Wat eten jullie met dit warme weer


#1

Hoi,

Wat eten jullie met dit warme weer???
Ik vind het geen weer voor warm eten, maar ben ook niet erg creatief om iets kouds op tafel te zetten wat iedereen lust. Misschien iets van pastasalade. Verder kom ik al niet.

Diana.


#2

Hier kook ik wel gewoon warm.

Aardappeltjes voor een paar dagen koken en de volgende dag lekker opbakken. Is gemakkelijk en ook snel klaar. Hetzelfde voor groente. Voor twee dagen koken en de volgende dag is het lekker makkelijk!

Als toetje hebben we vaak ijs of lekker vla/yoghurt.

Voor koude maaltijden zou ik verder geen recept weten. Dat doe ik eigenlijk nooit. Misschien kun je een salade maken met komkommer of een fruitsalade. Met lekker stukjes appel en annanas. Meloen erbij, erg gezond en lekker!


#3

hoi diana,

Ik ben ook niet zo’n kookster wat dat betreft maar heb er ook weing zin in met wam weer.
Vandaag eten we koudeschotel met een gekookt eitje, komkommer en augurk, en meloen.
Lekker met dit warme weer. Wel een bord soep vooraf. en dan citroen kwark na.

Groetjes Gytha


#4

Ja joepie, pastasaldes en vooral veel maaltijdsalades mjam mjam, heerlijk, daar kan alles in. Blikkie vis, champignos, eitjes, spekjes, kaasje, weet ik wat. Ben ik dol op. Verder hebben we hier natuurlijk volop asperges, mijn buren zijn tuinders en hebben deze zelf dus kom ik daar makkelijk aan, zelf sjaslik stokkies erbij maken en mijn speciale sausje voor de asperges. Even wat krieltjes bakken en hoppakee, klaar alweer. Maaruuuhm ook de bbq kan ons zeeeeer bekoren met dit weer.

Eventueel lekker saus voor bij de asperges, is deze;
ansjovis en zure kappertjes malen in een vijzel (vork zal ook wel lukken)
dit doe je door wat majo en dit alles wat verdunnen met melk.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#5

geabkken aardappels met sla of asperses

pasta salade,of gewoon spagettie ,macaronie
maar tussen door toch ook wel gewoon een hollandse prak

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#6

wat wij ook vaak eten dat is rijst (toverbuiltjes van lassie) en goulash of blikjes babi pangang. Dat is echt in no-time klaar en nog lekker ook! hier gaat dan altijd alles op.

Of gewoon gekookte aardappelen met sla en vis van iedereen de favoriet!

Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)