Hoi hoi
ben ik ook weer even terug van weggeweest…!! Kom niet meer vaak hier, het is erg druk ineens en al helemaal nu in december.
Maar ik wil even laten horen hoe het nu gaat.
Femke is heel hard gegaan, nog even en ze loopt. Ze heeft namelijk in 1 week tijd leren zitten, staan en kruipen. Tijgeren (kruipen op de buik) kon ze al even toen. Dit alles begon op 19 november toen ze ineens vanuit bruggetjeshouding (op handjes en voetjes en kontje in de lucht) zelf ging zitten. HOERAAAA madam was gelukkig, dat was wat ze de hele tijd al wilde. Maar nee, het was niet genoeg.
Op 23 nov. ging ze staan. In de box, aan de spijlen omhoog getrokken. Ik had net Jens opgehaald van de psz, iedereen de jasjes uit etc, madam op 'r billen in de box en ik loop de keuken in om een bakkie koffie te zetten. Ik klap de klep van de Senseo dicht, kijk even op om m’n koters te observeren… Staat ze daar ineens… Dus heel snel even een fotootje gekiekt en daarna als de wiedeweerga de bodem van de box omlaag gezet. Vervolgens ook de bedbodem uiteraard. Ze had 't die dag verder niet meer gedaan, maar de volgende ochtend deed ze het weer hoor!
Paar dagen later had ze ook ineens door hoe ze moest kruipen. Dat doet ze niet vaak, alleen voor superkorte afstandjes; tijgeren gaat nog altijd sneller, dus dat doet ze liever.
Inmiddels trekt ze zich overal aan op; box, bank, bed, tafeltjes en alles wat van die hoogte is. Ze wil ook graag staan aan de keukenkastjes in de keuken (gezellie bij mama), maar daar heeft ze haar grip nog niet. Komt vanzelf wel. Ze heeft ook nog niet door dat ze zich aan mijn broekspijpen omhoog kan trekken.
Ook sinds een kleine twee weken schuifelt ze voorzichtig langs en om tafel. Jaja, de hoeken schroomt ze ook niet. Overpakken? Geen probleem. Doet ze ook even… :S.
Afgelopen zaterdag stond ze aan een krukje en ik verplaatste die even een metertje ofzo… en Femke houdt zich pittig vast en stapt er kalmpjes achteraan of ze nooit anders heeft gedaan!
Pfff… die loopt wel voor ze een jaar is hoor… Maar als ze loopt voor 9 mnd dan bind ik 'r vast hahahahaha (gwapje natuurlijk ).