voorbijganger langs en die heeft hij gevraagd om naar de achterbuurvrouw te lopen van ons (hebben we goed contact mee). En die heeft m’n man eindelijk weer bevrijd want Barry was ondertussen ook helemaal overstuur.
Dus het hele spul sliep eindelijk rond 21:30 en toen moest hij naar z’n werk.

Wat is nu de beste methode? Inderdaad terug leggen zonder iets te zeggen? En volgens die nanny mag je ook niet de deur op slot doen van haar kamer omdat ze gewoon in bed moet blijven en dat volgens haar niet de methode is. Een collega van m’n man gaf al als tip om een ronde deurkruk aan te schaffen die je moet draaien om te openen.

We gaan zaterdag voor een ander bed kijken voor haar maar dat duurt dan nog 4 weken!

Dus HELP wie heeft de gouden tip?
We zijn al van s’ochtends 6:00 tot s’avonds 20:00 met de kinderen bezig dus s’avonds heb ik echt nodig om bij te tanken. Barry gaat namelijk om 20:00 naar bed na z’n laatste fles.

gewon blijven volhouden en zeker niet de deur opslot doen levensgevaarlijk
tijd voor een eenpersoons bed

wij hebben dit ook gehad, avonden in de weer.
op een gegeven moment ook besloten een peuterbed gewoon van marktplaats.
een ander velig plekje gemaakt.
sinds die tijd gat het super.
maar wat het allerbelangrijkst is is dat jullie rustig bijven.
leg uit dat het gevaarlijk is als ze eruit klimpt dat ze kan vallen.
zeg desnoods dat jullie voor een grote meisjes bed gaan kijken.
bij ons hielp strijd in elk geval niet.
succes

Hoi,

Hoe zeer je daarmee het makkelijker maakt voor haar om eruit te klimmen zou ik de slaapzak ook maar uit doen. levensgevaarlijk als ze de trap afgaat. En inderdaad overgaan op een peuterbed of volhouden. Laat er desnoods gewoon huilen hoe vervelend ook voor barry. Die kan je desnoods/ misschien wel beneden in de wagen of box ofzo leggen.
Althands ga er vanuit dat jullie geen flat of verdieping hebben.

Groetjes

lon106

Hoi Getzen is het misschien een idee dat je totdat je het peuterbed hebt om de latteboden uit het ledikant te halen zodat het matras op de grond ligt?Dat scheelt weer ongeveer 10 centimeter. Misschien kan ze dan niet eruit klimmen?Ook grotere knuffels waar ze op kan gaan staan als hulpmiddel om uit het bedje te klimmen vervangen voor kleineren? Wat een gedoe kan me voorstellen dat je s avonds bij wilt tanken.
Groetjes Chantal

chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 23 May 2008 16:29:50

hoi hoi

ik heb mijn dochter een tijdje vastgelegd in de slaapzak. aan de zijkanten van het bed had ik een stukje touw en aan de zijkant en die maakte ik aan de arm van de slaapzak. het touw gaat dus niet onder het hele ledikant maar zit alleen aan de zijkant. dat heeft prima geholpen en tegenwoordig ligt ze gewoon onder een dekentje. ik zie dat jouw dochtertje al bijna 3 is dus ik weet niet of dat gaat werken maar je kunt het proberen evt.

wat ik bij mijn dochter vaak doe ik tegen haar zeggen dat ze lekker gaat slapen en dat ik later nog even bij haar ga kijken. ook heb ik altijd (behalve voor de nacht) muziek voor haar aan staan tijdens het in slaap vallen. gewoon een cd-tje met rustgevende muziek die na een uurtje afgelopen is.

ik hoop dat ik je iets verder heb kunnen helpen want het is knap lastig.

groetjes angela

angela sorry maar hier moet ik even op reageren je gaat een kind toch niet vastleggen dat mag helemaal niet en het dan aanraden nee dat kan echt niet hoor

vastleggen dat keur ik ook zeker af! heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen en al zeker niet aanraden.

Nu misschien wel een ander idee…
is een traphekje in de deuropening van de kamer van je kindje, zodat ze in ieder geval niet haar kamer uit kan en dan de trap af kan…brr eng idee

Tja en haar kamer “kindvriendelijk” maken. Dat hebben wij ervaren met lisa toen ze nog klein was…ze kon haar bed uit maar je vergeet dat ze dan ook bij dingen kan komen waar ze beter niet aan kan zitten. Lisa heeft een keer een flesje met vitamine d druppels bijna leeggedronken. We hebben toen ook in het zhs gezeten…tja je weet maar nooit of het kwaad kan.
Daarna ben ik meteen alles uit haar kamer gaan halen wat enigszins kwaad kon voor kleine kinderen…

Inderdaad wat de nanny al zei…1e keer zeggen dat het bedtijd is en weer terug leggen. De 2e keer en de rest totdat ze het op gegeven heeft niets zeggen maar gewoon weer terug in bed leggen en weg lopen.
Volhouden hoor! het kan even duren maar op een gegeven moment moet ze toch moe worden en het opgeven…

Succes!

Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)

Hallo

Wij hadden idd het zelfde probleem dat Nick onze zoon steeds uit het ledikant klimde met slaapzak en al.
Wij hadden een ledikant waar je 2 spijlen uit kon klikken dat hij er wel zelf uit kon.
Dat heeft goed geholpen.
Hij kwam er wel uit maar deden hem steeds weer in bed.
en dat heeft geholpen.

dus misschien een idee 2 spijlen uit bed. is wel veiliger dan klimmen

gr wendy

Ik heb dit zelf niet mee gemaakt omdat Nikki toen ze 1 jaar en 4 maanden was in een groot bed is gegaan.En komt ze ook niet uit bed.Ze wacht keurig totdat wij haar komen halen.
Misschien is ze al toe aan een peuterbed.
Wij hebben nog wel een grote zitzak voor haar bed liggen zodat als ze uit bed valt niet te hard neer komt