Deze vraag zal vast wel een keer voorbij gekomen zijn, maar kon hem niet terug vinden.
Ik heb het vermoeden dat bij mijn dochter de tandjes doorkomen. Ze is humeurig, bijt op alles wat in de buurt ligt, veel zeveren, aparte ontlasting, héle rode wangen. Ze heeft er echt last van, dus heeft iemand tips om het haar wat makkelijker te maken?
Wat helpt tegen het doorkomen van tandjes?
Hoi hoi,
wij gebruiken hier Dentinox om op het tandvlees te doen of Gengigel, dat werkt ook prima. Kun je beide gewoon bij de drogisterij kopen. Misschien een verkoelende bijtring, als ze al besef heeft wat ze ermee kan doen?
Grtz Von en sterkte!!
Het schijnt te helpen om het zachtjes te masseren of haar een bijtring te geven. Verder weet ik het niet. We hebben vandaag bij Lenna ook witte puntjes ontdenkt en zij stopt ook steeds haar handjes in haar mond en heeft rode wangen… dus ik denk hier ook tandjes ook al is ze pas 14 wk oud… dus lees graag mee…
Groetjes Elly
Dentinox werkt hier ook goed. Je kan ook chamodent van VSM kopen, daar hebben anderen hier ook goede ervaringen mee.
Groetjes,
M
Bedankt alvast voor de reacties. Chamodent-druppels van VSM gebruik ik al en ze heeft ook een bijtring. Helaas snapt ze niet zo goed wat ze daarmee moet.
Misschien dat ik dentinox eens ga proberen, aangezien je dat rechtstreeks op het tandvlees aanbrengt…
Meer tips zijn welkom!
Groetjes Nancy
Hier momenteel ook aan de Dentinox, lijkt goed te werken. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je het op een wattipje doen, dat vond ik een beetje onhandig omdat z’n zoontje met z’n tong steeds het watje aan de kant duwde. Ik druppel het gewoon op m’n vinger en dan wrijf ik het over zijn tandvlees.
En inderdaad iets om op te bijten, koele bijtring of gewoon een tip van slabbetje.
En heb van difrax een tandenborsteltje gekocht, daarbij zit ook een borsteltje met kleine zachte rubberen puntjes waarmee je het tandvlees kan masseren, dat lijkt onze zoon ook wel prettig te vinden.
Oja, vaak de luier verschonen en flink smeren met sudocreme om geen rode of kapotte billetjes te krijgen!
Sterkte!
Groetjes Caroilen.