Wat helpt bij waterpokken?


#1

Onze zoon heeft de waterpokken. Wat helpt goed tegen de jeuk en om de blaasjes te laten indrogen?

Verder nog tips?

Alvast bedankt!

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers


#2

Calendulan emulsie helpt goed (staat op dat het speciaal voor waterpokken is). Niet, zoals op de verpakking, met een wattenstaafje elk pokje aanstippen maar dat spul gewoon als bodylotion gebruiken.

Verder niet te warm kleden en ook niet te warm in bed leggen. Warmte gaat broeien en dat zorgt dat de jeuk erger wordt.

En de havermout-truc werkt ook. Handvol havermout (gewoon in de supermarkt te koop) in een washandje en dichtbinden. Dat gebruiken als spons in het bad. Gewoon lauw water anders wordt het weer te warm en dan gaat het meer jeuken.

“spons” natmaken en dan uitknijpen boven het lijfje. Dat steeds herhalen.

Ik bewaarde altijd wat van dat havermoutwater om later op de dag nog eens mee in te smeren.

Sterkte met de kleine man!

Groetekes, Sje


#3
quote:

En de havermout-truc werkt ook. Handvol havermout (gewoon in de supermarkt te koop) in een washandje en dichtbinden. Dat gebruiken als spons in het bad. Gewoon lauw water anders wordt het weer te warm en dan gaat het meer jeuken.

“spons” natmaken en dan uitknijpen boven het lijfje. Dat steeds herhalen.

Ik bewaarde altijd wat van dat havermoutwater om later op de dag nog eens mee in te smeren.

Sterkte met de kleine man!

Groetekes, Sje


Super trucje, hebben wij ook gebruikt. Het liefst na het bad met havermout proberen zoveel mogelijk badwater op de huid te laten opdrogen en zo min mogelijk afdrogen. Vooral het washandje op het einde uitknijpen, dan heb je een papje wat je later nog kunt gebruiken om te smeren.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#4

Bedankt! Ik heb direct Calendulan en havermout gekocht. En werkt Mentholpoeder ook? Ik heb namelijk ook wel eens gehoord dat dat niet op wondjes mag worden gebruikt.

Lilypie Fifth Birthday tickers[img]http://lb3m.lilypie.com/Gn73p2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />


#5

Ik heb persoonlijk niet het idee dat mentholpoeder iets doet tegen jeuk. Dus ik zou het bij die calendulan en de havermout houden. Als het goed is ben je bij een dag of 4 door het ergste heen met de waterpokken.

Wanneer ontdekte je het eerste pokje?

Groetekes, Sje


#6

Zaterdag zag ik er 1 en vanaf zondag meer. Nu helemaal onder van top tot teen, zelfs in zijn oren. Hij is er ook behoorlijk ziek van. Ik had de huisarts coor de zekerheid geveld omdat het pokje op zijn ooglid ging ontsteken en hij zijn oog half dicht had zitten. Hij heeft nu druppels en een zalf tegen de ontstekingen gegeven, dus hopelijk versneld dat iets.

Dank voor jullie tips!

[img]http://lb5m.lilypie.com/pPIip2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fifth Birthday tickers” />
[img]http://lb3m.lilypie.com/Gn73p2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />


#7

Het gaat gelukkig weer beter. Hij voelt zich beter en de jeuk is weg. Hopelijk helen de wondjes snel, want hij heeft toch wel gekrabt op zijn lichaam.

Nog een vraagje: is het verstandig om hem nu in bad/onder de douche te doen? De korstjes gaan er dan wel af maar ik weet niet of de huid eronder al dicht is. wat zouden jullie doen?

Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers


#8

Ja hoor, gewoon in bad of douche. Maar niet te lang. Gewoon wassen, afspoelen en klaar ermee. Anders gaat het allemaal weer broeien en week worden. En dan niet afdrogen maar droog deppen anders trek je korstjes los die nog te vast zitten. Dat kan dan gaan ontsteken en dat is vervelend.

Groetekes, Sje


#9

Er is ook een mouse op de markt die je kan kopen bij de apotheek. Werkt verkoelend en is ook tegen littekens. Werkte heel goed bij Demi.
Ook het badje met havermout werkt inderdaad goed. Helaas kan je kind niet de hele dag in bad blijven zitten, dan is de mouse weer lekker

Succes!