Wat hebben jullie op kerstavond gegeten?

ik was even benieuwd

Rijco is hier de master kok dus die heeft gekookt
hij had sudderlapjes met aardappelpuree, stoofpeertjes in strawberry margarita
als toetje 3 soorten chocolade ijs, en banaan royal ijs.
ohja en we hadden vanmiddag pasteitjes gegeten.
was lekker!

en jullie?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wij krijgen de komende 2 dagen “culinaire” dagen dus vandaag lekker simpel. Kerstavond is voor mij niet een hele speciale avond als het om het avondeten gaat.

Dus wij hadden gebakken krieltjes, erwtjes/worteltjes en vis met mozarella/tomatensaus.

Groetekes, Sje

@Sje: ik vind juist kerstavond fijn met eten omdat we dan als gezin zijn
de rest zijn we bij familie
ook gezellig maar kerstavond is voor gezin vind ik altijd maar goed dat is ook per mens verschillend toch?

morgen is het gourmetten bij mijn ouders
en overmorgen etentje bij mn schoonmoeder

Wij hebben lekker simpel een ovenschotel met witlof aardappel en spekjes gegeten. Een toetje eet ik eigenlijk bijna nooit, maat mn ventje heeft net wel een lekke rkopje thee voor me gezet, en hij is nu naar de kerk
En ik ga lekker naar bed zzzzzzo

Morgen eten we bij mijn schoonouders en daar komen ook mijn vriend zijn opa’s en oma’s, we gaan gourmetten. Drukke boel, dus we gaan Seth daar gewoon op bed leggen.
2e kerstdag eten we om 4 uur 's middags bij mijn ouders, zodat Seth gewoon lekker op tijd naar bed kan. We eten dan carpaccio, hertenbiefstuk, groenten, aardappelkroketjes, en ik gok chocomousse Heerlijk!!!

Haha, fijne dagen
Liefs, Anne

quote:
@Sje: ik vind juist kerstavond fijn met eten omdat we dan als gezin zijn de rest zijn we bij familie

Ik heb niet het gevoel dat we op eerste en tweede kerstdag gezinsmomenten missen. Morgen komt het bezoek hier pas tussen 15.00 en 16.00 uur en zaterdag worden we bij mijn zwager en schoonzus verwacht ergens tegen vieren.

Dus kerstmomenten met z’n viertjes genoeg hier. Ik sta morgen heel de dag in de keuken om het kerstdiner voor te bereiden, dan heb ik geen zin om op de 24e (ik heb vandaag zelfs ook al voorbereidingen voor morgen getroffen) ook nog eens uitgebreid te koken.

Groetekes, Sje

Mervin moest gister helaas tot 18.00 werken dus Morgan heeft alleen boerenkool gegeten en ging naar bed toen hij thuis kwam, wij hebben rollade met kerstboomaardappeltjes en bietjes gegeten (dacht dat het tode kool was tot ik de pot open maakte )

Vandaag naar mijn moeder en stiefvader om te fonduen en morgen zijn we lekker met zijn drietjes thuis.

Groetjes,

Michèle

Hier ook niets speciaals met kerstavond, gewoon een bruine boterham met duo penotti

Vandaag gaan we gourmetten met mijn ouders, en morgen wordt het de restjes opmaken… Aangezien we ALTIJD teveel halen zullen we morgen ons buikje ook wel rond eten

Vandaag en morgen wordt het al bijzonder, dus gisteravond was het de Mac!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier door alle drukte gisteravond chinees besteld. Vandaag zijn me zijn drietjes en eten we een of andere rollade (hoeft alleen maar in de oven dus makkelijk)
krabcoctail en ijstaart.

Morgen komen Madelon en der vriend ook en mijn broer en zijn dochter en dan fonduen we.
met eerst paling en zalm vooraf en chocoladefondue als toetje

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Klinkt allemaal lekker meiden!!

Wij hebben gister ook gewoon simpel gegeten. Gekookte aardappelen, broccoli en kip. Wij hebben er lekker van gegeten en Dani een beetje heen en weer geschoven op zijn bordje, haha.

Vandaag gaan we uiteten met mijn schoonouders en morgen etentje bij mijn pa. Ik ga hem helpen met koken, We eten carpaccio, varkenshaas/stoofpeertjes/aardappeltjes/groente etc als hoofd en als toetje lekker ijs & daarna heerlijk kopje koffie met Baileys!
Zondag zouden we naar mijn moeder gaan, maar dat is uitgesteld tot ergens januari. Op zich wel prima, want Dani zal het al druk genoeg hebben vandaag en morgen,
Ik neem ook gewoon campingbedje mee naar mijn schoonouders en vader en dan gaat hij daar gewoon naar bed en nemen we hem weer mee als we naar huis gaan. Wel zielig om hem wakker te maken, maar het is even niet anders.

Veel (eet)plezier de komende dagen meiden!

Gisteren heb ik de meiden nog ff een vitamine shotje gegeven door lekker spinazie met vissticks. Deze dagen zal er heerlijk gegeten worden maar gezond ??? hihih

Harald moet heel de kerst werken dus gisteravond zat ik lekker met mijn oudste dochter samen all you need is love te kijken. Is ook een traditie en nu voro het eerst samen met Dewi. Leuk hoor zo’n grote dochter.

Doei en iedereen veel plezier en genieten van elkaar

Bianca

haha normaal gegeten maar ook veel aparte dingen dus
vanavond is het geen kerst en wij hebben nergens zin in kwa koken dus het wordt bestellen bij de pizzaria voor rico heb ik iets uit de vriezer gehaald

Wij eten vanavond lekker stamppot andijvie, even weer iets lekker normaals!!
Seth eet ook mee, dus ik ben benieuwd wat hij ervan vindt
Liefs, Anne

@ inge hier ook pizza vanavond!!!
geen zin i koken!

1e kerstdag gourmetten en 2e kerstdag aardappeltjes met allerlei groente en rollade rundvlees en beenham!
erg lekker maar wel veel, hahaha

groetjes!!

karin

bij ons is het een schotel geworden met kebab enzo haha en turkse broodjes

Hier vanavond nog een keer gefonduet want had wel zo veel over

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers