Wat heeft Youri?

Goedemorgen,

Pffffff, ben doodmoe! Ging gister Youri naar bed brengen! En voordat ik dat doe verschoon ik hem eerst! En wat zie ik, er komt bloed uit zijn piemeltje druppelen!!! Schrok me rot, want dat is dus niet normaal! Wij direct naar de huisartsenpost gereden! En die ha, die dienst had wist het dus ook niet en verwees me door naar eigen ha, vandaag naar het spreekuur, voor een verwijsbrief naar de kinderarts! Maar zolang heb ik niet gewacht, heb mijn ouders gebeld en die hebben met een bevriende arts geregeld dat we meteen naar de E.H.B.O. konden, en daar stond een kinderarts ons al op te wachten! Er is bloed afgenomen bij Youri ( 5 buisjes)!
Verder is ie helemaal onderzocht, en moet zijn urine op kweek! Gister tot ruim 0.00 uur gewacht tot Youri wat Urine had, maar helaas, als het moet dan maar niet! Iets na twaalfen stuurde de kinderarts ons met youri naar huis met twee plaszakjes! Gisteravond nieuw plaszakje om gedaan, en vanmorgen 6.00 uur kijken of er wat in zat, maar nee, een paar druppeltjes en een natte luier! Dus nu heb ik nog geen urine, heeft iemand nog een idee hoe ik het anders kan opvangen, behalve in een plaszakje! Dacht een de pot, maar daar kleven (ook na schoonmaken) weer bacterien aan van de buitenlucht!
Gelukkig is Youri niet ziek en heeft ie goed geslapen! Maar deze mama is heel errug moe en heeft dus bijna niet geslapen! 2.00 uur lag ik in bed, tot 4.00 uur geslapen, was Youri aan het dromen, 6.00 uur plaszakje controleren!! En tussen 4.00 uur en 6.00 uur, heb ik nauwelijks tot niet geslapen! Ik lag maar te piekeren!
Uit bloed onderzoek konden ze gisteravond/vannacht niets halen dat zag er allemaal prima uit!
Ben benieuwd vandaag!

Groetjes Esther en Youri

"Puur Geluk"
http://members.ikkeben.nl/esmayo

Nou meid, kan me voorstellen dat je schrok, zou ik ook doen!
Weet niet hoe je bij zo’n kleine hummel het beste de urine op kunt vangen. Misschien toch met zo’n plaszakje en dan even heel veel drinken geven. Lucas plast dan altijd heel veel daarna, na het drinken.

Veel sterkte!
Groetjes Miriam

Goedemorgen allemaal,

Nou, het is gelukt! Blijkt dat je s’ nachts dus geen urine kunt opvangen omdat het zakje dan leegloopt omdat kinderen dan liggen! Dus had gister veel te weinig urine van Youri voor de onderzoeken! We hebben toen nieuwe plaszakjes gekregen, en na zo’n 1,5 uur in het ziekenhuis te hebben rondgelopen, had Youri eindelijk geplast! Direct weggebracht en het was genoeg! Kon gistermiddag al bellen voor de uitslag en alles was goed, geen sporen van bloed in de urine en ook geen bacterien!! Waarschijnlijk dus toch en wondje op zijn piemeltje! Vlak na het bellen begon het bloeden weer en heb ik zelf eens even goed gekeken, en ja hoor, heel klein wondje!
Moet het dus goed schoonhouden, en als het te lang duurt naar de huisarts!!!

Groetjes Esther en Youri

"Puur Geluk"
http://members.ikkeben.nl/esmayo

per toeval kwam ik via google in dit forum terecht
voor de mensen die er michien wat aan hebben
wij hebben ook het probleem met het opvangen van de urine gehad
maar ook een oplossing gevonden
bij meisjes is het nog moeilijker

hieronder onze oplossing

wij hebben een hangmatje in de box gehongen
en onze dochtertje het plaszakje voor gedaan
zonder luier er ingelegt ( kans dat ze ook gaat poepen is er maar hebben wij nog niet mee gemaakt)
met een dekentje er over zodat ze niet koud wordt
om de 10 minuten even kijken of zo ook heeft geplast
als ze heeft geplast dan het urine in de bekertjes doen
simpele oplossing
een hangmatje kan je met een stukje stof al maken

Ik heb hier hetzelfde probleem, mijn zoon moet ook urine inleveren, dus plaszakje omgedaan maar plassen, ho maar…
Hoelang moet zo’n ding blijven zitten? Want hij heeft er onntiegelijk veel last van!
En als het niet lukt, dan de ha bellen neem ik aan, om desnoods een verwijsbrief naar de ka? Dit is echt heel sneu maar goed om er achter te kome wat hij heeft is het wel van belang dat hij plast…
Merk sowieso al een paar dagen dat hij na mijn idee genoeg drinkt, maar er bijna geen plas komt… Echt heel frustrerend en ik maak me ook wel zorgen om!
Heeft iemand daar ervaring mee? en wat zou het kunnen zijn??

Nathanael is van 10-06-09

Hmm vervelend, gelukkig is er met Youri niks aan de hand.

@ Natanael my boy, plaszakje om doen vlak na het drinken ofzo, en dan zonder luier laten lopen of lekker op schoot even tv kijken.
Hier hebben we ook heel wat plaszakjes gehad voor Sarah, je moet echt constant even controleren anders loopt door de druk van de luier tegen het zakje de urine er gewoon weer uit.

Nou 't is gelukt… hij had maar een klein beetje geplast maar iniedergeval wat!
Nu ligt ie lekker op bed, en dalijk waneer hij wakker word even gauw eten en dan het naar de ha brengen voor onderzoek!
Ben benieuwd naar de uitslagen!

Nathanael is van 10-06-09

Met zo’n plaszakje elke 10 minuten kijken of er een plas in zit. Als je langer wacht loopt dat zakje weer leeg.

Groetekes, Sje