Wat geven jullie voor 3 jarige?

Nu hebben we natuurlijk 2 boys … dus ze spelen overal hetzelfde mee. Maar dan heb je op een gegeven moment ook wel genoeg. Hij heeft buitenspeelgoed (fiets met zijwieltjes/loopauto/wipwap/driewieler/glijbaan) dus de schuur staat vol! Verder vind hij lezen leuk en heeft hij veel boekjes. idem met kleuren. Kleren vraagt hij voor zijn verjaardag (vind mama wel leuk ) … maar wat moet je vragen? We hebben grote fam. Maar de ruimte hier niet zo groot… Want trekker oid kan ik echt niet meer kwijt…

Iemand ideetjes/tips?

pst het duurt nog even hoor … maar ik brainstorm altijd graag vooraf …

Hoi Miniboy,

wij hebben ook 2 zoontjes , en tja idd hetzelfde speelgoed heb je dan,
waar de oudste mee speelt, speelt de jongste ook mee haha

Misschien zijn de volgende kadootjes iets:

beker en fruitbakje voor zometeen als hij naar school gaat
Rugzakje voor school ( Cars bijvoorbeeld)
DVD’s Thomas de Trein (doet het hier altijd goed) o.i.d.
step (is wel weer iets groter)
boekjes
puzzels j
Heb je al een loopfietsje, heeft ons zoontje met 3 jaar gekregen,
hij is nu 3.5 en kan zonder zijwielen fietsen! mede dankzij de loopfiets
leren ze heel goed hun evenwicht te bewaren.

En als je het echt niet meer weet, kun je toch ook gewoon eerlijk iets
voor de spaarpot vragen?
Bij ons geven opa * oma ook vaak geld hoor, stoppen we in hun spaarpotje.

Succes en je hebt nog ff he?

Gr. mama van 2 kids

Spelletjes, zoals memory en domino en kleurentorrentjes.
Doktersspeelsetje
Gereedschap
Fietsje (maar die had je volgens mij al)

En anders misschien nog iets leuks voor op zijn kamertje, als aankleding?

Liefs, Anne

Oh wij hadden ook al zo`n moeite om voor Noah iets te halen… Daarom hebben wij gewoon autootjes gekocht, want van mijn ouders, broertje en zwager heeft hij een elektrische auto gekregen…

Liefs, Melanie

Als er plek is misschien een schommel,
maar ook andere dingen als;
Stoepkrijt
Knutselspul,
autorace baan,
Speelhuisje/ boomhut

En als je al zoveel spul hebt vraag misschien of je kaartjes kan krijgen voor een voorstelling, of een dagje efteling (dus allemaal bijdrage zodat jij kan gaan met de kleine) kan ook super zijn voor al voor Jurian, die heeft er echt de leeftijd voor! Nou succes igg; ik weet dat het niet altijd makkelijk is!

Heb je al een waterbaan?
Die kan je weer uit elkaar halen…is echt superleuk voor die kleintjes.

Wij willen een trampoline geven met zijn verjaardag…misschien iets voor jullie?
Wel de grotere maar die zetten we op de zandbak en dan kan hij onder de trampoline in de zandbak (in de zomer) en in de winter zetten we hem op het terras dan zijn de stoelen toch opgeruimd.

Wij hebben tussen de aanbouw en de schutting een schommel hangen…kan dat bij jullie ook?
Als hij er niet inzit hangt ie aan een haakje tegen de muur en loop je er niet telkens tegenaan.

OOOOOwwww…weet je wat IK WIL?
Vrijstaand wonen en HEEEELLLL veel grond erbij hebben dan hoeven we niet meer zo na te denken met wat je koopt en hoe je het neerzet!

Gr, danielle

Wat een leuke ideetjes en reacties…

Schommel overlegd met manlief en ws gaat hij een soort boog maken om daar schommel in te hangen. Wil het nl graag zien vanuit huis

Verder komt er begin volgend jaar een trampoline in de tuin… dus dat duurt nog even.

En kan ik met de kleine ideetjes echt wel uit de voeten! Super meiden/moeders…

Levi heeft nog veel staan van de geboorte denk dat ik daar iets van inpak … en verder veelal centjes. Hij beseft het toch nog niet en zijn broer heeft alles wat hij daarna ook kan gebruiken…

Ik heb je via hyves wat gestuurd!

Gr, Danielle

Niks gezien via hyves???

Maar mijn familie (broers en zussen) geven aan Jurian een waterbaan… dus die is besteld, want nu in de aanbieding

Verder van ons een schommel…

en denk van mijn ouders een autospeelkleed voor op de grond in huis. Is dat leuk idee? Spelen jullie kinderen daarmee? Ik had er eentje maar toen was Jurian nog erg klein en speelde hij er niet mee… en dat ding pulverde heel erg dus is met de containerwagen mee…

Ook vind Jurian een trekker echt super leuk … maar de ruimte is hier echt niet zo groot

Tim en Erik ook bijna jarig … hihi … wat geven jullie?

Theaterkaartjes (kabouter plop zeg maar iets), entreekaartjes voor het zwembad, bioscoop (met sinterklaas bijvoorbeeld). Idee?

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Pretpark?

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Seth heeft een autospeelkleed, gewoon van ikea, ideaal ding.
Hij speelt er mee, als we hem neerleggen, dus er wordt wel wat mee gedaan hier.

Liefs, Anne

@mini-boy; het is idd alweer bijna zover. Gaat snel! Wij hebben lang getwijfeld, maar ik denk dat we een watertafel voor Erik gaan kopen. We hebben op zich niet veel buitenspeelgoed (vind ik) en hij vindt met water kliederen helemaal het einde. Wat is een waterbaan, is dat hetzelfde? Erik had een autospeelkleed, maar deed er niets mee. Het ligt nu in de schuur en we gebruiken het voor buiten; als we met verjaardagen buiten zitten, kunnen de kindjes daar mooi op zitten spelen Van mijn ouders krijgt Erik een treinset van Ikea, van hout. Heel leuk! En van de andere oma waarschijnlijk iets van een spel dat we samen met hem kunnen doen, ze zou eens rondkijken. Altijd nog weer een hele kunst hè, om iets te verzinnen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Een watertafel is toch hetzelfde als water/zandtafel? Ja dat is niet hetzelfde dan … een waterbaan die ik bedoel is echt op de grond, met bootjes, bruggen, sluizen etc. Je kan er uitbreiding etc bijkopen … blablabla…

Ja hele puzzel elke keer weer hé. Jurian ws van ons een schommel, moet papa nog even creëren en dan van mijn fam een waterbaan van opa en oma meestal een mooi boek en centjes, en andere opa en oma mag hij zelf iets uitzoeken … Verder nog van mijn man zijn broers en zussen misschien toch weer iets voor binnen … ? Moeilijk soms… kleren vind ik ook leuk

Idd alweer bijna 3 jaar. Pff heel cliche, maar wat gaat het hard. Niet te geloven dat ze gewoon alweer bijna naar school gaan. We moeten binnenkort gaan inschrijven terwijl dat voor mijn gevoel nog heeeel lang duurt. Snel dus maar eens wat scholen bellen voor een afspraak.

Tim heeft laatst een Cars fiets gekregen. Die is voor zijn verjaardag, maar ja het was al zulk mooi weer dat hij die al heeft gekregen. Dan krijgt hij voor zijn verjaardag nog een heel klein cadeautje. Van mijn ouders krijgt hij een electrische trein met treinrails van duplo. Verder heeft hij al erg veel van duplo, dus dat vraag ik niet meer. Voor mijn schoonouders, overige fam. en vrienden moet ik nog bedenken. Heb wel een aantal dingen bedacht die ik op zijn lijstje zet.

Ik heb laatst bij de speelgoedwinkel alvast even vluchtig voor verjaardagskado’s gekeken en erg leuke spellen gezien voor 3 jarige. Kleurentorentjes, dan moet je in een bepaalde volgorde kleuren op je stokje krijgen. Dit doe je door om de beurt met de dobbelsteen te gooien. Wie het eerst alle kleuren op zijn stokje heeft die heeft gewonnen.

Verder heeft Tim laatst ergens domino gespeeld en dit vond hij erg leuk, dus dit vragen we ook voor zijn verjaardag.

Ook zag ik in de speelgoedwinkel een spel waarbij je of visjes of eendjes moest vangen, dit weet ik niet meer. Dit is ook vanaf 3 jaar, dus die wil ik ook vragen.

En het dikke boek van Jip en Janneke zet ik op zijn lijstje en puzzels. Want hij puzzelt heel graag en maakt al een tijdje puzzels die eigenlijk voor een 4 jarige zijn.

Verder moet ik me er nog wat in gaan verdiepen. Speelkleed heeft Tim vorig jaar gekregen. Ligt hier standaard in de kamer en daar speelt hij heel veel mee. Is per kind natuurlijk verschillend, maar hier zeker een succes.

Buitenspeelgoed heeft Tim al erg veel. Hij heeft een: schommel, zandbak, glijbaan, speelhuisje, traktor, loopfietsje, waterbaan en ik ben vast nog wel wat vergeten.

Groetjes,
Sandra

Wauw Sandra… wat voor paleis wonen jullie …? Zoveel buitenspeelgoed kan ik volgens mij nooit kwijt …

Ja die vissen vangen is nu bij Kruidvat in aanbieding, zag er leuk uit. Misschien iets meer van die kleinere dingen vragen.

Levi wordt die maand ook alweer 1 jaar :0… dat gaat helemaal snel die 2e boy! Maar krijgt centjes en dingen die hij voor zijn geboorte heeft gekregen zoals loopauto etc. Want weet verder echt niet veel… en hij beseft het nog niet… een leuk centje op rekening is ook belangrijk

Oh ja wat ze allebei ook krijgen is een persoonlijke fotoboek van het afgelopen jaar… vind ik zo leuk om te maken!!

@Sandra, dat spel kleurentorentjes, daarover had een collega van mij het ook. Ik ga hem zeker onthouden. Schijnt idd heel leuk te zijn.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Grappig, Sandra! Toevallig heb ik al die spelletjes op de rommelmarkt gekocht bij konninginnedag. Domino vindt Seth ook leuk, en die andere spelletjes bewaar ik nog even.

@Mini-boy: Die waterbak hebben wij ook op de rommelmarkt gescoord, echt een succes! Hij speelt er heelrijk mee

Liefs, Anne

Ohhh nu hier een groot succes! Memory! Ze vind het echt super (ik heb het zelfgemaakt, maar binnenkort komt er een paketje uit NL aan)