Hallo mama’s
Ik voel me een beetje vreemd, het heeft met Joey en Jessey te maken, maar het is een beetje moeilijk uit te leggen…
Joey is vorige week zondag bij mijn ouders gaan logeren omdat ik maandag ochtend om 7 uur 's morgens in het ziekenhuis moest zijn omdat ik werd ingeleid.
Helaas is de bevalling in een keizersnede geeindigd, waardoor ik een paar dagen moest blijven. Woensdag mocht ik naar huis, en tussendoor had ik Joey twee keer gezien in het ziekenhuis. Om het allemaal wat rustiger te laten verlopen hadden we besloten om Joey donderdag weer thuis te laten komen. Maar omdat ik donderdagochtend met benauwdheidsklachten weer naar het ziekenhuis moest, en pas heel laat in de middag weer terug was, kwam hij toch maar vrijdag pas thuis. Zo heb ik hem dus bijna 6 dagen moeten missen! Ondertussen draaide alles natuurlijk vollop om Jessey, want de kraamzorg is hier vanaf woensdag gelijk gekomen en ze betrekt ons overal in, wat natuurlijk heel leuk is
De laatste weken van mijn zwangerschap waren niet leuk, ik kon werkelijk niks meer, ben drie keer opgenomen geweest (toen sliep Joey ook al bij mijn ouders) en zijn papa is al vanaf half november thuis, herstellend van een handoperatie. Het is dus al wekenlang ‘‘anders’’ bij ons thuis. Dit had ook grote invloed op Joey, want hij was zo ongeveer ‘‘onhandelbaar’’ Hij was heeeeel ondeugend, huilde veel, sliep en at slecht, speelde niet en kwam steeds bij ons met gestrekte armpjes om op schoot te zitten, om vervolgens weer op de grond te willen en weer te gaan zeuren, jammeren en stout zijn…
Nu komt mijn probleem, Joey is nu dus 3 dagen thuis, en het gaat fantastisch! Hij is heel lief, eet en drinkt goed, gaat braaf slapen, en vermaakt zich de hele dag! Hij komt nauwelijks meer uit zichzelf bij ons om op schoot te willen!
Nou fijn toch, zou je denken…? Maar ik heb hier moeite mee! Hij lijkt wel een ander kind, zo onafhankelijk en groot! Misschien komt het doordat ik een week alleen Jessey heb verzorgd, misschien zijn het wel hormonen… ik weet het niet! Maar steeds als ik naar Joey kijk, naar zijn (lijkt wel) opeens zo grote lichaam, die enorme handen en voeten, dikke billen, mond vol tanden en kiezen, steeds moet ik huilen en voel ik me zo schuldig tegenover hem! Het is net of hij in een week tijd bij mijn ouders zo tot rust is gekomen dat hij weer mijn lieve kleine ventje is geworden, maar tegelijkertijd is hij zo ongelovelijk groot in vergelijking met Jessey. En daarbij voel ik me schuldig dat wij hem wekenlang die rust niet hebben kunnen geven in de laatste weken van de zwangerschap! Het was dus eigenlijk onze schuld dat hij zo moeilijk en vervelend werd, waardoor we niet echt meer van hem konden genieten! Pffff nu zit ik hier ook weer met tranen in de ogen, en ik weet niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen… Hopelijk begrijpt iemand dit, en is het wel normaal dat ik me zo voel en wat kan ik er tegen doen?
Mijn kleine kereltje is de kleinste niet meer nu Jessey er is, maar toch is hij nog zo klein… Pfff moeilijk om aan te wennen hoor, of hebben meer mama’s dit gehad na de geboorte van de tweede?