Wat helpt echt goed bij (nachtelijke) verkoudheid?

Helaas is Max nog steeds niet helemaal de oude. Hij piept niet meer zo heel erg, maar ik hoor het nog steeds rommelen op zijn borst. De laatste dagen krijgt hij enorme hoestbuien, soms geeft hij bijna over en snakt hij naar lucht. Ik heb er de laatste twee weken een fles Bisolvon doorgedraaid, een zak uien etc. Niks helpt. Hij wordt vreemd genoeg altijd wakker om 22.15 en dan om 6.30 uur, hoestend en proestend. We geven hem wat water dan en dan gaat het wel, voor even…We hoeven niet meer terug naar de huisarts, omdat hij aan het opknappen is. Ik vind het wel allemaal erg lang duren! Hoe zou ik dat slijm op zijn borstje weg kunnen halen?

Groetjes Rainbow

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2m.lilypie.com/xsl3p1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4m.lilypie.com/Pa2lp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 24 Jan 2012 21:01:32

hmm ik vind het nog niet echt lekker klinken en zou denk ik alsnog even naar de huisarts gaan. Hij is miscchien wel aan het opknappen, maar het ratelen in zijn borstje vind ik niet echt een prettig iets, het kan ook overgaan tot longontsteking zonder dat je het door hebt, gaat soms vrij snel. Dus als je het mij vraagt, zou ik zeggen toch even voor de zekerheid even met hem naar de dokter.

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik ben altijd zo van: het gaat wel weer…Maar ik vind het wel lang duren hoor, hij is al weken verkouden. En Max heeft toch al vaak iets. Ik hou het wel in de gaten. Hij eet gelukkig erg goed en is levendig, dus ik verwacht niet dat hij heel ziek is. Maar longontsteking…ieks, dat is wel akelig! Hoe herken je dat dan? Ik vind het moeilijk in te schatten en ga uit van wat de ha zegt, maar het lijkt niet echt op te lossen, al dat slijm! En dan zegt de ha dat Bisolvon enzo allemaal niks doet, wat een geldklopperij!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Oef! Klinkt niet fijn zeg!

Mijn zoontje pakt elke bacterie zo’n beetje op die langs komt waaien dus wij hebben de nodige ervaring wat betreft hoesten en proesten.

Ik doe ook altijd alles wat jij doet en daarnaast nog het volgende:

Als hij geen koorts heeft kun je hem voor het naar bed gaan in een warm bad doen met iets menthol achtigs (ik gebruik een douchegel van kneipp).
Ondertussen zet ik de sproeier in de douche aan. flink heet zodat het lekker gaat stomen in de badkamer (bij ons zijn bad en douche apart anders is het natuurlijk gevaarlijk!)

Daarnaast zorg ik er altijd voor dat het hoofdeinde van zijn bed iets omhoog staat. dan hoest hij minder. Ik zet altijd een stapel boeken onder beide (voor) poten van zijn bed.

Tevens hoest mijn zoontje beduidend meer als hij op zijn rug ligt dus als ik zie dat hij op zijn rug ligt leg ik hem altijd op zijn zij.

oh ja en nog 1 ding. ik weet niet of zijn neus verstopt zit maar met mond open slapen kan die hoest ook uitlokken dus ik probeer er altijd voor te zorgen dat hij met een niet verstopte neus gaat slapen dmv zoutwater oplossing druppels. (druppels gaan er bij ons makkelijker in dan spray)

Hoop dat je er wat aan hebt.

ps, Als hij echt naar adem snakt zou ik toch ook echt nog even de ha bellen hoor.

Groetjes,
ILoveMyBoy

tja, hoe herken je een longontsteking. In ieder geval het ratelen tijdens het ademhalen, meestal koorts, maar soms ook niet, verkoudheid wat lang blijft hangen en maar niet weg gaat. Meestal drinken ze ook slechter ook eten, want daar krijgen ze het benauwd van, maar ook dat hoeft weer niet.
Ik neem aan dat je voor het weekend al bij de arts bent geweest, dat is dus met vandaag er bij 3 dagen terug. In drie dagen tijd kan er een boel veranderen. Niet dat ik je bang wil maken ofzo, maar de verwachting was dat het beter zou gaan, maar dat hoeft dus niet.
Je kunt idd het bedje wat schuin zetten, je kunt bij de apotheek neusspray halen met dezelfde werkzame stof als de volwassen neusspray, maar dan in een lage dosering. Die moesten wij met Bo toen ook gebruiken, dit slinkt het slijmvlies in de neus namelijk, en dat doet zoutoplossing niet. Je mag het maar 7 dagen achter elkaar gebruiken, maar meestal is dat niet eens nodig. Ja dat vinden ze in het begin niet fijn, amar zodra ze door hebbend at het hun helpt, gaat het een stuk makkelijker is mijn ervaring.

liefs woezel

Fijne tips! Wij hebben het bad en de douche apart, dus dat stomen met Kneipp kan ik eens proberen. Het is niet zo dat Max nauwelijks lucht krijgt, gelukkig, maar de hoest komt opeens op en daarna gaat het wel weer. Hij wordt er wel steeds wakker van en we zijn er al weken zoet mee. Hij blijft er soms gewoon in. Omdat hij alert is, sla ik niet meteen alarm, maar zodra ik ga twijfelen, ga ik meteen naar de ha!

Groetjes Rainbow

Blijven neus-sprayen i.v.m. al het slijm!

Wat voor neusspray heb je?
Zoutoplossing mag je meerdere malen per dag gebruiken.
Je hebt ook met Xylo nogwattes, die mag je 3 keer per dag MAXIMAAL 5 dagen gebruiken. Dan zou je het af kunnen wisselen. Werkte bij A.yden toen erg goed.

En verder zou ik gewoon nog eens langs de huisarts gaan.
Hij is misschien aan de betere hand (vergeleken met een paar weken terug) maar ik vind je omschrijving toch nog wel zorgwekkend klinken. Voor mij in elk geval een reden zijn om nog een bezoekje aan de arts te brengen.

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486

Faye is ook al maaaaanden aan het “blaffen”… neus druppelen met zelfgemaakte zoutoplossing, hoestdruppels van VSM geven, bedje omhoog en als haar neusje echt goed dicht zit smeren met luuf… en het grootste wonder…wachten tot het weer voorjaar wordt

Succes!

Groetjes mama Jade

Nou, wat ik ook zo raar vind: overdag hoest Max helemaal niet zo heel veel. Hij heeft soms een loopneus, maar het valt mee. Alleen 's avonds kucht hij enorm! Wij hebben laminaat op zijn kamer en ik heb ventilatieroosters, dus dat is volgens mij prima. En hij kucht ook niet als hij overdag in zijn bedje ligt. Waarom is dat dan alleen 's avonds en 's nachts? Hij heeft dezelfde slaapzak aan, niet extra warm ofzo? Ik snap er niks van!

Ik heb nu Kaloba gekocht, tegen beter weten in hopend dat dat ‘avondhoesten’ eindelijk stopt. Het is redelijk stil nu, af en toe een hoestbui. Na twee weken worden wij echt simpel van dat gehoest. Zit je lekker op de bank, kun je wéér naar boven. Pff. Het is ook zielig voor Max, maar ook wel voor ons…

Maar weten jullie wat de oorzaak is van dat hoesten in de avond en de nacht???

Groetjes Rainbow

En ja hoor, ik zit weer op de bank en daar gaaaan we weer. Het hoesten begint weer! Om knettergek van te worden! Ik durf als ik ga slapen amper nog licht te maken of mijn tanden te poetsen, want hij wordt o-ve-ral wakker van doordat hij niet slaapt door die hoest. ZUCHT, hoe lang gaat dit nog duren zeg? Het is elke avond hetzelfde liedje…

Groetjes Rainbow

Hier is het vaak ook alleen 's avonds en 's nachts. Maar waarom dat is weet ik ook niet. Ik zou toch even morgen de ha bellen, dit duurt wel erg lang als ik het zo lees, en jullie hebben dus al mega veel dingen geprobeerd, maar het schijnt niet te werken.
Luister gewoon naar je gevoel, maar dit kan ook niet langer als hij er elke keer wakker van word en dus niet zijn slaap krijgt vanwege het gehoest.
Word de hoest ook erger of verminderd het wel wat?

Nathanael is van 10-06-09

Het avond en nacht hoesten is bij ons ook een komen en weer gaan…
Dus ik ben erg benieuwd wat je h.a. zegt.
Ik heb voor Aaron een keer een pufje gekregen en toen ging het wel iets beter. Misschien ligt het aan het vochtige weer???
Ik blijf even mee lezen

Liefs,
Chirley

Lilypie Third Birthday tickers

[img]http://lbdf.lilypie.com/R9vQp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

En daar gaaaaaaaaan we weer. Was de verkoudheid eindelijk over, hebben we een week of wat niet gehoest en hop…het is weer zo ver: hoesten en kuchen en reutelen op de borst. Ik word er nu wel echt gek van eigenlijk…

Groetjes Rainbow

Bah! Rot voor jullie meid!

Ik weet hoe je je voelt! Hier was het met die leeftijd ook zo heftig. Nog steeds wel maar hij heeft er nu minder last van lijkt het wel.

Heb geen tips meer voor je helaas maar wel een denkbeeldige knuffel!

Sterkte!

Ook hier is het hetzelfde liedje Rainbow… een week zijn de kids van t hoesten afgeweest, en nu is het er al een paar dagen weer… en weer zijn de nachten BAL!!!
Word er helemaal gek van…

MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRR… Ik heb een tip voor het hoesten/kriebelhoest… en heb het gister zelf geprobeerd… Ik heb LAUW water in Joël zn flesje gedaan, met VEEEEEEEEEL suiker! (suikerwater dus) en dit heeft ie gedronken… en TADDAAAAA de kriebelhoest was over… heb ook meteen een doormidden gesneden UI naast zn bed gelegt… helaas helpt dit niet zoveel tegen zn verstopte neus…maar wel iets…

Succes ermee meid!

Liefs, Melanie

Bij ons werken de druppeltjes van VSM toch echt goed (maar niet meteen de 1e avond). Hier is het gelukkig een tijdje beter, maar bij mijn vriend, Jade en Faye slaat verkoudheid meteen op de keel…al het slechte krijgen ze van papa
De lucht is nu ook wel erg droog met die vorst en dat maakt het er ook niet beter op!!

Succes!

Groetjes mama Jade

De nachten gaan hier gelukkig wel goed. KLOP, KLOP! Maar net ook he, ben ik gaan sporten, zit Max weer op de bank. Zich kapot te kuchen. Later in bed hetzelfde. Ik heb er nu een lepeltje olijfolie ingegooid… Is een Marokkaans gebruik en schijnt te helpen. Mwah, hij hoestte daarstraks weer, dus een pcm erin en een nepfles met 1 schepje melk. Nu is het stil KLOP KLOP.

Suikerwater? Ik doe ALLES om dat gekuch te laten stoppen. Ik vind het zielig voor Max, want hij gaat huilen omdat hij eigenlijk bek-af is, maar ook voor ons dus haha. Als ik het heb is het doodirritant, maar als mijn vriend het heeft, denk ik soms ook: hou effe op! Uche, uche! Ik zal het eens proberen!

Max is verder (nog) niet benauwd, het is alleen hoesten. Hij blijft gewoon aan de gang! Dus morgen gauw een pak suiker halen, want wij hebben alleen zoetjes!

Groetjes Rainbow