Wat geven jullie een kindje van 6maand allemaal al

heej hallo ik ben jacquelien ik ben moeder van bareld mijn kleine wonder is bijna 6 maand

maar wat geven jullie voor eten of dingetjes aan jullie kleine van 6 maan doveral hoor je weer verschilende dingen

ik ebn wel is benieuwt wat jullie aan jullie kleine wonder geven van af deze leeftijd

groetjes een trotse moeder

Rond die leeftijd kreeg mijn zoontje het volgende.
fruithap, groetenhap, pap, lange vinger,
en ik ben toen met brood begonnen.

Groetjes Marianne mama vanRuben

Onze dochter is nu 6,5mnd. Wij zijn begonnen met de potjes van olvarit van 4 mnd. Dat is 1 soort groente heel fijn gepureerd. Probeer 1 soor 5 dagen achter elkaar zo kan je kleintje rustig wennen aan een nieuwe smaak. Voor fruit heb je ook postjes voor 4mnd. Je kunt ook de potjes van 6mnd nemen maar dat is vaak wel heftig als je nooit iets anders dan melk hebt gehad. Neem er rustig de tijd voor en houd er rekening mee dat je kindje de eerste weken niet hapt en niet slikt, of veel kokhalst. Dit is allemaal normaal en van de een op de andere dag happen ze zo van het lepeltje! Succes en eet smakelijk!

Maaike, mama van Bo

Mijn zoon kreeg rond die tijd al vanalles aangeboden, elke dag weer wat anders, maar wel standaard: pap, fruit, brood, groente en toetjes.
Daarnaast: lange vinger, cracotte, soepstengel, rijstenwafel en soms liga.

Groetjes Wiets

heejj mijn zoontje eet
al groente hapjes fruithapjes fruithapjes kreeg ie al met 3en halfemaamd
en groent met 4 maand al wel leuk om zo te zien wat jullie kindjes krijgen

maar mijn zoontje ziot erg met zijn optlasting
kan ik dan wel pap geven

gr

Je zou het kunnen proberen, maar vaak zie je dat ze daar verstopping van krijgen. Let dus goed op je kindje!!!
Een beetje extra water na de voeding is dan ook goed om te doen.
Overleg anders met het cb als je het niet zeker weet.

Mijn dochtertje is momenteel 5 maanden. Bij haar ben ik bezig met groente hapjes te geven. Wel maak ik alle hapjes zelf. Ik neem dan één soort groente doe die samen met een halve appel in de blender, even in de magnetron en smullen maar. Dit doe ik overigens al vanaf dat ze 3,5 maand jong was.

Verder geef ik haar vanaf 5 maanden soepstengels. Dat vindt ze heerlijk om op te sabbelen. Ook makkelijk om haar een uurtje bezig te houden.

Een tip tegen verstopping is een klein beetje appelsap (uit een pak) in een tuitbekertje doen. Hierdoor wordt de ontlasting dunner. In een boek stond namelijk dat je op moest passen met vruchtensappen, want daar raken ze van aan de diarree. Mijn gedachte was toen haar ontlasting ook verstopt was (door teveel banaan) als ik die sap geef, wordt het weer normaal en dat klopte.

Succes met alle kleintjes. Groetjes Patricia (mama) en Elvira.

mijn dochter is 5 1/2 mnd en ik begin nu net met een toetje
hebben door haar voeding een beetje cocoladepoeder gedaan en ze vind dat lekker
ze krijgt appelsap en soms een hapje groente
we kunnen haar helaas niet alles geven want ze heeft koemelkarlergie

groetjes Natascha Mama van N’Kita en Raisa en Sienna