Wat geven jullie je kids te eten s avonds?(11mnd)

Ben even benieuwd wat jullie je kids te eten geven s’avonds.

Ik kook zelf voor hem ook in verband met zijn koemelkallergie en dat ging altijd goed maar de laatste tijd lijkt het hem niet meer zo te smaken.
Nu is het wel zo dat hij weer tandjes boven krijgt dus daar ook wel last van zal hebben maar heb ook het idee dat hij toe is aan iets anders. (hij geeft zeer duidelijk te kennen interesse te hebben in ons eten maar lust dat vervolgens ook weer niet)

Hij krijgt nu gewoon hollandse kost zoals: spinazie, bieten, bloemkool, doperwten, wortels, sperziebonen, rode kool, broccoli en hij heeft 1x witlof gehad, 1x macaroni gehad( geen succes) en 1 x spitskool gehad. Soms krijgt hij een stukje pangasiusfilet(vis) van mij en wisselend krijgt hij kipfilet, een gehaktbal of runderreepjes bij zijn eten maar niet elke dag, denk 2 a 3x per week.
Meestal is het ook zo dat hij 2 dagen dezelfde groente eet, dat kon best zeiden ze op het bureau maar is dat niet saai?
Hij wil het sinds kort ook weer gepureerd (denk ivm zijn doorkomende tandjes…)

Dus…
Hebben jullie nog leuke en lekkere (invriesbare) recepten voor ons?
Eten jullie kids elke avond iets anders?
Eten jullie kids elke avond vlees of vis?
En tenslotte de hoeveelheid? hij krijgt nu 5 eetlepels waarvan niet alles op gaat…eerder waren dit er wel 7!

Het is overigens een flinke vent, hollands welvaren dus maak me niet zo’n zorgen hoor maar zou het graag wat lekkerder voor hem maken!

Liefs

Wij hebben Seth vanaf 1 jaar alles mee laten eten met ons.
Ook Seth eet geen producten met koemelk, maar ik zorg dan dat hij wat vervangends heeft wat op ons eten lijkt.

Wat Seth erg lekker vindt:
-pasta!! met kip, pesto, prei en ui
-Broccoli met pasta en spekjes (en ui)
-prakjes
-iets met feta(schapen) of olijven erin vindt hij ook heel lekker.
-en vis! en gebakken aanrdappeltjes

Verder eet (en at) hij gewoon elke dag vlees. Niet heel veel, maar gewoon een beetje.
Succes met koken!

Liefs, Anne

En pureren jullie dan alles doorelkaar of gewoon zo geven?

Vond vooral rijst wel een goede, op de een of andere manier nooit aan gedacht, stom he!

@ Bakmama, heb zeker interesse in meer recepten! Moeten wel zonder melk, kaas of kippenei zijn ivm zijn allergie…

Liefs

Soms maak ik er een prakje van, en soms alles los in stukjes.
Ik heb het zeker niet gepureerd, hooguit wat fijner gesneden.

Liefs, Anne

Thanks voor de recepten, klinkt lekker!
Heb ze gelijk overgenomen
Maar Bakmama, pureerde jij het nog of gewoon kleine stukjes snijden?

Heb vanavond trouwens voor het eerst gebakken aardappeltjes, sperzieboontjes en zalm gegeven in niet gepureerde vorm! Vond hij best lekker, vooral de aardappeltjes en de zalm al at hij wel weinig vond ik.

Hoeveel hebben ze eigenlijk nodig op deze leeftijd en kan het zijn dat de peuterpuberteit is aangebroken?

Liefs