Wat GEVEN jullie kado aan andere kindjes

Hebben as maand best veel verjaardagen van vriendjes / vriendinnetje van Jurian (dus nog geen vaste vriendjes maar gewoon moederscontacten met kinderen …) Wat geven jullie dan vaak als kadootje? Vind het altijd zo lastig. Vaak staat er niet bij wat ze willen en soms hebben ze al zoveel… Hoeveel geven jullie uit?

Ik geef kinderen van die leeftijd meestal iets om mee te knutselen, tekenen, kleuren, puzzelen, buiten speelgoed (ligt aan het seizoen)… Heb altijd een voorraadje kadootjes thuis liggen die ik dan zie liggen bij winkels zoals de Action, Xenos enz… Veel geld geef ik er niet aan uit, het idee van een kadootje krijgen is voor die kids al een hele happening toch?
Groetjes Nancy

Wij doen meestal cadeautjes tussen de 5,- en 7,50
vind ik genoeg voor kindjes die niet van mezelf zijn
Neefje krijgt cadeautje van rond de 10,-

Tja wat… is altijd moeilijk. Ik probeer toch meestal wel een beetje naar het kind te kijken, en als ik het echt niet weet vraag ik de moeder gewoon om raad wat kindje leuk zou vinden.

Iets dat geluid maakt is natuurlijk altijd goed wat voor leeftijd dan ook. En verder… voor jongetjes rond de 3 jaar denk ik al snel aan iets van Cars ofzo?
En voor meiden iets van hello kitty of princess?

Het bedrag is afhankelijk van de band met het kind. Familie en beste vrienden krijgen altijd iets duurder. Anderen een euro of vijf. We gaan naar Action en kopen daar een berg Waar wij eigenlijk altijd mee terug komen is crea materiaal (waterverf met een tekenblok, schaar - papier en lijm, kleurboek met potloden en punten slijper, stickers met een tekenblok). De meeste kinderen vinden dit erg leuk (is onze ervaring ).

En voor de kleinsten een klein speeltje of vingerverf :smiley:

Ik vraag gewoon altijd aan de moeder van de aanstaande jarige wat ik het beste kan geven.

Vind het zelf altijd zonde van het geld als mensen dingen cadeau geven aan mijn meiden waar ze bij voorbaat al niks mee doen of waar ze niet van houden. Dus dat doe ik ook een ander niet aan.

Gewoon vragen naar een verlanglijstje. Het is natuurlijk hartstikke leuk om zelf iets te verzinnen en iemand te verrassen maar het risico bestaat dat er niks mee gedaan wordt. Zonde toch?!

En wat budget betreft voor kinderfeestjes (en dan bedoel ik dus kinderfeestjes als ze op school zitten en uitgenodigd worden door klasgenootjes), hou ik altijd tussen 5 euro en 7,50 aan. De moeders met wie het kinderfeestjes-budget tot nu toe ter sprake is gekomen houden ook allemaal tussen die 2 bedragen aan.

Groetekes, Sje

Mijn neefje krijgt altijd voor 50.- (mijn peetkindje) en andere kindjes krijgen tussen de 5 en 10.-

Het ligt er nogal aan voor wie het is eigenlijk.

Kijk…wij hebben goede vrienden die gescheiden zijn.
De papa vban die kindjes komt bij ons aan met een kado van nog geen 2.50 terwijl ik zijn kinderen wel altijd wat gaf van tussen de 5 en 10.- (en dan 2 kindjes he)
Dus heb ik bedacht dat ik voortaan voor zijn kindjes ook maar een boekje ga geven van 2.- per kind!

Bij zijn ex geven wij die kindjes dus ook al 2x een kado maar zij geeft zelf iets terug van rond de 10.- (vorige keer doos duplo)…dus geef ik de kinderen daar wel een leuk kado.

Het ligt eraan welk kind het is en wat hun ouders aan ons kind geven en daar koop ik wat voor terug van ongeveer hetzelfde geld.

Gr, danielle

Voor neefjes/nichtjes inclusief peetkindjes geef ik ongeveer 10 euro uit per kind. We hebben hier 10 neefjes en nichtjes dus meer dan genoeg. Aan kindjes van vrienden rond de 5 euro en eigenlijk net hoe dat een beetje uitkomt. Maar meestal niet meer dan 10 euro. Ik probeer wel iets nuttigs te geven, boekjes, bad/douchespulletjes etc. Laatste keer heb ik de kinderen van een vriendin (tweeling) allebei douchegel van Cars gegeven. Die kids vonden het super en de fles kosten ongeveer 3 euro per fles. Tja en de volgende keer kan het best zijn dat ik wat meer geef. De kinderen waren er niet minder blij om en hebben lang met hun douchegeld in hun handjes gezeten!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Zoals meeste van jullie wel weten denk ik pas ik op kinderen hier uit het dorp op als hun moeder werken is en andersom ook. Uitwissellen

Nu is hun dochter begin juli jarig wordt dan ook 3. Het lijkt mij wel leuk om een puzzel te geven van een foto waarop ze samen staan. Heb een onwijs grappige foto dat Jurian in zijn boxershort (verder ook kleren aan hoor dus geen naaktfoto)… op de fiets zit en achterop hun dochter … Puzeelen vinden ze op die leeftijd harstikke leuk!

Denk dat zij gewoon een duurder kadootje krijgt en verder ga ik ook wat verder neuzen dan mijn neus lang is …

hoi
toevallig, emma is net uitgenodigd voor haar eerste feestje van een kindje van de creche (voorheen alleen van moeder vriendinnen van mij)
ik doe ook max 10/15 euro.
nu een skippy bal van cars (7,99).
Ik vraag ook vaakl wat de kindjes willen hebben, anders geef je dingen dubbel of iets waar het kind nooit naar kijkt.

succes en groetjes
gidget

Lilypie Maternity tickers

hooguit 10 euro (en dat vind ik al veel) geef ik uit en meestal geven wij dan iets van duplo (die kleine pakjes) voor neefjes.
voor vriendjes is bij rico nog niet echt nodig die gaat nog maar pas naar schooltje.

Gewijzigd door - MamavanRico op 24 Jun 2011 09:25:39

Hier krijgen de kindjes meestal ook iets rond de 7,50. Vind het een mooi bedrag. maar ik moet eerlijkheidshalve ook toegeven dat het moeilijk is om iets leuks te zoeken wat niet meteen kapot gaat en niet te duur is.
Afgelopen zaterdag hadden we een kinderverjaardag van buren/vrienden van ons. Omdat wij daar een specialere band mee hebben, kregen beide kinderen (beide jarig) 10 euro in een envelop (ze wilden graag geld). Nu heeft de oudste vandaag een kinderfeestje van een van die kindjes. Ik vond het eigenlijk niet echt nodig om weer een cadeautje te kopen, maar omdat ik hem niet met lege handen aan wilde laten komen heb ik uit de kast een klein cadeautje gepakt.
Ik heb boven op zolder een kast waar ik spullen in opsla. Als ik iets leuks en niet te duur zie koop ik het alvast. Of als de kids iets krijgen waar ze eigenlijk niet meer naar om gekeken hebben en wat nog dicht in de verpakking zit, dan geef ik dat ook aan een ander cadeau.
Voor mijn neefje en nichtje (beiden mijn petekindjes) geven we meestal rond de 40/50 euro uit.