Wat geven jullie je kids op hun 1ste verjaardag?

Hoi allemaal,

Eindelijk is het bijna zover, onze trots wordt 1 jaar en we geven dan ook een feestje. Op lijstje.nl heb ik dan ook een verlanglijstje samengesteld wat andere mensen hem kunnen geven maar wat geven jullie je kids op hun 1ste verjaardag? Of wat hebben jullie hen gegeven?
Ben even benieuwd en wellicht nog leuke cadeau-ideetjes

Wij hebben zelf een klein (suikervrij) taartje gemaakt (yogurt, appel, honing, bloem) en een schepje, emmertje etc, voor de zandbak gegeven. Ohhh en ik geloof een setje “bestek voor grote meisjes” hihihi van mijn hoefde er niet veel kado’s (nu kun je er nog mee wegkomen hahahah Succes iig altijd moeilijk een kado uitzoeken, voor elke verjaardag hoor

Is ‘onze trots’ een jongen of een meisje?

Ons ventje word volgende maand ook 1, en die krijgt van ons alvast zo’n looptrekkertje! Voor de rest vind ik het zelf ook lastig, want we hebben al zoveel!

Manderijn

Een ballenbaan is op die leeftijd altijd een succes! Typ trefwoord ballenbaan in op Google dan krijg je heel wat leuke voorbeelden te zien.

Groetekes, Sje

Onze trots is een jongen Manderijn!
Die verwende aap heeft al een mega grote traptrekker (kan ie pas op als hij een jaar of 3 is) en een loopfiets gekregen als kraamcadeau…
Ik denk dat we hem maar een schommel geven ofzo, moet manlief maar eens lief aankijken of hij wat in elkaar kan zetten
@ sje, zal zeker ook eens kijken naar die ballenbaan!

Van ons heeft ze een loopkar gehad en nog wat kleine cadeautjes zoals het voorleesboekje: Mond vol lieve woordjes, een pop en twee van die auto’tjes van Little People.

Voor de rest heeft ze nog meer boeken, kleding, Little People, een poppenbuggy, cadeaubonnen, stapelbekers, Duplo en nog veel meer gehad.

De onze kreeg een tent met ballenbak ballen. Was zeeeeeeeeeeer geslaagd! Helaas is hij zelf door de tentstokken gezakt toen hij een keer op zijn achterste viel en kon de tent weg… De ballen hebben we daarna in een opblaadbadje gedaan. Ja, de ballen vlogen overal heen, maar hij vond het geweldig!

Duplo is ook altijd leuk en blijvens. Bij ons kreeg JOny ook een loopauto.
Maar duplo speelt ze nog mee, al in de box kreeg ze het.
Houten puzzeltjes zijn ook altijd leuk, vormen puzzels oid.

Succes met de beslissingen.

Greetz Cora

Volgens mij zijn onze jongens dan ongeveer even oud!
Zal je noemen waar de mijne gek mee is

Megablocks/duplo
Tonka auto’s
Zandbak (altijd succes)
My little people schoolbus
Ballenbaan (wat Sje ook zei)
Grote brandweerauto
Boekjes
Winny de poeh Honingboom
Kiekeboe speeldorp (hebben we zelf; blijft leuk)
Puzzels
En poppetjes in alle soorten en maten!

Nou heel rijtje zo! Kun je er wat mee?

Ik ben lid van de speel-o-theek, en dat is een leuke manier om er achter te komen wat kinderen leuk vinden

Manderijn

Hey Manderijn,

Wanneer is jouw mannetje dan geboren? Lars is op 1 augustus 2010 geboren (2 weken te laat grrr en gehaald in alle opzichten )
Hij is inderdaad ook gek op die auto’s van Tonka, niet dat er echt mee gereden wordt, het is meer smijten haha.
Die bus is nog wel een goeie, zal eens ff kijken.
Hier in de buurt zit helaas geen speel-o-theek
Dat van die poppen herken ik ook wel, was van de week op het CB en daar zat een bruine en een blanke pop naast elkaar in een poppenwagen, meneer hier verdraaide zowat zijn nek zo interessant vond hij dat. Vind het alleen ook zo wat om een jongen een póp te geven, zijn vader ziet me aankomen hahahaha
Scheurt jouw mannetje de boeken ook kapot trouwens?

Hier op de eerste verjaardag van ons geen speelgoed, maar een stoel om lekker in te zitten en een tafeltje en stoeltje voor zichzelf waar hij aan tekent ed.

Liefs Michelle

Van 7 augustus
7 Dagen te laat, maar had gerekend op 14 dagen, dus viel mee! En mijn dochter was drie weken te vroeg, en had een veel slechtere start! Dus ik was best blij met die week extra!
Maar wij hebben veel poppetjes in huis, little people, van de megablocks, en de echte poppen ja!

Ken jij die boekjes van Dribbel? Die flapjes die je om moet slaan zodat je kan zien wat er achter staat? Die ‘leest’ ie keurig! Ik had gedacht dat scheurt hij gelijk stuk, maar dat gaat dus heel netjes!
En bij de action heb je van die babyboekjes die bijna niks kosten, dus als het stuk gaat… En het gaat tenslotte ook alleen om het bladeren!

Bijna baby-af, en een dreumes; gaat snel he?

Manderijn

heel veel niks in heel veel pakpapier

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

En ons ventje op 26 juli… dus beetje drieling zijn ze wel

Levi krijgt :
schommel van ons
zwemvest van ooms/tantes + spaarcentjes
loopkarretje van anders ooms/tantes
Verder vraag ik vooral centjes omdat zijn grote broer zoveel heeft daar hij ook mee kan spelen… tuurlijk een boekje oid zal hij heust wel krijgen …

3 ventjes op een rij! Of eigenlijk 4, Owen (van… mama janet? weet even haar forumnaam niet) is ook begin augustus jarig!
Blijft lastig om wat leuks te vinden! Dan is geld inderdaad ook nog een optie

Manderijn

hier veel kleren gekregen en een poppenwagen, rest geld of wat speelgoed.
Voor ons had ze wat speelgoed en kleren.

2e verjaardag een fiets en kleren

3e verjaardag Barbie spullen

4e verjaardag fiets en barbie boot.

Naar demensen vaak ik vraag of kleren(als ze mij smaak weten) of geld of een bon.

Hier kreeg ze met 1ste verjaardag een stammetje slagroom te eten.(lees knaaien)
Nu krijg ze elke keer een cupcakje versierd

Wat leuk om al die reacties te lezen!
Leuk ook dat ze zo kort na elkaar geboren zijn!
Het is echt een aparte tijd zo ja, hou sinds mijn zwangerschap al een boekje bij waarin ik steeds iets schrijf en is zo leuk om terug te lezen. Het is echt een tijd van herinneringen. Lijkt zo lang geleden maar is eigenlijk pas een jaar terug… Ongelooflijk hoe je leven veranderd met de komst van een kindje. Ik bedoel, ik wist het van tevoren maar dat het zo ingrijpend zou zijn en zo diep zou gaan, daar had ik geen idee van. Ben echt totaal verliefd op dat mannetje, en nu na 11 maanden kan ik echt zeggen dat ik eindelijk aan mijn mama-rol gewend ben geraakt
Misschien dat ik toch wat poppetjes het huis in kan smokkelen, denk dat meneertje dat wel interessant vindt haha. Zolang hij bij andere kindjes maar niet aan de ogen gaat peuteren zoals hij bij poppen doet als hij de kans krijgt hihi.
Ga ook bij kringloopwinkel of action kijken denk ik voor de boeken. Hij ‘leest’ graag de laatste tijd. (en likt steeds aan de plaatjes???) haha

Vandaag even de bakken doorgeneust en de telefoon is weer helemaal in!

Wij hebben er 2, en dan bellen ze elkaar Dus voor de lijst; speelgoedtelefoon!

Manderijn

Staat erop… en dan wel een gewone, een mobieltje heeft ie al, nep en echt (een oude, gedoneerd door zijn papa nadat de mijne de kamer doorvloog en het beeldscherm dat niet overleefde haha)
Leuk idee!