Wat heeft-ie nou?

Tijs (41 weken) is al 9 dagen aan het sukkelen met zijn gezondheid. Hij pruttelde erg en moest erg hoesten en had verhoging en koorts met vlagen… Vorige week maandag naar de ha geweest en zij dacht aan het RS-virus. Antibioticakuurtje voor 3 dagen meegekregen en donderdags ging het weer goed. Vrijdagnacht weer koorts (38.7) dus zaterdag weer naar ha geweest en zij dacht aan een fikse verkoudheid, het slijm immers was weg.

Nu ben ik gister weer naar de ha geweest omdat-ie weer koorts had en diezelfde hoest en pruttelen. Ik had nu een andere ha dan de vorige keer en zij constateerde weer dat-ie slijm op zijn longen had en misschien wel astma kon hebben. De kans is klein omdat het niet voorkomt in onze beide families.

Maar ik vind het dus raar dat 3 huisartsen 3 verschillende oorzaken noemen. Ik wil gewoon dat-ie beter wordt!

Gewijzigd door - marieke1980 op 04 Dec 2008 10:49:02

Hij kan ook een bacteriële infectie hebben. Heb je al urine laten controleren?
Bij een stevige bacteriële infectie heb je een langer kuurtje nodig dan eentje van 3 dagen.

Groetekes, Sje

Ik heb er wel om gevraagd, maar daar zou ze oorzaak niet kunnen vinden, die zit in zijn longentjes. Vooralsnog niet nodig, zei ze.

Ze heeft hem een puffertje gegeven, dat is bacterieremmend. En neusdruppels, terwijl-ie eigenlijk niet eens zo verkouden is. Dus dat geef ik hem liever niet. Ik moet zijn temperatuur in de gaten houden en volgende week weer eens terugkomen. Als-ie morgen nog zo loopt te sukkelen, dan eis ik dat ze dat wel gaan doen, ja!

Hij zit ook op het kinderdagverblijf, en daar heerst het van de bacillen, of course…

Het is zo zielig als ik hem zo hoor hoesten, tot kokhalzen aan toe!

In urine kunnen ze zien of er een infectie in het lichaam zit. Ze kunnen aan de hoeveelheid leukocyten in urine dus ook zien of er in de longen of waar dan ook in het lichaam een flinke bacteriële infectie zit. En anders voor de zekerheid bloed laten prikken.

Als een kindje blijft tobben met koorts, altijd urine laten controleren. Als ik voor onze meiden een afspraak bij de dokter heb i.v.m. koorts, zorg ik altijd dat ik een urinemonster bij me heb.

Ik had dus in de babytijd ook altijd van die plaszakjes in huis die je om het plasgaatje kunt plakken zodat je bij een luierkindje ook urine op kunt vangen.

Die neusdruppels heb je waarschijnlijk gekregen om de buis van Eustachius schoon te houden. Het kan namelijk ook zijn dat-ie een beginnende oorontsteking heeft. Dus die neusdruppels zou ik maar wel gewoon geven om te voorkomen dat-ie er een oorontsteking bij krijgt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Dec 2008 11:28:22

Aha, dan geef ik ze wel, inderdaad! Zou het helemaal sneu vinden als-ie dat er ook bij zou krijgen!

Weet je nog waar je die plaszakjes haalde?

Liefs!

Die plaszakjes kun je gewoon bij de huisartsenpraktijk vragen. Krijg je gratis mee als het goed is. Vraag er ook meteen een afsluitbaar urine-bekertje bij waar je het gevulde plaszakje in kunt vervoeren. Dat zakje is namelijk niet afsluitbaar.

En als je met het laatste plaszakje bij de huisarts bent geweest, meteen weer een nieuwe mee vragen voor een evt. volgende keer.

Groetekes, Sje

Je bent een engel, bedankt weer!

Als ik nou ook nog die vleugeltjes had, zou ik even naar je toe komen vliegen om die kleine zieke man te troosten!

Groetekes, Sje

Gister op het CB had ik het er nog over dat een ha snel zegt van kijk maar even aan met een kind, maar dat je als moeder zelf het het beste weet. Ik weet van mezelf in het verleden dat mijn huisarts mij soms ook liever zo naar huis stuurde dan iets te doen. Zo wilde ik een reuma test omdat het bij mij in de familie voorkomt. Bijna iedereen heeft het, maar mijn huisarts wilde mij de test niet geven Ik heb hem geist toen. Ik betaal daarvoor, dan wel via een verzekering. En dat is met je kindje ook zo. Als jij wilt dat ze iets doen gewoon eisen. Beter 2 keer voor niks dan 1 keer te weinig. Soms beter dingen uitsluiten dan maar zo aannemen.

Ik hoop dat het snel beter gaat met het mannetje.

En dat van die plaszakjes wist ik ook niet. Bedankt Sje. Neem aan dat dat bij jongens en meisjes hetzelfde werkt??

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja, plaszakjes zijn universeel!

Groetekes, Sje