Tessa (is 2 jaar en 7 maanden) heeft sinds een paar dagen door hoe ze uit het ledikantie kan klimmen helaas! Met slaapzak en al!
Gisteravond toen mijn man haar naar bed had gebracht om 19:00 ging ze er elke keer uit. Je ziet altijd op tv bij die nanny dat je 1 of 2 keer moet zeggen het is bedtijd en weer terugleggen zonder iets te zeggen en daarna helemaal niks meer zeggen en dan terug leggen. Maar dat hielp dus niet want ze maakte er gewoon een spelletje van!
Mijn man is gisteren tot 21:15 bezig geweest! Ik moest naar een cursus dus was er niet. Hij had ook weer nachtdienst dus wilde eigenlijk voor slapen maar dat ging natuurlijk niet nu. M’n man heeft ook rond 20:00 de deurkruk eruit gehaald aan Tessa’s kant zodat ze niet meer uit haar slaapkamer kan. Maar toen ging ze op een gegeven moment huilen omdat ze ergens vanaf viel of zo en maakte ze natuurlijk Barry (is 6 maanden) weer wakker met haar geschreeuw. Toen mijn man bij haar ging kijken viel op de 1 of andere manier de deur dicht dus hij zat opgesloten omdat de deurkruk eruit was! M’n man durfde niet uit het raam te klimmen anders ging Tessa er misschien wel achteraan. Dus na een kwartier kwam een voorbijganger langs en die heeft hij gevraagd om naar de achterbuurvrouw te lopen van ons (hebben we goed contact mee). En die heeft m’n man eindelijk weer bevrijd want Barry was ondertussen ook helemaal overstuur.
Dus het hele spul sliep eindelijk rond 21:30 en toen moest hij naar z’n werk.
Wat is nu de beste methode? Inderdaad terug leggen zonder iets te zeggen? En volgens die nanny mag je ook niet de deur op slot doen van haar kamer omdat ze gewoon in bed moet blijven en dat volgens haar niet de methode is. Een collega van m’n man gaf al als tip om een ronde deurkruk aan te schaffen die je moet draaien om te openen.
We gaan zaterdag voor een ander bed kijken voor haar maar dat duurt dan nog 4 weken!
Dus HELP wie heeft de gouden tip?
We zijn al van s’ochtends 6:00 tot s’avonds 20:00 met de kinderen bezig dus s’avonds heb ik echt nodig om bij te tanken. Barry gaat namelijk om 20:00 naar bed na z’n laatste fles.